Gå til innhold

*** IKM Uke 22***

Anbefalte innlegg

Najaden:Ikke vanskelig å se den streken nei, så spennende! Drister meg med et lite "gratulerer" jeg! Men det er selvsagt tidlig enda, men likevel!

Hvor mange dager dpo var den første svakt positive testen?

Spm til alle: På lørdag er jeg sanns 7 dpo, invitert på fest hvor det vil være veldig naturlig m litt vin! Tenkte å ta en EL-test og en g-test på morgenen, bare for å se.. Hvis begge er klart neg, ville dere tatt en fest? Og hva hvis EL-test virker positiv?

Fortsetter under...

Supersnusken - den første ønskestreken (som jeg velger å kalle den) var 7 dpo - men den er jeg VELDIG usikker på om kan regnes med - for det er mulig den kom etter fem minutter.

I går var testene helt og totalt blanco.

Egget fester seg vel i teorien rundt 5-10 dager etter EL, så det skal en del til å få positiv på 7 dpo.

Jeg ville gått på den festen, jeg, men ikke drukket noe særlig (dersom du har et glass med vin i, er det få eller ingen som oppdager at du ikke drikker noe særlig. Bare nipp til drikken hele kvelden, og drikk masse vann :) ) Eller gjør som en venninne av meg - hun hadde ei tom vinflaske med skrukork, vasket den skikkelig og helte på alkoholfri vin. Ingen skjønte at hun ikke drakk alkohol :)

Med fare for å bli vel intim....synes jeg har påfallende mye utflod (uten lukt altså) og litt sånn verking eller "hoven" følelse "der nede", kan dette være veeeldig tidlige graviditetstegn tro....? Farlig å gå slik å kjenne etter selvfølgelig..

Dpo-land er litt uutholdelig, brenner etter å starte testing men det er jo så alt alt for tidlig..Lovt meg selv å holde ut til lørdag, noe som også er alt for tidlig.. Sukk ;)

Dagens g-test var negativ, og tempen stupte. Så da tenker jeg at egget har sluppet taket allerede.

Det var selvfølgelig en netur, men det er greit. Jeg vet jo at det skjer ofte. Så nå er det bare å vente pp tanta igjen.

Mars er jo og en fin måned å ha termin!

Gjest AnneS

Min temp er som normalt.. Håper at den stiger om en dag eller to, hvis ikke ser det dårlig ut... Håper tempen tuller med deg, najaden, og at du er gravid likevel!

Når det gjelder symptomer, supersnusken, så har jeg hatt både kvalme, oppblåsthet, mer utflod og ømme brystvorter tidligere pp, men ikke vært gravid gitt... Så pms og graviditetstegn er nok alt for like dessverre :( Det er nok lurt å prøve å ikke kjenne etter så mye, men akk så vanskelig :(

Annonse

Gjest AnneS

Leste om trifasisk kurve nå, og i en undersøkelse jeg fant sto det at det var mer normalt å ikke ha det når man ble gravid enn å ha en temp.økning :) Så da stresser jeg ikke med det :) sto dessuten at det var gjennomsnittlig 9 dpo stigningen kom, og set er to dager til for min del :)

Cayenne: jeg er litt overtroisk av meg, så det kan absolutt bety noe :D

Mandag 28.mai

*Blå2010

*Najaden 12 pp

*Renate, 4.pp

En til ,please 1pp

Tirsdag 29.mai

*AnneS, 4.pp

*Tøffe Tøflus 1.pp

Onsdag 30.mai

* Fomle 84 (prøver på nr 3)

*MartemusA

*stineskj 11 pp

Torsdag 31.mai

* Vestlandsprøver pp3

*trikko

Fredag 1.juni

*ast91 pp 1

*ønskespire pp3

*spire ønskes:)

Lørdag 2.juni

*Supersnusken

Søndag 3.juni

*Cayenne 12.pp

*pod

GRAVID

*

Ny PP

*

_________

Jeg hiver meg på og krysser fingrene for at IKM uteblir 31.mai. Er allerede full av symptomer :-)

Så trist Najaden:(((

Men om det er noe trøst så er vi i samme båt, mensen kom i går:(

Men det som var veldig mye mer positivt denne mnd var at tempen fra eggløsning lå på mellom 36.50-58 helt frem til i går når mensen kom, og det betyr jo at mitt progrestron nivå tydligvis har blitt mye bedre, og det selv uten noe tillskudd denne mnd..

Satser på at det klaffer for oss begge neste PP:)))))))))))))))

AnneS og cheyenne, jeg krysser fingrene for at det klaffer for dere denne mnd eller neste sammen med meg og Najaden:)

Det har vært skikkelig deiligt denne PP å kutte ut alt av piller, dråper, forum osv osv, kjente jeg trengte en god pause fra alt nå..

Det eneste jeg kommer til å ta neste mnd er slimløsende hostesaft(det tok jeg de 2 forrige gangene det klaffet i febr og mars men mistet, tror slimet mitt er litt voldsomt tykt, og tror også at dette hjalp siden jeg ikke har brukt dette de andre gangene)

Ellers blir det kun akupunktur og temping med Pearly som jeg alltid har gjort de siste 4 årene.

PP starter med 2 deilige uker i syden, med eggløsning første helgen, så det lover jo godt for maks ro og hvile....

Lykke til alle dere andre, og jeg følger spent med.. :)

Endret av joha99

Å nei, najaden! SÅ synd. Men jeg følger degog Joha99 inn i neste prøveperiode, for her er testene rene som gull. Selv om det er litt før tiden, hadde jeg vel sett en aldri sÅ liten skyggestrek? Men ny periode, ny sjanse! Og lykke til trikko, blir spennende dette.

Annonse

Så kom mensen - og syklusen ble på 23 dager. Håper på en litt lengre syklus neste gang, og at jeg da vil få en liten spire som klamrer seg fast.

Jeg er ikke lei meg, for jeg vet jo at 1/3 av alle befruktede egg (eller deromkring) går til grunne før IKM - såkalte kjemiske svangerskap. Jeg tenker at det er kroppen som rydder opp noe som ikke ville kunne bli noe av, likevel, jeg. Selvsagt er jeg litt skuffet over ikke å ha blitt ordentlig gravid, men det er helt greit. Nå er det bare å gå inn i ny prøveperiode med godt mot!

Håper ingen andre blir med Joha99 og meg selv inn i neste PP - og at dere alle får flotte, positive tester innen ei ukes tid eller så!

Så synd Najaden! Men godt å høre at du tar det så bra! Jeg hadde et sånt "kjemisk svangerskap" sist, men hadde aldri hørt om det før og jublet v første positive test... Får jeg en positiv test denne gangen (noe jeg egentlig ikke tror..) skal jeg i alle fall vente en stund før jeg jubler!

Synes tiden går så sakte....har bestemt meg for en testerunde på lørdag selv om det er alt for tidlig, bare 2 dager igjen!

Lykke til alle sammen!

For noen dager siden ble barnet mitt operert og når han hadde fått narkosen besvimte jeg! Når jeg kom til meg selv så sa hun ene legen at ofte så er det de som er gravide som besvimer i slike situasjoner, så måtte se rart på henne og si om hun trodde jeg var gravid? Nei hun visste ikke om d men mange finner ut at de er gravide sånn sa hun! Så får se på mandag (hvis jeg klarer å vente) om det ligger en spire der :-) håper det!

Sniker meg til et gjesteinnlegg her jeg :) Har fulgt med deg najaden, skikkelig leit at det ikke ble noe av.. Har fått et par sånne streker selv uten å være gravid (jeg er jo steril av alle ting), men håpet så inderlig at det var dine første tegninger fra et babyfrø! Har egentlig ikm uke 22 jeg og, men lite vits å prøve når man ikke kan få barn uansett.. Krysser alt jeg har for at det er din tur til å juble neste gang! Klem

Lykke til dere andre :)

Mandag 28.mai

*Blå2010

*Najaden 12 pp

*Renate, 4.pp

En til ,please 1pp

*micka

Tirsdag 29.mai

*AnneS, 4.pp

*Tøffe Tøflus 1.pp

Onsdag 30.mai

* Fomle 84 (prøver på nr 3)

*MartemusA

*stineskj 11 pp

Torsdag 31.mai

* Vestlandsprøver pp3

*trikko

Fredag 1.juni

*ast91 pp 1

*ønskespire pp3

*spire ønskes:)

Lørdag 2.juni

*Supersnusken

Lille.krøll

Søndag 3.juni

*Cayenne 12.pp

*pod

GRAVID

*

Ny PP

*

Æsj, første testerunde i dag morges, blendahvitt på både g-test og el-test... Men veldig tidlig da.

Skjønner forresten ikke hvorfor el-test skal kunne bli pos før g-test er det, grunnen er vel at el-testen også slår ut på hcg? Så de burde jo bli positive samtidig..

Alt håp er vel ikke ute, er jo bare 7d dpo så egentlig er det jo alt alt alt for tidlig! Bare sist jeg var gravid fikk jeg pos el-test etter ca en uke, en uke senere pos g-test. Ja,ja.. Skal i alle fall klare å vente en uke før neste testing! Har en litt dårlig følelse denne mnd.

OI!!! Jeg syntes EL kom tidligere enn beregnet denne mnd. Er ca 11dpo, så tok en g-test (strimmel) i dag. Og jammen så jeg ikke to streker?! Den ene var jo riktignok svak, men jeg er sikker på at jeg så to! Første gang jeg bruker strimmel så skal legge ut bilde når jeg logger på dataen. Ble helt overveldet nå! :o

Måtte inn og redigere her, ble selvfølgelig utrolig glad selv om jeg ikke helt klarer å tro det ennå! Hadde litt lite håp denne pp, så hvis dette er klaff er det fantastisk!!

Og supernusken; nei alt håp er jo absolutt ikke ute! :) krysser fingrene for deg, og alle dere andre :)

Endret av pod

på di el testene så skal streken vær like sterk eller sterkere i fargen for at den skal være positiv :) el tester gir alltid 2 streker å den ene er alltid svakere enn den andre fram til el..jeg har brukt di el srimmlene å cbf monitor å er kjempe fornøyd me d,hadde veldig sen el denne mnd men d gjør ikke noe så lenge spiren/spirene bare graver seg ned i livmoren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...