Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Min ble født i mindten av Januar. Alder? Hvordan er han/hun? hvordan sover babyen på natten? Og hva kan babyen? Min sover fra halv 8 til 11. Får mat og sover så til kl halv 7 neste morgen. Får mat og sover til 8-9 tiden Han kan smile og le. Har begynt å flire og det er herlig. Men er ikke helt på plass. Han smiler mye, er i veldig godt humør, og har veldig sjeldent luft i magen. Han griper leker på babyuroen og slår i lekene. han holder i smokken sin og tar den ut og inn. Litt flaks og litt fordi han kan det. Han liker å holde i tåteflaska når han får MME. Han er ikke veldig flink til å ligge på magen. Han kan det men blir fort grinete fordi han blir sliten. Ikke minst, han er utrolig kosete og god.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Min jente blir 4 mnd om en uke. ho kan: babble smile le rulle fra mage til rygg(noen ganger er det nok ikke helt bevisst) følge gjenstander med øynene Kjenner igjen min og faren sin stemme gripe leker ligge i lengre perioder på babygymmen å kose seg ligge på magen ( men syntes ikke det er kjempe gøy, men i korte perioder) elsker å bade liker å bli synget for. Ho legger seg 20.00 hver kveld og kan våkne alt fra ingen ganger til å våkne for mat 2 ganger. dagen starter alt fra 06.00 og 08.00. Ho sovner så igjen i 10.00/11.00 tiden å frem ti ca 15.00. fra 15.00 og til 20.00 har ho en liten lur på ca 30 min. detter er hva som vanligvis er en vanlig hverdag, men med ei litta frøken i hus er ikke alle dagene like. eneste er at 20.00 er det natta på ho. Ho må også skryte litt av ho, siden vi aldri har hatt noe problemer med å legge ho og ingen våkennetter hittil. Ønsker at fler kan kommentere her, syntes det er morsomt å se hva de forskjellige podene kan. :-)
Hedda2011 Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Gutten min er fire måneder og fire dager. Han kan ligge lenge på teppet sitt med lekene sine. Han er flink å ligge på magen, men har ikke funnet ut at han kan hvile hodet, slik at når han blir sliten, hyler han, og har ansiktet rett ned! Han begynte å bable og smile tidlig, men har bare leddfire ganger, det har han gjort når han er veldig trett og vi har tullet. Han begynner å hkke med en gang han ler. Han har ikke funet føttene sine ennå, men tar etter dem når jeg viser ham dem. Han Favoriserer mamma og pappa, og av og til snur han seg vekk når noen han ikke kjenner snakker til han. Er stort sett bld og fornøyd. Han sover mange korte lurer på dagen (30 - 60 minutter) Det er natt ca 19.00, og han får mat en gang pr natt, i femtida. Sover da videre til halv syv. I natt fikk an ikke mat før klokka halv seks, men da var det til gjengjeld dag... Nå sover han igjen, klokka er halv åtte.
*flux* Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Min gutt blir fire mnd den trettende mai. Ha smiler ofte og har ledd noen ganger. Han har sagt mamma men vet ikke hva det er selvsagt. Han har rullet eller ramlet fra mage tl rygg og er på gang til å snu seg fra rygg til mage. Han ligger lenge på magen og kan ligge i en halv time alene på gulvet å tygge på rangla si. Han legger seg åtte og får mat en til førti ganger om natten, men som regel en eller to. Dagen starer fra seks til åtte og sover første lur fra åtte ni- tiden så to lurer til i løper av dagen og kveldsstellet i striden. Nå hyler han masse når han spiser, aner ikke hvorfor
PrøvLykken Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Min blir også 4mnd 13.mai. Han smiler mye, og ler hver dag. Ligger lenge på gulvet, og stadig lengre perioder på magen også (noen minutter). Han øver på å rulle frå rygg til mage, slå på babygymmen, elsker synging, særlig de med bevegelse (ro din båt ol). Spiser ca 100 ganger hver natt, så får nok grøt når han kan... Elsker å følge med på andre barn.
dianna Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Min jente er 4,5 mnd. Hun smiler mye og ler så og si hver dag. Hun ligger endel på mage, ikke lenge om gangen, og liker når jeg hjelper henne med å rulle rundt. Hun er mer og mer utålmodig med babygym´en, og blir frustrert om hun ikke får puttet alle lekene inn i munnen - helst samtidig Hun er blitt mer og mer sosial og elsker synging og underholdning. Så her holder mamma show Vi legger hun 19.30, og da våkner hun ca 05-06 for mat, og sover videre til 07-tiden. Det er ikke alltid hun våkner for mat. Så vi er såå fornøyde med nattrutinene Utover dagen tar hun en dupp etter to timer våkentid, da er hun alltid trett. Det blir som regel tre dupper for dag. Hun har så og si alltid 5 måltider per dag. Har begynt så smått med smaksprøver.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 Min jente blir 4 mnd om en uke. ho kan: babble smile le rulle fra mage til rygg(noen ganger er det nok ikke helt bevisst) følge gjenstander med øynene Kjenner igjen min og faren sin stemme gripe leker ligge i lengre perioder på babygymmen å kose seg ligge på magen ( men syntes ikke det er kjempe gøy, men i korte perioder) elsker å bade liker å bli synget for. Ho legger seg 20.00 hver kveld og kan våkne alt fra ingen ganger til å våkne for mat 2 ganger. dagen starter alt fra 06.00 og 08.00. Ho sovner så igjen i 10.00/11.00 tiden å frem ti ca 15.00. fra 15.00 og til 20.00 har ho en liten lur på ca 30 min. detter er hva som vanligvis er en vanlig hverdag, men med ei litta frøken i hus er ikke alle dagene like. eneste er at 20.00 er det natta på ho. Ho må også skryte litt av ho, siden vi aldri har hatt noe problemer med å legge ho og ingen våkennetter hittil. Ønsker at fler kan kommentere her, syntes det er morsomt å se hva de forskjellige podene kan. :-) I dag greip ho første gang i foten sin :-)
*flux* Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Min ler som sagt ikke ofte men han gjør det når han blir stelt før leggetid. Når jeg vasker han på hodet med kulten
Brillefint - Jadda! Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 Alder? Hvordan er han/hun? hvordan sover babyen på natten? Og hva kan babyen? 4 mnd. Født i slutten av desember. På natten har hun blitt gradvis mer og mer urolig. Hun dier oftere en hver andre time døgnet gjennom. En liten bedring i det siste. Hun har mye luft i magen. Har egentlig bare blitt mer og mer av det, men hun har ikke mye luftsmerter. Litt knip innimellom, men fiser som en voksen mann;) Og da blir det jo bedre:) Er ellers en rolig og fornøyd baby. Men smilet og latteren er ikke like lett å lokke frem som det var hos broren. Sover korte dupper på max en time på dagtid. Er ikke spesielt glad i å ligge i vogn så lenge hun er våken og klar for action. Hun er aktiv og griper etter alt hun har lyst til å studere nærmere. Kan rulle fra rygg til mage, men har ikke knekt koden for å komme seg over på rygg igjen for å hvile. Kan finne roen for å sovne selv ute i vogna på dagtid, så lenge hun legges til rett tid og ikke plages av luft. Men hun er kul umulig på kveldene....
Brillefint - Jadda! Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Det er forresten en helt utrolig herlig alder! Nå begynner de jo å bli litt store, og kan gi masse respons til de rundt seg. Lærer masse hver dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå