Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Oslo er en by uten sjel. Menneskene virker så fjerne og distanserte. På t banen sitter alle og stirrer på mobilene og nettbrettene sine. Sossegutter omgir seg med silikonbefengte narsissist-damer og byens medlemmer bare....er.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 hehe... typisk en som ikke er så mye i oslo. oslo har masse sjel. og mange flotte folk
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Enig! Oslo er ikke en by man husker, for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Elsker Oslo pg savner byen nesten hver dag etter at jeg flyttet. Jeg savner dagslys på vinteren, det varme mørket om sommeren, trikken, den kinesiske mannen i kiosken på hjørnet, god kaffe, trafikkstøy, burka, kjas, mas og vennene mine. Jeg savner min gamle leilighet, parken, jobben, det å kunne på på stillett året rundt, lukten av krydder i oppgangen og bylarm. Jeg savner lukten av hjem i Telthusbakken, Kuba, Kampen Bistro, bakgården på Mono, den kinesiske trillevogndamen i Birkelunden som alltid samler flasker, hagefester på Nordstrand, hjem til min faste tigger i Akergata (lurer på om han fortsatt lever?) og min flotte veranda i Bjerregaardsgate, sykkelturer til Carl Berner for å kjøpe jordbær, Teknisk Museum og lunsj ved Akerselva i Nydalen. Jeg savner og elsker Oslo. En dag skal vi komme tilbake ♥
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Hu siste her er den kvinnelige forfatterversjonen av Lars Saabye Christensen. Bra jobba!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 De som mener at Oslo ikke har sjel, har som regel gått fra Oslo S til Slottet, og så tatt banen ut til slekta på Grorud. Det blir omtrent det samme som å mellomlande på Kastrup og si at du har opplevd København.
Linn2007 Skrevet 29. april 2012 #8 Skrevet 29. april 2012 Jeg er født og oppvokst og studerte i Bergen, har bodd i flere byer i utlandet. Oslo er den beste byen jeg har bodd i. Folk er hyggelige og inkluderende, det er pent her med nytt og gammelt i skjønn forening, byen utvikler seg stadig, bydeler blir pusset opp og folk bruker virkelig byen sin. Vi har sjø, skog, fjell - alt i nærheten. Det er lett å komme seg rundt omkring med t-bane, buss, tog eller trikk. Det er gode arbeidsmuøigheter. Mye kulturliv, lite rasisme og fordommer. Jeg får også høre om hvor fæl oslo er når jeg er i bergen, men stort sett kommer det fra folk som tror oslo er det du ser mellom oslo s og slottet...
Gjest Miryks Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 (endret) Oslo er for stort for min smak. Men det lille jeg har sett, har da vært fint. "Menneskene virker så fjerne og distanserte. På t banen sitter alle og stirrer på mobilene og nettbrettene sine. Sossegutter omgir seg med silikonbefengte narsissist-damer og byens medlemmer bare....er." finner du her jeg bor også. Og her er det kun 6000 innbyggere i byen Bortsett fra at eneste t-banen vi har, er tur-retur gruva, og den er det ikke lov å haike med (o: Endret 29. april 2012 av Miryks
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Er aldri i Oslo nesten, men de gangene jeg er der, så synes jeg da det er masse liv der jeg, gatene er fulle av livsglade mennesker, latter fra de fleste utekafeene osv osv, kan ikke fatte hvor du finner de menneskene du snakker om her :-p Her jeg bor så sitter også de fleste som venter på tog/buss med nesa ned i mobilen sin osv osv, de finnes nok over alt
Gjest Antarctica Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Hvis anonym 14.16 er Christensens etterfølger, så er HI Hamsuns kvinnelige arvtaker: "Denne forunderlige stad, som man ikke forlater før man har tatt mærke av den", eller hva han nå sier i begynnelsen av "Sult". Alle mennesker stirrer tomt, fremmedgjøringen dominerer og barmhjertigheten mangler. Vel, det kan man kanskje si om alle storbyer, i sær de byene man kjenner dårlig?
Puppen og lillemor Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 HIs beskrivelse er for meg en typisk beskrivelse av Oslo gjort av noen som er her en sjelden gang og da stort sett i sentrum/Karl Johan.. Oslos mange bydeler har masse sjel, sjarme og særpreg - hver på sin måte!! Oslo sentrum derimot kan jeg også klare meg uten, og er der sjeldnere og sjeldnere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå