Gå til innhold

Sukk...Nabobarna har nærmest et tivoli i hagen, mine har ikke ei huske engang..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men moro kan de ha det allikevel :) Gi dem haug med pledd og puter og la de bruke noen av utemøblene til å lage hytte. Ingenting er uansett bedre enn fri fantasi i lek, må ikke ha absolutt alt for å leke.

Ville heller ha kjøpt trampoline. Varer i flere år enn huskestativet, og er mye mere attraktivt og dessuten billigere. Har du et tre eller noe annet som kan brukes kan du henge opp enkel huske eller slengtau.

Kjøpt brukt. Det har vi gjort. Kjøpte brukt sklie til 200kr. Trenger ikke alt mulig av slikt. Fotballmål kan man lage selv, brukt to stoler på hver side. Vi har ikke slike store ting. Men vi har vanlig uteleker. Fotball hoppestrikk sykkel og slike ting :-)

Annonse

# 3 her igjen...

Kjøp leketelt å ha oppe som lekehytte, får fine for 150,- eller noe sånt, plaskebasseng er også bra.

Sandkasse koster ikke mange kronene, 50,- betalte vi på bohus i forfjor.

Stikk innom brukt butikkene, de har mye billige uteleker. Kjøpte sklie for 75,- og en gyngedisse i plast til 25,-

Men leketelt er et must :-)

Hvor gammel er jenta? Ikke vits i å kjøpe lekehus, husker og sandkasse når de mister interessen når de er fem-seks år, om dere ikke skal ha flere barn.

en huske kan jo du/mannen din enkelt lage selv wink.png

så å si gratis :)Likeså med sandkasse, trenger ikke være kjøpt for å være bra wink.png

Her har vi nabolagets billigste sandkasse men også den mest populære. Bestefar laget en svær èn. Ellers har vi trampoline og dessestativ. Det som derimot er mest populært er lekekjøkkenet. Det er ute for 4`dje året på rad og ser ikke ut, men det er også MYE brukt.

Sandkasse: kjøp to pallekarmer til kr 25 per stykk, klikk de oppå hverandre og gravd e itt ned i bakken. Fyll med sand. Fort gjort og koster ikke mer enn 5 cafe latte ute, 4 brus på restaurant, 7 brød (bak selv for under halvparten etc).

Huske: sleng et tau med en planke over et tre.

Trampoline: alle trenger ikke trampoline...vi har ikke.

Lykke til.

Godt å se vi er flere..

Vi har ingen uteleker enda, vi flyttet hit for et år siden og barna var borte nesten hele sommeren.

Vi har snart bygd ferdig et lekehus, skal sette opp en sandkasse et eller annet sted og ha opp en trampoline ute her.

På Maxbo har de masse "kit" klatretau, svinghuske, huske, utstyr til piratbåt osv fra 99-200kr nå.

Kom på enda et tips:

Hos oss har vi lekestativ med disser og sklie. Naboen har kjøpt sandkasse, og en annen nabo har dukkehus og trampoline. Enda en nabo har plommetrær, andre jordbær og fruktbusker.

Her ble vi naboene enige om at barna i nabolaget fritt får leke i alle hagene med det som er av leker og bærbusker der, uten tanker på gjerde og nabogrenser. Så her har alle ungene plutselig en kjempesvær hage med alle leker uten at noen trenger å ha "alt". Veldig sosialt også, og de voksne møtes gjerne lett på denne måten og tar en kaffe i hagen sammen.

Annonse

Hehe...vet du hva mine to på 4 og 6 lekte med i flere timer i dag? Løvetannstilker og vann! Etterpå holdt de det gående i en stor sandhaug i en god time! Ikke alltid leker er det viktigste... :-) Men kan absolutt anbefale billig leketelt fra Ikea. :-) Veldig stas her.

Godt å se så mange kreative forslag her :)

Tenker tilbake til min egen oppvekst, hvor det faktisk ikke var så mye som en sandkasse i hagen før jeg var passert 10 år. Så vidt jeg vet kosta vel ikke den sandkassen mer enn det de måtte ut med for sanda.

Det vi lekte med var rett og slett naturen! Kunne kose oss lenge med løvetann og vann, kjempeglad i å klatre i trær. Var ofte på lekeplasser rundt i nabolaget.

Slik jeg ser det må jo HI's unger ha den beste muligheten til å leke seg når de ikke har alt klart. Man kan utforske både sin egen fantasi og omgivelsene. Og istede for å kjøpe dyrt utstyr, bli heller med ungene på oppdagelsesferd nå og da, det tror jeg de vil sette mye større pris på :)

Hmmm, jeg har aldri tenkt over det før det ble nevnt her, men jeg hadde aldri et eneste lekeapparat i hagen gjennom hele oppveksten. Har aldri hverken savnet det eller tenkt over det. Vi lekte stort sett i skogen vi, eller "sutlet" med vann fra takrenna, spillte ball osv. Har ikke lekeapparater til vesla på 15 måneder selv (men tror nok hun skal få set en sandkasse), i dag satt vi i over en time i oppkjørselen og lekte med grus og gress ;) Barn har for mye tilgjengelig for tiden, de har bare godt av å bruke fantasien :)

Jeg er alene med 2 små og dårlig råd så det holder. For å lage sandkasse tok jeg en tur i fjæra og samla inn litt drivved, masse fine ordentlige planker, og fikk snekra sammen en svær sandkasse. Sanden henta jeg på gården til tanten min, ikke sånn EU godkjent spesialsand men det funker faktisk likevel. Ble riktig fint synes jeg, den rette rustikke, værbitte looken på kassen til og med;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...