Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Nå har jeg visst fått det samme viruset eller influensaen som resten av storfamilien har slitt med i vinter (vi har hatt flere tilfeller av både lungebetennelse og bronkitt i vinter). Begynte med at bekkenløsning, gamle kneplager og skulderbetennelser plutselig kom tilbake for fullt i midten av forrige uke -trodde jeg. Først da jeg fikk feber etter et par dager kjente jeg det igjen som typisk kroppsvondt pga influensa. Siden da har jeg vært i heller dårlig form. Feberen varte ikke så lenge, men jeg HOSTER og HOSTER, og alt er så slitsomt :-( Og egentlig kjennes det ut som om jeg har feber enda også, men øretermometer viser bare mellom 37,3 og 37,8 og det regnes vel ikke? Sover mildt sagt dårlig om nettene pga all hosten. Hoster til jeg nesten kaster opp, og det kommer grønt slim opp. Er bittelitt bekymret for den lille i magen når jeg hoster slik, men knøttet sparker som før og virker normalt aktivt. Det er ikke jeg... Prøver slimløsende hostesaft, men det virker ikke noe særlig. Var hjemme fra jobb i to dager, syntes jeg var litt bedre og jobbet deretter ut uka, men det var mildt sagt et slit! Syntes ikke jeg presterte stort egentlig. Nå har jeg lest litt om bronkitt på nettet, og ser at det stemmer ganske bra. Men det de sier der, er at penicillin hjelper vanligvis ikke mot bronkitt (som regel pga virus), og at de fleste blir bra av seg selv etter 3-4 uker. Tror kanskje de har rett i det, mannen min fikk kranglet seg til penicillin mot bronkitt, men for å være ærlig ble han ikke frisk av det. Hoster fortsatt han også, 3 uker etterpå. Uansett: Det betyr at jeg kanskje må være slik i 2-3 uker til!!! Da tror jeg ikke jeg makter å jobbe, jeg er jo gravid og har to små fra før av også. Ville dere sykmeldt dere? Tror dere legen min gir meg sykemelding? Han er litt restriktiv slik...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 har slitt med d samme nå i noen dager var senge liggende, var nesten redd at babyen min ikke lever pga at jeg var så dprlig og hostet og hostet! =( fortidig for meg å kjenne noe sp e litt bekryma=( Synes u burde gp til legen å fortelle at du har problemer og ikke føler deg bra=) God bedring!
*mamma*lykke* Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Huff!! Føler med deg! Jeg har lagt snart i 3 uker med forkjølelse, ørebetennelse osv. Går på min andre antibiotikakur, og syns det er helt forferdelig! Men hva hostesaft tar du?? Jeg fikk beskjed at så lenge jeg var gravid, så kunne jeg ikke ta noe som helst av hostesaft.. Har heldigvis begynt å kjenne babyen litt, så kjenner liv hver dag Er i uke 19, men har morkaken ligger forann, så de tok en stund før jeg kjente noe! Forrige uke var jeg så sliten av hosting, forkjølelse osv, så jeg gikk til vakthavende og fikk sykmelding nesten en uke. Syns du bør få deg en sykmelding!! Gå til legen du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå