toband Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 er gravid med nr 2, Vært hos legen i dag. Hodet på lillegull er der det skal, men er ennå ikke festet. 33+6 i dag. Hu sa at hvis ikke det har festet seg på neste legetime (om 3 uker) så sender hun meg til ultralyd. Flere som har det sånn?
honningbien Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Trodde det var vanlig at hodet ikke festet seg før fødsel hos flergangsfødende? Jeg er 2. gangsfødende. På forrige kontroll var hodet ikke festet (uke 34). I uke 36 (i dag) var det festet.
Prinsesse09 & gull i magen <3 Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Jeg er annengangs og 39+5, her har ikke hodet festet seg enda. Både min jordmor og lege sier det er helt normalt at hodet ikke fester seg før fødsel på flergangsfødende. Så jeg stoler på de. Tror ikke du har noe å bekymre deg for i det hele tatt
Eskimo Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Hvorfor skal du på ekstra ultralyd om hodet ikke er festet? min baby har heller ikke festet hodet, men legen har ikke nevnt noe ekstrakontroll... er det noen fare ved et "ikkefestet" hode??
-spent- Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Jeg er tredjegangs of 39+2, og hodet er ikke festet. Det er helt normalt at det ikke fester seg når man er flergangsfødende.
toband Skrevet 30. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2012 Hvorfor skal du på ekstra ultralyd om hodet ikke er festet? min baby har heller ikke festet hodet, men legen har ikke nevnt noe ekstrakontroll... er det noen fare ved et "ikkefestet" hode?? Skjønte ikke helt det jeg heller. tenkte ikke på at det hørtes rart ut før jeg kom hjem....
eaglebeagle Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Festet seg ikke på førstemann heller hos meg. Det er ofte hodet ikke "fester" seg før fødselen er godt i gang. Det er heller ingen dramatikk om vannet går.
Bamsemams74 Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Men om hodet ikke er festet, skal man vel ikke reise seg opp om vannet går? Jeg fikk ambulanse sist p.g.a. at jeg måtte ligge flatt. Men det er 12 år siden... er det kommet nye retningslinjer?
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Det er vel det med navlestrengen mener jeg og. At dersom hodet ikke fester seg skal man dersom vannet går være forsiktig i forhold til at navlestrengen ikke kommer i klem. Men det med ultralyd lurte jeg og på. Aldri hørt om at man må på ultralyd om ikke hodet fester seg?
Tia Erika Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Hei, hodet trenger nødvendigvis ikke feste seg på fødsel nummer to. Dette har jeg fått beskjed om av legen min. Det kan hende det fester seg rett før fødselen bare så litt rart at du skulle bli sendt på untralyd pga det?]
GlemMegEi Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 jeg er gravid i uke 39+4 med nr 3 og hodet har vært festet en god stund,men jordmor sa til meg at det var veldig vanlig at det ikke festet seg hos flergangsfødene..
toband Skrevet 30. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 30. april 2012 Hmm... Det er jo veldig merkelig. Kan hende hun gjør det bare for sikkerhets skyld. Men som sagt så tenkte jeg ikke så mye på det før jeg kom hjem. Og nå synes jeg jo bare det høres enda mer merkelig ut etter å ha hørt deres svar. Men takker jo selvfølelig ja til en ul hvis jeg kan få det!!!
eaglebeagle Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 Men om hodet ikke er festet, skal man vel ikke reise seg opp om vannet går? Jeg fikk ambulanse sist p.g.a. at jeg måtte ligge flatt. Men det er 12 år siden... er det kommet nye retningslinjer? Når jeg fødte mine to, var ingen "festet" og jeg hadde spontan vannavgang med begge. Jeg kunne bevege meg fritt og gjøre akkurat som jeg ville. Når mannen min kommenterte dette med at man skulle "ligge i ro pga navlestrengen" - fikk vi beskjed om at det var noe man mente tidligere bare. Jeg har født på hhv Aker og DøST, og begge sykehusene hadde en helt avslappet holdning til dette med hodefeste og vannavgang.
toband Skrevet 30. april 2012 Forfatter #14 Skrevet 30. april 2012 Betryggende å høre at det ikke er farlig om det ikke skulle feste seg før fødsel da!!
førstegang...1 Skrevet 30. april 2012 #15 Skrevet 30. april 2012 Festet seg aldri hos meg første gang jeg var gravid, og det gjorde de ingen ting med
Mamma´n til lillemor Skrevet 30. april 2012 #16 Skrevet 30. april 2012 Hørtes jo rart ut med ul pga ikke festet hodet, og så tidlig som 36 uker. Men skjønner godt at du gjerne tar en ekstra ul fint å få sett at alt er i orden. I første svangerskapet mitt hadde ikke hodet festet seg på kontroll noen dager før fødsel, gikk 5 dager over. Er snart 38 uker og legen sa i dag at hodet ikke har festet seg, men det er jo vanlig og eg forventer ikke at det gjør det før fødselen er i gang heller.
babylykke2 Skrevet 30. april 2012 #17 Skrevet 30. april 2012 Jeg er 2gangsfødende og i uke 38 idag, hu har ennå ikke festa hodet. Var hos jm idag og hu mente hu ikke kom til å snu seg opp igjen. Sa også at nr 2 osv ikke fester hodet fordi de har bedre plass i magen ..(fordi en har gått gravid før)
Leirha Skrevet 30. april 2012 #18 Skrevet 30. april 2012 Var på kontraoll idag 34+2, hodet er laaangt nede i bekkenet, men det er ikke festet. Det er ikke alltid det fester seg på flergangsfødende, det har noe med atdet faktisk er mer plass etter første graviditet. Det kan synke rimelig langt ned, men trenger ikke feste seg. Jeg kjenner at den lille ligger langt nede. Hodet festet seg med første og andremann, men det trenger ikke bety at det fester seg denne gang, og det er ikke noe jeg tenker på. Bare ungen ikke ligger i tverrleie så er jeg fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå