Gå til innhold

*** IKM Uke 22***

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cayenne: ja, jeg vet jeg burde..men tenker at det ikke blir på morgenurin i dag uansett, og hvis jeg får negativ nå blir jeg så sinnsykt skuffet...så jeg må smøre meg med tålmodighet og vente tili morgen:) testen er kjøpt og ligger klar til morgendagens første tissepause :) dette er spennende!

Dersom du hadde el på dag 21, så går egget til grunne dersom det ikke befruktes i løpet av et par dager. Samleiene fra og med den 25 er dermed ikke befruktningsmuligheter.

Sæd lever lengre i kvinnekroppen, og kan "ligge på vent" i opptil fem dager. Dermed vil - i teorien - samleier fra og med 16, juni til og med 23. juni kunne gi klaff.

Samleiet 20 juni er jo midt i blinken, da!

Annonse

For min del er neste EL 18.juni så da er jo samleie før det det beste...

Om jeg hadde EL senere enn 21.mai så kan det jo hende noen av de andre samleiene ble bekfruktet, får se til søndag når jeg skal teste, første pp og fant ut dagen før EL at vi ville starte nå istedetfor juli så kanskje litt for lite samleie der.

Får prøve masse til neste gang og EL tester er og kjøpt inn.. Når ville du begynt å ta de ???

89 modell - det holder jo at en eneste sædcelle finnner fram til egget - så du kan godt ha blitt gravid den 20 :-)

Takk, for det najaden, det er godt å høre, jeg vet det, men godt å høre at det kan bli klaff , betrygger litt, er jo sjanser :) Hadde jo vært gøy om det kun ble en pp :) , men da får vi se..

Gjest AnneS

Gratulerer Tøffe Tøflus!

AnneS - så spennende! Gleder meg til å lese hans reaksjon!

Mannen min og jeg møttes en liten stund i dag, så planen min gikk rett ut av vinduet :P Fortalte han rett ut istedet. Han er ikke den som viser ekstreme følelser, så det ble nok et bredt glis :D Han er den type pappa som er litt rolig og avventende under svangerskapet, men så fort babyen er født er han om mulig mer tussete enn meg :P Med våre første to var det han som lå time etter time med babyen sovende på brystkassen. Gleder meg sååå mye til vi får oppleve det igjen :) DA blir jeg nyforelska i mannen igjen. Finnes ikke noe bedre enn å se en mann som viser så omsorg for barna sine *smelt*

MartemusA: så spennende! håper virkelig det har klaffet for dere :D Jeg tok også en el-test på 11 dpo, og den ble så negativ som det kan gå :P Så testet jeg positivt på g-test morgenen etter :) Så det finnes vel både de som el-testen slår ut på ved graviditet og andre ikke (som meg).

89-modell: Dere kan jo ha hatt flaks og at det holdt med sex dagen før el :) Det har skjedd mange ganger før det ;) Når vi bestemte oss for nummer 1 så klaffet det to uker etter p-pilleslutt! Hadde sex en gang da det kjentes ut som jeg hadde el, og sjokket var stor da jeg fikk positiv test en måned etter!!

Endret av AnneS

Gratulerer Tøffe Tøflus!

AnneS - så spennende! Gleder meg til å lese hans reaksjon!

Mannen min og jeg møttes en liten stund i dag, så planen min gikk rett ut av vinduet :P Fortalte han rett ut istedet. Han er ikke den som viser ekstreme følelser, så det ble nok et bredt glis :D Han er den type pappa som er litt rolig og avventende under svangerskapet, men så fort babyen er født er han om mulig mer tussete enn meg :P Med våre første to var det han som lå time etter time med babyen sovende på brystkassen. Gleder meg sååå mye til vi får oppleve det igjen :) DA blir jeg nyforelska i mannen igjen. Finnes ikke noe bedre enn å se en mann som viser så omsorg for barna sine *smelt*

MartemusA: så spennende! håper virkelig det har klaffet for dere :D Jeg tok også en el-test på 11 dpo, og den ble så negativ som det kan gå :P Så testet jeg positivt på g-test morgenen etter :) Så det finnes vel både de som el-testen slår ut på ved graviditet og andre ikke (som meg).

89-modell: Dere kan jo ha hatt flaks og at det holdt med sex dagen før el :) Det har skjedd mange ganger før det ;) Når vi bestemte oss for nummer 1 så klaffet det to uker etter p-pilleslutt! Hadde sex en gang da det kjentes ut som jeg hadde el, og sjokket var stor da jeg fikk positiv test en måned etter!!

Ja, ellers får vi bare være mer i forkant på PP2 :)

Tar dere noen kosttilskudd?

Jeg tar jo folat, han sink med c-vitamin også drikker jeg grapefrukt-juice og drikker Afrikansk Rooibost te,

LITE kaffe, ingen alkohol.

Rundt neste EL skal jeg gnu på med masse Grapefrukt juice og prøve masse, prøver dere annenhver dag? Vil nok prøve hver dag, men hørt det kan være for mye med tanke på sædkvaliteten.

Gjest AnneS

Jeg tar kun folat jeg. Startet med det i februar da vi startet prøvingen. Han tar ingenting :)

Denne måneden da det klaffet hadde vi sex 4, 2 og 1 dag før el, og på selve el-dagen :) Legene sier jo at dersom mannen har bra sædkvalitet så er det best å ha sex hver dag før el, men dersom kvaliteten ikke er så god, er det best med annenhver dag :) Og så er det jo et spørsmål om hvor ofte dere orker og hva dere rekker da :P

Endret av AnneS

Jeg tar kun folat jeg. Startet med det i februar da vi startet prøvingen. Han tar ingenting :)

Denne måneden da det klaffet hadde vi sex 4, 2 og 1 dag før el, og på selve el-dagen :) Legene sier jo at dersom mannen har bra sædkvalitet så er det best å ha sex hver dag før el, men dersom kvalitaten ikke er så god, er det best med annenhver dag :) Og så er det jo et spørsmål og hvor ofte dere orker og hva dere rekker da :P

Vi vet jo ikke om den er god...,får bare prøve å se..

Annonse

AnneS: for en søt måte å si det på:) Spennende.

TøffeTøflus: Hurra!! Gratulerer! og krysser samtidig alt som finns for dere siste som skal teste"håpe, håpe".... og gremmer meg sammen med oss andre som har eller snart får besøk av stygge tantedamer.Juni blir vår måned!

For min del har jeg regnet ut at `semaine d`lamour` blir mellom 2 og 7 juni he he..

AnneS: leste innlegget ditt etter at jeg postet det forrige, kjenner meg så igjen. Mannen min er helt lik, rolig begeistret først og tussete etter. Blir litt ekstra forelsket bare jeg tenker på det. Gleder meg til å få oppleve det en aller siste gang(har tre fra før...)

Gratulerer til alle dere positive, mai virker å ha vært en fruktbar måned! Og lykke til m overraskelse til mannen AnneS!

Kom plutselig på at sist jeg mistet viste jeg befruktningstidspunket eksakt, hadde da en festningsblødning hele 14 d etter, så kanskje eggene fester seg sent hos meg... Vet jo ikke når el var, kan jo ha vært mange dager etter. Har ikke gitt opp håpet helt altså! Grugleder meg til ny test fredag morgen, lørdag reiser vi på ferie så hadde vært deilig å legge igjen testutstyret hjemme!

Førstemann: første forsøk (31 år)

Andremann: første forsøk (33 år)

Tredjemann: lar vente på seg (selv om jeg er i min beste alder, ehm)

Supersnusken: Det er ikke slik at eggene fester seg tidlig hos noen og sent hos noen, men det varierer fra gang til gang. Heldigvis for deg, for hvis det fester seg så sent som 14 dpo er det stor sjans for at kropper ikke skjønner at den er gravid og setter i gang mensen slik at det blir sa. Lykke til :)

Mandag 28.mai

*Blå2010

*Najaden 12 pp

*Renate, 4.pp

*micka

Tirsdag 29.mai

Onsdag 30.mai

* Fomle 84 (prøver på nr 3)

*MartemusA

*stineskj 11 pp

Torsdag 31.mai

* Vestlandsprøver pp3

*trikko

Fredag 1.juni

*ast91 pp 1

*ønskespire pp3

*spire ønskes:)

Lørdag 2.juni

*Supersnusken

Lille.krøll

Søndag 3.juni

*Cayenne 12.pp

GRAVID

*AnneS, 4.pp

*Tøffe Tøflus 1.pp

*pod, 5.pp

NY PP

*En til,please1 pp

Gratulerer Tøffe Tøflus! :) Lagde en ny oversikt her nå. Håper mange flere blir med!

Takk alle sammen, satser på at det blir flere av oss utover uka!

Dette blir forresten nr.2, og begge satt på første forsøk.

Har ikke sagt noe til mannen enda. Har ikke lyst til å ta det over telefon/sms, så får vel vente til kvelden... Første gang fikk han nyheten på telefon (klarte ikke vente), og da var han hjemme etter 45 min med blomster i hånda. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...