Gå til innhold

sandkasse 120cmx120cm stort nok til lekeplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage til en liten lekeplass i nabolaget. Har ikke tid til å begynne å snekre og finner ikke større str. Er det stort nok med 120 cm eller bedre å vente til jeg finner noe større? Siden sameie skal betale så kan jeg ikke kjøpe en nå og en til senere. Er ikke et nabolag med veldig mange barn.

Fortsetter under...

Skrevet

Mener vår sandkasse har den str. (kjøpt på felleskjøpet, med lokk som omgjøres til benker på to av sidene)

Tre (små) barn kan fint leke der samtidig. Området rundt blir jo også brukt, skjeldent alle sitter i den samtidig, de styrer jo litt rundtomkring også.

Eneste er at gravemaskina til poden gjerne skulle hatt større boltreplass (sånn enkel han graver med sjøl), da kunne han brukt den mye bedre...

Så til vår bruk, der de stort sette er kun to barn, så vil den nok holde, til tross for liten plass for gravemaskina (den må jo stå på utsiden, og man kan grave/ tømme på et veldig lite område..).

Så kommer vel an på hvor mange som vil komme til å være der samtidig tenker jeg, og hvor mange andre alternativer barna har på lekeplassen og hvor mange barn som til enhver tid kommer til å være der... ?

Skrevet

Jeg synes det hørtes smått ut. Her har vi en på ca 2x2 m, det er passelig til at 3-4 barn i ulik alder kan være der samtidig (så fire-femåringene faktisk kan ha et lite hjørne i fred for toåringene.

Skrevet

Takk for svar . Skal se om jeg klarer å skaffe en litt større en. De som har lokk som blir til benk, blir de litt mindre enn de som bare har vanlig lokk selv om de har samme str? Tenker på om benkene tar noe av sandkasseplassen.

Skrevet

Vi har en på 300 x 180 i hagen vår. Det er akkurat nok til å få plass til både våre 2 barn og diverse leker. Du må ikke finne på å kjøpe en så liten sandkasse til en lekeplass. De små der er beregnet på de aller minste som kun klarer å fylle en bøtte med sand og grave litt. Er jo langt fra store nok til å grave med gravemaskin eller lage en liten landsby med veier o.l.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvor får jeg tak i sandkasse større enn 120x120 med lokk da? Noen som vet? Må være med lokk, men ikke benkelokk siden den tar plass.

Annonse

Skrevet

Kjøp materialer og bruk hammer og spiker. Gjort på 10 minutter.

Jeg har snekret sandkasse til vår gutt og den er 2x2 meter, altså 4 kvm.. den holder for han, men for en lekeplass ville jeg gått for enda større. kanskje 3x4 meter?

Skrevet

Da får jeg ikke lokk på.

Gjest Visten
Skrevet

Vi har en 120*120 og den er altfor liten til å være morsom, benkene tar også endel plass. En av butikkene hadde hatt inne samme kassa i større utgave, så du få spørre litt rundt :)

Skrevet

Ja, får fortsette letingen

Skrevet

Akkurat kjøpt 140x140 til å ha i Hagen, og mindre enn det vil jeg ikke anbefale. Borettslaget har vel omtrent 2x3 meter. Ville fått tak i noen store rundstokker og laget selv. Lokk blir garantert fort ødelagt om det skal brukes av alle.

Skrevet

Kjøpte forøvrig på Maxbo. Den har lokk med sittebenker. Dårlig plass til mer enn to barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...