Gjest Ingen skal få! Skrevet 29. april 2012 #26 Skrevet 29. april 2012 Jeg kjøpte vippestol til første men brukte deen aldri. Matet på fanget og når hun stlv kunne sitte satt hun i barnestol. Tvillingene brukte jeg ikke med heller. Enten var de på gulvet, fanget eller senga. Hva skulle de med vippestol? Når bruker folk egentlig det?
Vogndilla Skrevet 29. april 2012 #27 Skrevet 29. april 2012 (endret) Beste kjøp: base til bilstolen, flaskesterilisator til microovn, dunpose til bilstolen, bleiebøtte (angelcare, gratis på barnashus -lukter ingenting), masse gasskluter, Babybjørn vippestol (mine barn har elsket å sitte å leke og pludre i stolen sin.) Ubrukelige kjøp: sete til badebaljen, bæresele, kjoler i de minste str, masse sommertøy i de minste str, nesesug, elektrisk brystpumpe (ble omtrent ikke brukt, lurt å se ann behovet), stellebord med bitte lite formstøpt badekar (mye bedre med en god badebalje ved siden av), Endret 29. april 2012 av EnBlå&ToRosa
Vogndilla Skrevet 29. april 2012 #28 Skrevet 29. april 2012 Jeg kjøpte vippestol til første men brukte deen aldri. Matet på fanget og når hun stlv kunne sitte satt hun i barnestol. Tvillingene brukte jeg ikke med heller. Enten var de på gulvet, fanget eller senga. Hva skulle de med vippestol? Når bruker folk egentlig det? Mine har sittet der i korte perioder iløpet av dagen og aktivisert seg selv, slitsomt å ha barn som venner seg til å sitte på fanget hele tiden. F.eks sette stolen på spisestuebordet, så får barnet med seg litt sosialt med de andre i familien mens du kan gjøre noe annet. Kjekk å ha hvis man skal ta seg en dusj mens barnet er våken, kan tas med på badet og barnet vipper og koser seg. Noen barn begynner med grøt før de kan sitte selv i høystol, da er stolen fin å ha til mating.
Brillefint - Jadda! Skrevet 29. april 2012 #29 Skrevet 29. april 2012 Glad for at jeg har: babybjørn vippestol, Meitai bæresjal, babycall, krabbeteppe, babygym med sterke farger, gymmatte fra 4 mnd-alder. Lite brukt: kurv/vugge. Brystpumpe.
Fruen i huset Skrevet 30. april 2012 #30 Skrevet 30. april 2012 Brystsalve! Jeg hadde den ikke med på sykehuset og ble skikkelig sår. Brystsalve hjalp veldig!
Mamma i vinden Skrevet 30. april 2012 #31 Skrevet 30. april 2012 Overrasket over at så mange mener vippestolen er bortkastet. Her har den vært et must! Mest fornøyd med Babybjørn sin. Babygymen var også super! Hadde den i lekegrinda. Vi har også brukt bleiedunk. Fikk gratis. Syns den lukta mye mindre enn vanlig søppelbøtte. Vi har stellekommode det går an å åpne toppen på og badestamp i øverste skuff. (trekløver) Veldig ok i starten, men gikk over til badekaret når ungene kunne sitte selv. Da hadde vi også behov for mer plass i kommoden pga mer og større klær. Tror dette med hva en bruker og ikke, er veldig personavhengig, men det som er lurt, er å tenke praktisk. All slags stelleprodukt og slikt er vel det vi har brukt minst, men lurt å ha i hus en salve du kan bruke både på såre bryster og på babystumpen. Lykke til!
Regina Phalange Skrevet 30. april 2012 #32 Skrevet 30. april 2012 Enig med mamma i vinden, vi kunne ikke vært foruten vår BabyBjørn vippestol! Hadde en annen helt i begynnelsen, den kunne jeg fint klart meg uten, men BabyBjørnen har bare vært helt super. Knerten sitter i den enda, og nå er han 10 mnd. Samme med lekegrind. Men kjøper du lekegrind må du begynne å bruke den tidlig, slik at babyen blir vant til å være der. Det er for sent å begynne å bruke den når baby er 6 mnd. Bortkastet for oss var vugge, da vår baby sov i vognen sin helt til han ble flyttet til sprinkelseng. Fikk også et bæresjal som jeg aldri har brukt. Ville anbefalt deg å vente med å kjøpe bæresele/sjal til baby er født. Du har kanskje noen venner som har ulike ting du kan teste. Det er veldig forskjellig hva som funker for den enkelte :-) Vi brukte BabyBjørn fra rundt 3 mnd, men kun til bæring på flyplass, en sjelden gang i butikken osv. Funket fint for oss. Jeg ammet, men ga en del flaske også, så skulle ønske jeg hadde kjøpt en sånn sterilisator til å ha i micro tidligere. Nå trenger ikke flaskene steriliseres lenger, så nå gidder jeg ikke kjøpe det. Men ser at et kjøp til 500 kr hadde gjort det til mindre ork å vaske og koke flasker :-) Ang klær ville jeg fokusert på klær i str 56 og 62. Min brukte aldri str 50 Lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå