Gå til innhold

Er DERE i god form til fødselen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at jeg er laaangt i fra i fødselsform!

Og det er ikke så lenge til juli heller, så det er begrenset hvor sprek og sterk jeg kan bli.

SYnes det er litt skummelt å tenke på at jeg skal gjennom en fødsel med så dårlig kondis og lite muskler. Blir jo helt matt bare av å gå opp trappene.

Var i vanlig fin form før graviditeten, men har vært så dårlig helt frem til nå at passiviteten har dominert.

Flere som har det sånn eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, føler jeg får makspuls bare jeg går opp trappen så jeg kan vel ikke si at formen er på topp :-)

Formen har ikke vært noe særlig gjennom graviditeten så det er lite annet enn sofasliting jeg har orka. Og nå kan jeg forsåvidt føde når som helst.

Men jeg tror nok det skal gå bra uansett, har født 2 ganger før og kroppen er lagt for å gjennomføre dette.

Skrevet

Har ligget mye på sofaen og vært inaktiv frem til uke 26 ca, siden da har formen vært topp her. Klarer endelig å bevege meg over lengre distanser uten å bli svimmel og få vondt i ryggen:) Så nå blir det litt turer fremover!

Skrevet

Melder meg inn her, har hatt bekkenplager siden uke 12-13. Og 7mnd med krykker og kun korte gåturer har gjort sitt med kondisen ja.

Er uke 34 nå og har begynt å bare stå helt i ro og veive med armene og bøye knær, opp og ned. hver dag holder jeg ut litt lenger uten å bli helt ødelagt etterpå, har funnet ut at må jo være bedre enn ingenting hehe. Får jo ikke super kondis av dette, men blodpumpa får jo trena litt den også.

Så blir samvittigheten mot fødsel litt bedre, da jeg iværtfall gjør noe annet enn å vente og telle dager.

Skrevet (endret)

Her må jeg skryte litt å si JA! Har trenet hele tiden i svangerskapet, og nå de siste månedene faktisk trappet OPP igjen etter en down periode ved jul. Trener styrke ( bodypump) og stepaerobic 2-3 ggr pr uke, og er ganske stolt når jeg står der på step timen og ikke er mer andpusten enn de andre selv om jeg gjør det samme som de ( bare uten hopp)! Nå skal det sies at jeg var ganske godt trent når jeg ble gravid, og hadde et godt utgangspunkt som jeg ikke orket å la forfalle for å begynne på nytt etter fødselen.

MEN jeg blir også kjempeandpusten av å gå opp trappen, til tross for all treningen. Vi har jo tross alt et ganske økt blodvolum som skal pumpes rundt i kroppen :)

Endret av 3 prinser prinsesse på vei
Skrevet

Formen er egentlig ikke så verst :) har hatt låsning i rygg og bekken hele svangerskapet, men det blir ikke bedre av å ligge i ro. Begrenser husarbeid og lignende hvor jeg må bøye meg fremover, men har trent hele svangerskapet. Vær med på kondisjon- og styrketime på step forrige uke nøyaktig 37 uker på vei og så faktisk noen som tok det roligere enn meg. Nå blir det bare spaserturer til fødselen.

Alt blir tyngre på slutten, men jeg skal nok kunne mobilisere kreftene under fødselen selv om den skulle trekke ut like langt som med jenta.

Skrevet

Faktisk ja, trener spinning ca 2-3 ganger per uke og 1 time med styrketrening i sal. I tillegg blir det et par turer med hunden og 15 min med ryggøvelser hver dag. Jeg har merket at de ukene jeg har slappet av og bevegd meg lite så har vondtene kommet krypende. Derfor prøver jeg å holde aktivitetsnivået oppe. Takknemlig for at jeg ikke har mange plager. Dere med bekkenplager og liknende har all medfølelse :( Meeeen kondisen er på bånn sånn i det daglige. Som 3 prinser og prinsesse på vei sier så peser jeg som en hval av å gå opp trappen :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...