Gå til innhold

BeSafe gravidbelte ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpte meg det ved første graviditet. Har nå skjønt at det har visst ikke noe for seg. Det har ingenting å si om beltet er over magen eller under. Jeg bruker den ikke denne gang, og det har gått greit så langt. Men det er jo opp til enhver da hva som føles riktig ;)

På besøk fra 3. tri. Jeg låner av en veninne og synes det er kjempebehagelig! Vet ikke om det er noe sikrere, men jeg synes det vanlige beltet strammet frygtelig og var ubehageligt at det presset på magen. Men se det litt an, ikke sikkert det er ubehagelig for deg :)

Sjekka litt rundt dette forrige graviditet. Fant en artikkel fra Trygg Trafikk som mente det ikke hadde noen hensikt i forhold til sikkerhet, verken for mor eller barn. Det kunne derimot være mer behagelig for noen.

Selv brukte jeg det fordi jeg fikk mindre vondt i bekkenet, spesielt på lange turer, og det kommer jeg nok til å gjøre denne gangen også.

Det er kjekt å bruke om det føles mer behagelig, men det lar beltet være beltet som normal ved en eventuell kollisjon.

Om den skulle holde beltet under magen også ved en kollisjon så måtte den vært testa opp mot hver eneste bil før godkjent salg.

Annonse

Brukte det forrige svangerskap, da lånte jeg av en venninne. Denne gangen har jeg ikke tenkt på det en gang før jeg så innlegget ditt :) Det er nok fordi jeg leste sist at det ikke har noen hensikt sikkerhetsmessig og fordi jeg tar det meste med en annen ro nå med nr to... Ikke kan jeg ha noe ubehag heller, i og med at jeg ikke har tenkt på det!

Jobber som kjørelærer og jeg bruker det ikke. Ingen bevist effekt. Jeg passer heller på å legge beltet over hoftene. Beltet skal i utgangspunktet alltid ligge over kroppens benbygning. Hofter og ribbein/krageben! Er bare litt over 9 uker, kanskje det blir litt annerledels når jeg blir større :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...