Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Da fikk jeg antagelig TR i dag, 7dpo:( (tror ikke dette er noe festeblødning). Slutta på pille for 9mnd siden, hatt flere veldig korte lutealfaser...og litt forskjelige sykluslengder, fra 16-29 dager. Har prøvd B6-vitamin 2syklyser nå for å se om det hjelper. Andre i samme situasjon, eller som har vær der som har noen tips om hva jeg burde gjøre? Burde jeg kontakte lege nå, eller vente noen sukluser til å se om det stabiliserer seg mere? For det er jo kunn(?) 9mnd siden pilleslutt....
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Lutealfasen skal være på 10 dager eller mer for at egget skal få tid til å feste seg. Jeg fikk forklart av en lege at om man spotter så skal man regne med lutealfase på de dagene man spotter også fordi egget fortsatt kan feste seg og ikke regne mens før blødningene kommer ordentlig i gang. Det skader jo ikke å ta en telefon til fastlegen din å forhøre seg siden du har sykluse på alt fra 16 til 29 dager og korte Lutealfaser så får legen bestemme om det skal gjøres noe nå eller om det kan være lurt å se om det stabiliserer seg.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Akupunktur hjalp meg Etter 4 behandlinger hadde jeg LF på 11 dager mot 7 etter pilleslutt og vips var jeg gravid
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Takk for tips og råd! Jeg får vel la det gå en måned til kanskje å se hvordan den syklusen blir, og kanskje prøve akupunktur først! Noen som kan anbefale et sted(oslo området?) Hvor i kroppen stikker akkupunktøren for syklusforbedring? Men tror jeg ringer fastlegen snart, hvis det fortsetter slik. For det må jo ikke være pga p-piller at kroppen min er slik?
najaden Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Jeg har også korte lutealfaser (fra 7-12 dager). Sist gang jeg forsøkte å bli gravid, brukte jeg WildYam, og da ble lutealfasen 10-12 dager (men det kan jo ha vært en tilfeldighet) - i alle fall ble jeg gravid, mens jeg brukte Wild Yam. Denne gangen er syklusene ennå ustabile, og lutealfasen varierer igjen fra 7-12 dager (er på dag 9 dpo nå, om jeg har regner rett, og kjenner mensmurringene), men i og med at jeg ikke orker å stresse med prøvingen denne gangen, bruker jeg ikke WY - selv om jeg begynner å vurdere det...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Det høres jo veldig bra ut! Jeg har også tenkt på å prøve WildYam. Hvordan brukte du den? Lest litt forskjellig om når man skal bruke den i en syklus... Fungerte det med en gang, eller måtte du bruke den flere sykluser? Jeg har prøvd Pyridioksin/B6 i 2mnd nå, men det har ikke fungert ennå... siden TR kom på 7dpo nå.
najaden Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Jeg brukte den vel i fire-fem sykluser, fra dagen etter EL til IKM, mener jeg å huske. Jeg skal ikke gå god for at det faktisk var WYen som funket, for det kan selvsagt være at kroppen bare ordnet opp selv - men det var i alle fall verdt et forsøk.
micke78 Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Ta biedronningskapsler fra TR til EL. Min lutefase ble 3 dager lenger av det Kjöpes på helsekost. Her i sverige ligger det på rundt 450,- for 90 tabletter, men det holder jo veldig lenge med tanke på att man bare tar dem i ca 14 dager:)
<3 2G <3 Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Ring og bestill time nå, ting tar tid og det er en del venting når en prøver. Blodprøver og diagnoser tar tid dessverre. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå