Gå til innhold

Bruke endags linser 3 dager på rad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg hadde flere endags linser igjen, men fant ut igår at jeg var tom. De jeg tok på meg igår bruker jeg idag også. Er det farlig for øynene å bruke de imorgen også? Jeg har en ny linse igjen så må bruke en linse 3 dager på rad

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke særlig bra for øynene nei, så du bør prøve å få tak i noe annet, enten briller eller bekjente med tilnærmet styrke i linser...

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort, er ikke bra for øynene. Har du ikke briller d kan bruke til nøds?

Skrevet

Har du rensevæske da? Som du kan legge linsene i? Hvis ikke du har det, og du tar sjansen på å bruke dem igjen, ville jeg iallefall laget meg saltvann og skyllet linsene nøye i før bruk.

Fysiologisk saltvann lager du ved å koke opp en liter vann og tilsette en toppet teskje salt.

Skrevet

Har briller men ene glasset er falt ut og styrken er veldig svak-0,75 på de mens jeg nå er -2,50 får veldig fort vondt i øynene og hodet hvis jeg ikke bruker linser for myser automatisk når jeg skal se langt. Takk for tips om saltvann:)

Hi

Skrevet

Har i årevis brukt dagslinser i flere uker av gangen. Kunne gå en mnd uten å bytte eller ta de ut. Anbefaler det ikke i det hele tatt. Ble plaget med hornhinne. Men 3 dager ville ikke jeg ha stresset med. Gir ingen langvarig skade det. Men hvis du ikke er vant til å sove med linser er det vondt å våkne med helt tørre øyne. Ha linseveske i nærheten da...

Annonse

Skrevet

Nei, nei og atter nei. De som sier at du ikke kan få varige skader vet ikke hva de snakker om. Du kan få alvorlig infeksjon, og det skal jeg love deg ikke er noe å trakte etter. Kast linsene, og gå på Nille og få deg en nødløsning på mandag. Hilsen optiker.

Skrevet

Jeg brukte mine i to dager en gang, la dem bare i linsevæske om natten. Var ikke noe problem og kunne sikkert ha brukt dem en dag til. De ble ikke tørrere engang :) Går nok helt bra sålenge du ikke har fått vannfast makeup på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...