Gå til innhold

Vekt og høyde 15mnds kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var jenta vår 81cm og 10.8 kg. Altfor rund sier helsesøster.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig dette her med små barn og vekt. Gutten min var 77 cm og 9,7 kg ved 15 mnd. Han er gjerne litt liten igjen. Men tenker at så lenge de spiser godt og variert og følger sin egen kurve er det greit. Er jo gjerne i denne alderen de virkelig blir aktive også, så tror egentlig ikke jeg ville lagt veldig vekt på at hun kanskje er litt rund akkurat nå. Liker egentlig ikke så godt dette snakket om barn og vekt, sunne friske barn veier forskjellig. Det gjør vi voksne også...

Skrevet

Hoho, da skulle hun sett jenta mi :) Hun var 81 cm og 13,1 kg (på 1-årskontroll...) I forhold til høyde tror jeg at jenta di er helt perfekt. Mi lå rett over høyeste normalkurve, så det vil si at jenta di er godt innfor, vil jeg tro ;)

Skrevet

Kjære tid- åssen helsesøster har du?? Frøken her var 82 cm og 12,2 kg på 15 mnd kontrollen.. Hun følger kurven sin siden fødsel, og har stagnert mye etter hun begynte å gå. HS her har nå nevnt at sunn kost, vann osv og det har hun fått hele sitt liv. Drikker bare vann og spiser variert og sunt, men jeg lar henne selvfølgelig smake små biter av bolle/kake hvis vi en skjelden gang er i en slik situasjon at vi voksne spiser det. Eller har en mariekjeks i veska om hun slår seg vrang i bilen feks. Så lenge hverdagskosten er variert og jenta er aktiv og fornøyd så mener jeg at dette går seg til. Men 10.8 kg er for mye? DET kan ikke jeg skjønne....

Gjest Mamma til 1+spire2012<3
Skrevet

Da må vel hs du går til mene at tulla vår er altfor rund også da, hun var 77cm lang og 10,3kg på 1-årskontrollen. Fikk beskjed om at tulla følger kurven sin, og vokser og legger på seg helt fint :)

Tror nok ikke du skal bekymre deg for det gitt :) Hun vokser fint i forhold til vekta si tenker jeg :)

Skrevet

Gutten min var 11,3 kg og 81 cm :)

Skrevet

Min supergutt var 9350 g og 81 cm.

Skrevet

Mi er 74,5 cm lang og 8,2 kg hun var alt or tynn. Vekta var ekstremt lav:-(

Måtte til legen for videre utredning, får svar i morgen :-)

Håper alt er fint!

Rart dette med hs hvordan de utfallet seg og hvor grensene går hos de forskjellige om hva som er unormalt:-)

Skrevet

Min er snart 15md men er 75 cm og ca 10kg.

Mily80: mellomste mi var 73 cm og 7,5g på 1års kontroll. Lita og tynn og fik ekstra oppfølging en periode. Hun vokste i rykk og napp og ligner nok sin mor da jeg også var like liten og tynn. Nå er hun lang, men fremdeles veldig slank. Viktigste er at de er friske så følger de vel heller sin egen kurve.

Skrevet

Gutten min var 80 cm lang og veide 12,2 kg på 15 mnd kontroll.

Skrevet

Mini var 79 cm og 9,5 på 15 mnd -kontroll.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

For rund?? Junior var 81,5 cm og 12,4 kg, og helsesøster syntes det var supert. Er bare glad han har litt å gå på jeg, og han er da virkelig ikke for stor på noe som helst vis. Han er en glad og aktiv plugg :)

Jeg ville ikke lagt så stor vekt på det helsesøster sier, følg din egen magefølelse, og hvis du synes at jenta di er passe så er hun det :)

Skrevet

82 cm og ca 10 kg.. og han ligger under gjennomsnittet.. men har fulgt sin kurve hele tiden, så det er greit..

Hva er det som får ei hs til å si at en så liten gutt er alt for rund??!!! herregud.. blir helt sjokkert jeg.. er jo MANGE barn som veier mer og mye mer enn det på den alderen.. nei vet du hva.. det går virkelig ikke ann å si!!!

Skrevet

Det synes jeg hørtes rart ut. Min slanke gutt var 81 cm og 10290 på 15mndkontroll i går. Og han ligger litt under gjennomsnittet på grafen på vekt.

Skrevet

Gutt 81cm og 12400g. Ligger i øvre kant, men hs er ikke like stresset nå som før, hun har vært bekymret fordi han er høyt på kurvene. Han er god, men absolutt ikke feit!

Jenta var 76 og 10100 g da hun var 15 mnd. Var også lubben, men aldri kommentert av hs. Nå er hun 4 år og tynn!

De har jo akkurat begynt å bevege seg!

Skrevet

Var med lillemann her på 15 mnd kontroll i dag (ble 15 mnd i går) han hadde strukket seg 3,5 cm den siste halvannen måned (!!!) og er nå 82,5 cm lang og veier 12760. Har fulgt kurven sin helt siden fødsel, og ligger på streken mellom gjennomsnitt og høyt på kurven i forhold til alder.

Det eneste HS sa til oss, var at han vokser perfekt og alt så strålende ut.. Så skjønner ikke helt hva HS din mener HI...

Er jo ganske stor forkjell på vekt og høyde i den alderen, og syns overhodet ikke jenta di hørtes spesielt rund ut.

Trollet her er iallefall ikke rund, ikke tynn heller, ser rimelig normal ut :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...