Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Har gjennom hele svangerskapet fått påvist antistoffer i blodet, men har ikke tenkt så mye over det og ikke har legen snakket så mye om det. Men har gått å tatt blodprøver hver 4 uke gjennom hele svangerskapet, og nå plutselig skal jeg inn til UL for å få sjekket veksten til lille jenta. Hva menes med dette? Hvis dette gjør at hun ikke vokser som hun skal, hvorfor har jeg ikke vært inn til UL før. Måler de stigning av antistoffer og nå har det steget da kanskje Er det noen som har vært igjennom dette og kan forklare litt Takk
Leirha Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 (endret) Så lenge du får påvist antistoffer i blodet så følger de deg opp med blodprøver i første omgang, som de har gjort. Hvis det ikke er store forhøyningsverdier det er snakk om er det ikke grunn til gjøre stort mer enn det. Verdiene kan stige gjennom hele svangerskapet, men slik jeg har forstått det så er det mot slutten av svangerskapet disse stigningen virkelig kan ha noe å si for barnet. Da er det greit å måle barnet å se om alt er fint. En uforlikelighet kan gjøre sånn at barnetsblod blir bruddt ned raskere enn normalt, noe som kan gå ut over næringsdistribusjonen til barnet, det er nok derfor de skal ta en vekstestimering. Det er veldig sjeldent det ikke går bra i Norge når det gjelder uforlikelighet, de har gode medisiner du kan begynne med hvis de ser at det er nødvendig. Er barnet veldig utsatt kan det gis blodtransfusjon til barnetm, endten når det er inni livmoren eller når det blir født. Det er ikke ofte det blir gitt når barnet er i mors liv. Og det vil jeg ha sagt, jeg jobber for øybelikket på nyfødt intensivavdeling og der snakket vi om slik uforlikelighet senest igår... Blodtransfusjon til barn er sjeldent nå, jeg ror det er 10 år siden sist gang de gjorde te ihvertfall på sus, Vetikke om svaret ga deg noe, men jeg ville ihvertfall ikke vært beskymret. De er veldig flinke Masse lykke til! Endret 30. april 2012 av Leirha med nr3
naomi850 Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Hei..jeg har hatt antistoffer men det har vært mye! det de sjekker når du skal på kontroll er gj.strømmen i hjernen på barnet hvis den er for høy så nå man Ha blodtranfusjon igjennom navlestrenge! jeg gjorde det i siste graviditet og har gjort det nå et par ganger! dette vil bli gjort frem tilca uke 36-37..men jeg er tidligvis en av de "få" ...de er veldig flinke bare sånn at det er sagt,har følt meg i trygge hender hele veien ! men du trenger helt sikkert ikke å bekymre deg..tviler på at du trenger tranfusjon, de har det sånn at hvis antistoff titeret er over 256 så skal alle ha oppfølging !! Masse lykke til,går nok bra!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 30. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2012 tusen takk leirha og naomi Joda hørtes ikke så ille ut dette, dagens teknologi er jo bare sinnsyk. så vet egentlig at jeg er i trygge hender, og så lenge lille skatten har det bra. Det er vel det eneste vordende mødre bekymrer seg for :-D Takk igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå