BABY-JENTE Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Noen som spiser supermat under graviditeten? Chlorella, Activated Barley Grass, osv? :-) Jeg så en svensk dokumentar om miljøgifter og hvordan mor overfører de til sitt ufødte barn gjennom morkaken, og deretter gjennom morsmelk. Veldig skremmende egentlig. Chlorella skal gjøre at fosteret får i seg 30% mindre miljøgifter, og tenker å begynne å ta tilskudd av dette igjen. Erfaringer og synspunkter mottas med takk... :-)
Grynet:) Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Jeg var på Vita forleden, de har tilbud på en rekke supermatprodukter. Der ble jeg kun anbefalt de rene gressalternativene som hvete-og byggress. Chlorella/spirulina ble ikke anbefalt da det er utrensende, og det fantes i de fleste blandingsproduktene. Det skulle IKKE vi gravide ha tydeligvis.
Grynet:) Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Tror programmet het "Underkastelsen", forresten.. Jeg var helt psyket ut etterpå, og har nå ny motivasjon for økologisk mat..
BABY-JENTE Skrevet 29. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2012 Tror programmet het "Underkastelsen", forresten.. Jeg var helt psyket ut etterpå, og har nå ny motivasjon for økologisk mat.. He he. Det er heftig fakta som må taes på alvor. Det gikk i dag på ettermiddagen og var svensk, navnet vet jeg ikke.
BABY-JENTE Skrevet 29. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2012 Jeg var på Vita forleden, de har tilbud på en rekke supermatprodukter. Der ble jeg kun anbefalt de rene gressalternativene som hvete-og byggress. Chlorella/spirulina ble ikke anbefalt da det er utrensende, og det fantes i de fleste blandingsproduktene. Det skulle IKKE vi gravide ha tydeligvis. Det renses ut gjennom tarmene og ikke lymfesystemet og skader visstnok derfor ikke barnet, tvert i mot beskytter det da stoffene blir ført ut av kroppen.
Grynet:) Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Jeg var på Vita forleden, de har tilbud på en rekke supermatprodukter. Der ble jeg kun anbefalt de rene gressalternativene som hvete-og byggress. Chlorella/spirulina ble ikke anbefalt da det er utrensende, og det fantes i de fleste blandingsproduktene. Det skulle IKKE vi gravide ha tydeligvis. Det renses ut gjennom tarmene og ikke lymfesystemet og skader visstnok derfor ikke barnet, tvert i mot beskytter det da stoffene blir ført ut av kroppen. Ekspeditøren ringte inn til hovedkontoret for å være på den sikre siden, og fikk meg til å prate med en der. Hun virket veldig sikker i sin sak, men jeg vet ikke om dette var hennes spesialområde. Kanskje de helgarderer seg for å ha sitt på de tørre? miljøgifter setter seg i fettreservene i kroppen. Lurer på hvor god den utrensende effekten av dem blir da? ikke for det, en god rens av tarmsystemet skal en ikke kimse av.
MissDawn Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 Her i huset går det mest i kortvokst mat. Hihi, neida, følger ett alt med måte-kosthold. Det har jeg trua på!
BABY-JENTE Skrevet 29. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2012 Her i huset går det mest i kortvokst mat. Hihi, neida, følger ett alt med måte-kosthold. Det har jeg trua på! He he. Du så ikke dokumentaren du
BABY-JENTE Skrevet 29. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2012 Tror programmet het "Underkastelsen", forresten.. Jeg var helt psyket ut etterpå, og har nå ny motivasjon for økologisk mat.. Det stemmer, det var "Underkastelsen". Sjekket det på nrk.no nå
Iz Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Jeg har brukt litt supermat innimellom, i smoothies osv, men ikke turt og brukt verken spirulina eller chlorella. Da jeg hadde en MA rett før dette sv.skapet og begynte da nettopp på spirulina FøR jeg viste at det kunne være skadelig for fosteret. (Dette kan selvfølgelig være tilfeldig). Har alikevel hørt at chlorella skal være bra for både ammende og gravide, men har ikke turt og ta sjansen på noe Er idag 39 fullgåtte uker, og venter like gjerne med å begynne på noe nytt til jeg er ferdig med sv.skapet Ellers så sal jeg iallefall se den dokumentaren
BABY-JENTE Skrevet 30. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2012 Jeg har brukt litt supermat innimellom, i smoothies osv, men ikke turt og brukt verken spirulina eller chlorella. Da jeg hadde en MA rett før dette sv.skapet og begynte da nettopp på spirulina FøR jeg viste at det kunne være skadelig for fosteret. (Dette kan selvfølgelig være tilfeldig). Har alikevel hørt at chlorella skal være bra for både ammende og gravide, men har ikke turt og ta sjansen på noe Er idag 39 fullgåtte uker, og venter like gjerne med å begynne på noe nytt til jeg er ferdig med sv.skapet Ellers så sal jeg iallefall se den dokumentaren He he. Skjønner dge godt. Ikke lett å egentlig vite hva man skal gjøre, når leger og forskere sier litt ulik ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå