Mariell93 Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Hei, jeg skal til mallorca den 12 mai, da er jeg 26uker på vei. Er det noe jeg burde vær obs på mens jeg er der? noe jeg ikke burde spise, eller hvor lenge kan jeg sole meg? må jeg ha høy solfaktor?
Lisse_01 Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Du må ikke bli overopphetet og du må være forsiktig i sola. Ligg helst i skyggen. Man kan få pigmentflekker man aldri bli kvitt. Altså sola er ikke farlig, men sol deg med måte. Ikke ligge i sola fra 9-17.
Novembernurkimagen<3 Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Spis ting som er godt stekt og kokt, skal du være på den sikre siden er det lurt å unngå rå frukt og grønnsaker du ikke selv har skrellet/ vasket. Og som sagt, sol med måte fosteret tåler ikke å bli opphetet på samme måte som vi gjør. Høres deilig ut med Mallorca, god tur!
meloon Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Jeg skal til Hellas i uke 27, og har bare fått beskjed om å ta de vanlige forhåndsreglene når det gjelder mat. Kan vel også være greit å holde seg unna isbiter, da de ofte er fryst fra lokalt springvann. Og antibac er et must!!!! God tur til deg Marielle93!
lille +gutt Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Hei jeg var i syden for 1 uke siden og er selv i uke 18. Jeg solte magen kun 6 timer totalt på hele ukes oppholdet, hadde små sommerkjoler på på stranda og slike ting. Vær obs på salaten da en av bakteriene som er farlige for gravide kommer ved uren frukt/grønnsaker. I tilegg disse vanlige rådene om ordentlig godt stekt mat. Er du av de som drikker alkoholfri øl er det det punktet jeg synes du bør være mest oppmerksom på. Da kelnere der vi var iallfall tydeligvis er så stresset og uvant med alkoholfri øl at de serverte meg hele tre ganger øl med alkohol. Heldigvis merket jeg det før jeg hadde drukket av den. Jeg drikker egentlig ikke alkoholfri øl spes ikke nå når jeg er gravid da jeg synes det ser merkelig ut med øl og stor mage, men vi var på en plass der brus var mye dyrere enn øl så jeg prøvde det altså 3 ganger, og alle gangene gjorde de feil... : Ellers fikk jeg beskjed om å holde meg unna villkatt/hundene
Happy87 Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Og så må du kjøpe støttestrømper til flyturen.. Og bevege på deg en gang i timen..
Mariell93 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2012 Tusen takk for svarene:-) skal til jordmor i morgen så kommer til å spørre henne også om va jeg bør vær obs på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå