Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg ventet i 41 lange dager (mot normalt 30) på mensen etter negativt IVF-forsøk i mars. Nå er den endelig kommet og jeg skal ha ultralyd 16. mai. Så lenge alt er ok så skal jeg ha fryseforsøk om to små uker. Jeg skal bruke Pregnyl eggløsningssprøyte. Har alltid brukt eggløsningssprøyte i mine forsøk og synes det er betryggende å ha kontroll på eggløsningen. Stoler ikke helt på min egen ;)

Bortsett fra Pregnyl så skal jeg ikke bruke noen medisiner, herlig.

:)

Ok, dag 33 og ingenting. Lurer på om det er sånn at når man ønsker seg noe veldig sterkt så skjer det ikke. Samme mekanisme som når jeg alle de andre 1000 syklusene ønsket at mensen ikke skal komme. Da kom den punktlig på dag 28 hver gang.

Jeg bytter taktikk. Ønsker at mensen IKKE kommer....

Haha!! Hørtes ut som en super taktikk!;-) Satser på at det er det som skal til da!:-P tror tanta er rett rundt hjørnet her, skal på ul på dag 1 i syklus, regner med det blir i morgen eller fredag, eller, det bør det bli! For på lørdag skal jeg på jobb:-S

Hei. Jeg venter å på mensen, og til å få satt i gang fryseforsøk. Blir mitt første, etter negativ ISCI i mars. MEN, er på syklus-dag 45!!! Har hatt lange sykluser, men denne er litt i overkant. Tok en graviditetstest i dag, bare for å se om jeg kunne blitt spontant gravid, men det var jeg ikke. Enn må jo alltid håpe at det kan skje!!Noen andre som har erfaring med så lange sykluser??? Tror det lengste jeg har hatt tidligere er 39. Er sikkert ikke noe å være bekymret for, men blir jo litt skjør av all denne ventingen. Vil jo at ting skal gå fortest mulig. Tenkte kanskje jeg skulle ringe klinikken å gi beskjed. Kunne bare ønske jeg ikke skulle ha forsøk i naturlig syklus....

Endret av prøver-85

Annonse

Så frustrerende for dere som går og venter!! Håper tanta kommer i en fei nå og at dere snart er i gang:-)

Fikk mensen i dag og har vært på ul for å avgjøre hvilken behandling jeg skal ha siden vi nå har 2 avbrutte frys bak oss. Fikk beskjed om å starte med samme dose progynova som sist, men mulig dette forsøket blir avbrutt også for slimhinna var ikke gått tilbake slik de ønsket, men skal tilbake på kontroll i neste uke. Var med blandede følelser jeg gikk ut fra klinikken i dag, ja...

JAAA! Mensen er her :). Velkommen skal hun være!

Håper virkelig det går bra med deg en to tre. Jeg har bare et avbrutt fryseforsøk bak meg og måtte gå inn på do og gråte etter den triste ultralyden. Menmen. Det er ikke over før det er over. Krysser fingrene for deg!

Så bra, SIlja!! Endelig!!! :D Rart hvor glad en kan bli over at mensen kommer liksom! Hehe!

Ringte sykehuset igjen i dag, skal på ny UL i neste uke og har startet med progynova, nå får vi bare krysse fingrer og tær for at de er fornøyde på mandag :)

Var hos en venninne i går, fikk luftet tankene mine og ikke minst vettet litt. Det hjalp en hel masse, så nå er jeg oppe igjen, enn så lenge iallefall! ;)

Ha en strålende helg alle sammen!!! Håper dere får finfint vær!! :D

Annonse

Hvordan går det med dere jenter? :-D

Jeg var på ul i dag og jeg er fortsatt med i gamet!! Juhuu!:-D var skråsikker på at det skulle bli avbrutt igjen, så ble en positiv overraskelse! Ny ul om en uke for å se om det kan bli klart for innsett, ikke helt optmist etter to avbrutte forsøk, men vi får se:-) 4. dag på progynova i dag:-)

Har begge gangene utviklet folikler som har vært større enn de anbefaler ved innsett, og har derfor blitt avbrutt. Satser på at alle gode ting er tre! ;)

Litt småkvalme her, men kan overhode ikke klage, men regner med det kommer. Sist var jeg skikkelig kvalm og dårlig etter en uke på kuren, men ble avbrutt dagen etter det slo ut i full blomst. Men jeg tåler litt kvalme og oppkast jeg, venter jo på noe godt! :) Hvordan er det med deg da, Aaleve? :) Håper du slipper unna de værste bivirkningene :)

Var skikkelig kvalm i går og bare tenkte om d kunne være progynova eller bare tilfeldig. Håper jo at d ik blir noe bivirkninger. Er jo mange kvinner i overgangsalderen som tar de så regner m de ik er så ille. Er spent på ul og også på om eggene overlever oppstigningen, er mye som skal klaffe. Ble avbrutt sist mnd fordi jg plutselig ik fikk eggløsning - skulle satt inn i naturlig syklus. Tydelig at psyken påvirket litt. Er mer avslappet nå som d er styrt av medisiner. Men håper jo ik å folikler da, er d vanlig?

Kjempespent på om de overlever opptiningen jeg også! Krysser fingrene for det! Men først av alt må vi komme så langt!! Bah, begynner å bli litt lei hormoner nå, men må fokusere på at det til slutt er verdt det!! :D

Plaget med kvalme og i dag var det rett før jeg besvimte på jobb?! Skjønner ikke hva det var, har ikke for vane å gå i bakken akkuratt. Har hørt om noen som får blodtrykksfall på progynova så mulig det var det, men gikk nå over heldigvis så og nå er alt bra, ikke så kvalm heller! :) Jeeeiii!! :D

Aaaner ikke om det er vanlig å bli avbrutt pga folikler, satser på at det ikke er det! ;)

Ikke lenge til UL nå!!

Hvordan går det med dere andre jenter? :)

Jeg hadde UL på onsdag og skal ha eggopplegging på søndag. Det eneste jeg bruker er Pregnyl eggløsningssprøyte, helt herlig å slippe alle medisinene.. både for kropp, sjel og lommebok ;)

Skal ringe til klinikken i morgen og høre hvordan opptiningen har gått. Krysser fingre for at alt går bra :D

*Krysse fingre*

Har nettopp snakket med klinikken i DK. De har tint opp tre embryoer der to er seksdelte og ett er åttedelt. Men jeg får ikke vite før i morgen hvordan eggene har delt seg og om de dermed har overlevd. Og det er jo også i morgen jeg i så tilfelle skal ha innsett. Jeg sa til laboranten at jeg lander på Kastrup halvåtte, og da lurte hun på men hva om eggene ikke har overlevd. Men det er jo en sjanse jeg er nødt til å ta for jeg må jo være der dersom alt går bra, noe vi satser på. Er det ikke slik da?

Huff, nå får jeg ikke vite om det blir innsett før jeg faktisk har landet i Køben.. men er jo ikke noe jeg kan gjøre med det. Håper inderlig at det ikke blir bomtur.

Gjest Trulte med to små

Endelig kom mensen på dag 39...og jeg har nå begynt på progynova igjen. Merker at det er blitt forskyvninger i syklusen etter disse prøverørsforsøkene!

Skal ringe Porsgrunn i morgen og håper de har tid til fryseforsøk på meg snart.

Har to egg igjen på frys og håper de begge overlever opptiningen, hvis ikke er det på an igjen med runde 2 med sprøyter,uttak og hele pakken...håper jeg slipper det!

Herlig, <3Lykke<3!! Godt å være i gang!! :D

Og gratulerer så mye Veivalg!! Så fantastisk deilig!!! :D

Vært på UL i dag, og halleluja, viss eskimoene våre overlever blir det innsett på fredag!!! Etter to avbrutte forsøk ble jeg helt sjokka av beskjeden i dag!! Nå er en bekymring over, så nå får vi bekymre oss for neste "hinder" :P Hehe! Men godt å komme så langt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...