Gå til innhold

Uke 14, og synes jeg kjenner bevegelse i magen..

Anbefalte innlegg

Er det helt usannsynlig at det er liv jeg kjenner? Var på UL forrige uke og fikk se en veldig aktiv liten krabat som sto på hodet, så vet at det er godt med liv der inne. Dette er nr. 2, og mener jeg kjente liv rundt uke 16 med førstemann.

Det kjenner ut som en liten fisk som vaker rundt der inne..

Andre som har kjent det samme?

Fortsetter under...

I den lille svangerskapsboka som jeg fikk av legen står det på 14 uker på vei (altså 14+0-14+6) "noen kjenner disse fjørlette bevegelsene, men de fleste vil ikke kjenne dem på noen uker enda". Så det er jo mulig å kjenne det vil jeg tro.

Jeg hadde en dag forrige uke hvor jeg lurte veldig på om det var liv jeg kjente, men det er ikke så lett å vite. Jeg kjente det ikke før jeg var 20 uker sist, og syns ikke det er så lett å vite om det er babyen, eller bittesmå muskelkramper eller lignende jeg kjente nå.

Spennende da, og nå er det vel uansett ikke lenge til disse tingene blir tydeligere :)

kjente noe i uke 14. men terminen blei flytta 5 dager så er vell uke 15 engentli som blir rett..

kjente litt ut som en sommerfulg som lagde lette bevegelser.

kjennte det ikkje kver dag og var usikker på om det var babyen til og bynne med. men blei litt sterkere etter hvert da sjønner du at det er faktisk babyen du har kjent :) nå kjenner er svake spark flere ganger om dagen :) i uke 20 :)

Annonse

kan dere forklare disse vibrasjonene,?? kjenner av og til noe som kiler/små dunk..ligner ikke på luft. disse kommer like langt ned som der jeg kjenner livmoren er..

De beskrivelsene jeg synes passer best er sommefuglvinger på innsiden av magen, en liten gullfisk som blåser småbobler mot magen dine...eller følsen av å ha en mobil liggende i lomma med svak vibrasjon nederst mot magen....ettersom ukene går så kjenner man jo mere dirkete spark/slag, men sånn opplevde ihvertfall jeg det i begynnelsen.

Jeg er gravid for tredje gang, og kjente liv allerede tidlig i uke 13, så det er fullt mulig ja!!!!!

Takk for svar, søte dere! Da kan det jo være at jeg ikke er blitt helt tullerusk enda, hehe :)

En liten sprellende gullfisk ja, synes det er en fin beskrivelse. Og av og til er det akkurat som noen klør meg forsiktig på innsiden av magen..

Gleder meg til å kjenne skikkelige spark!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...