Gå til innhold

noen som har erfaring med svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var inne på sykehuset til kontroll i dag, da jeg ikke kjente noe liv fra jeg våknet og et par timer ut på dagen.(barnet hadde det bra, og sparka jo godt mens jeg lå til observasjon) men det viste seg da at jeg hadde forhøyet blodtrykk og proteiner, sukker og leukocytter i urinen.., jeg var på kontroll hos jordmor på tirsdag,og da var blodtrykk og urin helt fin, så det har kommet ganske raskt. noen som har erfaring med om dette kan gå tilbake av seg selv, eller om det alltid utvikler seg til svangerskapsforgiftning? har fått beskjed om å ringe legen min i morgen og få ny time i løpet av uken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan bety en begynnelse på svangerskapsforgifting men kan også gå tilbake, men første tiltak er ro og kvile.. dei gjere skjeldent noke annet i første omgang men du skal følges nøye opp med minst en kontroll i uka.. men viss du føler deg dårlig, flimer foran øyne smerter øverst i magen bør du kontakte føden.. men prøv å ro deg ned og ikkje stress... hvor langt er du på vei?? masse lykke til..

Skrevet

takk for svar :) er 33 uker på vei. får vell bare ta det som det kommer og roe meg litt, har ganske aktive dager og jobber 100% enda. får håpe det ikke utvikler seg til noe mer alvorlig :)

Skrevet

jeg hadde høyt bt 160/95 og proteiner i urinen for 4 uker siden.. fikk beskjed om å hvile og ble 100% sykemeldt gr mistanke om svangerskapsforgiftning...

bt er nå 120/70 og ingen proteiner i urinen...

;)

jeg lå kun på sofaen og senga i 2 uker .. er nå oppe og går en tur om dagen men tar det alikevel veldig med ro:)

Skrevet

Hvis blodtrykket ditt fortsatt er høyt når du skal til legen så må du høre om sykemelding. Jeg ble sykemeldt med en gang bt begynte å stige...i uke 20-

Har hatt svangerskapsforgiftning før, og de var føre var... er kommet til uke 31 nå...

En bør lytte til kroppen, er ikke noe å tulle med sf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...