Gå til innhold

Jeg fikk avslag på dekning av medisinutgifter. Pga. Bekreftelsen var skrevet av dansk lege??

Anbefalte innlegg

Hva har vi gjort feil?

Mener da at man får dekket medisinutgifterne, selv om det er på en utenlandsk klinikk?!!! Det fikk vi siste gang.

Står at papirerne skal skrives under av en norsk lege? Må hører med Huseby, som har taget scanningerne på meg.

Fortsetter under...

Hei, velkommen etter i Helfo ¤&/(#¤(

Helfo har laget nye regler og ja dessverre må du ha underskrift fra norsk lege. Dessverre sa vår gynekolog (samme sted som du går) nei til å signere fordi han/hun ikke kunne værre sikker på om klinikken vi brukte i Danmark fulgte bioteknologiloven... (Men de har nå et samarbeid med Danmark, men men..)

Jeg måtte til slutt få underskrift av min fastlege som heldigvis var veldig snill og vet at vi holder på med forsøk.

Lykke til :-)

Åj, Åj, DET var interessante nyheter :-\. Da mÅ det vel være nærliggende at Maigaards (eller annen dansk klinikks) norske samarbeidspartner signerer? Uansett veldig nyttig Å vite, det dreier seg tross alt om 12-14000 kr hver gang.

Skal norsk lege signere i TILLEGG til dansk, eller i stedet for?

Annonse

Hvor er det man må få underskriften? På resepten? På kvitteringen av hentede medisiner? Eller en egen bekreftelse? Har ikke kommet så langt at vi har søkt om refusjon enda... Takk for hjelp, damer!

Lurifax, det er vel på Helfos skjema for dekning av "hormonpreparater til infertilitetsbehandling" http://www.helfo.no/SiteCollectionDocuments/Skjemaer/erklaering-om-bidrag-for-hormonpreparater-ved-infertilitetsbehandling-bm.pdf at det skal signeres.

Jeg lurer på om noen av dere kjenner til om AHA (assisted hatching) er i strid med den norske bioteknologiloven? I så fall sliter i alle fall jeg med å få den signaturen med "ren samvittighet"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...