Musemorbr / Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 En ny familie i gata. Mor er gravid, og i perm. Vi har snakket flere ganger. En dag drøftes navn på barna vi har, da hun plutselig nevner de to alternativ hun har til den i magen. Det ene alternativet er nøyaktig det samme som noen fra området som nylig fyllekjørte seg og sin beste venn ihjel. Det er et veldig spesielt dobbeltnavn også. Ville du sakt noe?
Serepta Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Nei. De assosierer vel ikke det navnet med dem likevel, så da spiller det jo ingen rolle ?
Musemorbr / Skrevet 28. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2012 Jeg tror jeg formulerer meg mangelfullt, for det bør nok nevnes mye mer rundt dette. Det jeg tenker mest på er at det er snakk om et veldig lite sted. Dersom de velger dette alternativet, vil de garantert i ettertid få vite om den som tidligere hadde samme spesielle navn. Familie og venner av avdøde bor fremdeles her, og det er ikke så lenge siden. Den nye familien har kommet hit etter dette, og jeg tror ikke de aner noe om det. Jeg tenker da på om det er lurt å 'advare' dem, eller om det er best å bare holde munn. Personlig ville jeg ønsket å vite, men så tenker jeg at andre kanskje ville ta det ille opp. Tro at jeg rakket ned på navnet, eller noe. Om det i fremtiden vil føles som en belastning med det navnet er ikke godt å si. Som sakt er det et bittelite sted.
☆twinkle twinkle Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 Ville sagt i fra ... Helt forsiktig og fint:)
petite fleur Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Jeg ville nevnt det, ja. Man kan få sagt det meste, bare man sier det på riktig måte.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Snapp opp at du skriver "sagt" feil da, please..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #9 Skrevet 28. april 2012 Snapp opp at du skriver "sagt" feil da, please.. Er det livsviktig for deg å poengtere at HI skriver et ord feil? OMG...
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 28. april 2012 #10 Skrevet 28. april 2012 Hadde nok sagt der og da at det navnet er utrolig fint, kjente en som het det... Men siden du sitter her i ettertid å ikke har sagt det. Så kan det være litt vrient å skulle nevne det, det blir jo ikke "i forbi farten", men prøv å fortelle det på en rolig måte, ikke bare "slenge det ut der"
valkyrien Skrevet 28. april 2012 #11 Skrevet 28. april 2012 Alt man skal legge seg opp i... Jeg ville ikke sagt noe. Og hadde noen sagt noe om navnet jeg ville ha til mitt barn så hadde det ikke hatt noe å si.
Musemorbr / Skrevet 28. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2012 Jeg vet fremdeles ikke jeg, men takk for alle råd.
2 hjertegull :) Skrevet 28. april 2012 #13 Skrevet 28. april 2012 Jeg tror faktisk jeg ville sagt ifra. Så får hun ta avgjørelsen om hun fremdeles ønsker navnet etter det. Som du sier i det andre innlegget ditt, så bor dere på en liten plass slik jeg forstår det, og jeg ville ønsket å vite dette. Ta det opp litt forsiktig neste gang dere snakker sammen. Si at det er et flott navn og en fin kombinasjon, og si at du har lurt på om du skulle si noe eller ikke, men fant ut at det var best (hvis du gjør det da)..
~ §oL ~ Skrevet 28. april 2012 #14 Skrevet 28. april 2012 Tror nok jeg ville fortalt det til dem... "etter at vi snakket sammen sist kom jeg til å tenke på....". Dere har hørt om den ulykken som skjedde her for en stund siden?" På et lite sted kan det jo bli ganske spesielt å bruke opp igjen et sånt navn, og jeg ville i alle fall blitt det fortalt i god mening FØR barnet mitt fikk navnet, ikke få vite det som en slengkommentar av noen andre i ettertid... Da vil du kanskje få spørsmål om hvorfor du ikke sa noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå