mars :-) Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Slenger meg inn her fra 1 tri.Tenker at dere erfarne her inne på 3. tri, kanskje hadde noen svar til meg Er 7 uker på vei, og legen sa at jeg hadde litt blod i urin, og ville sende den til sykehuset for videre sjekk.... Noen som har opplevd dette? Har ellers ikke noen blødninger og var på UL i går og fikk se et lite hjerte som banket..... Håper på noen svar....
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Det er sikkert en UVI, jeg pleier å ha blod i urinen da
Småtorsk Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Det er sannsynligvis en blærekattarr, uvi, ja. Ikke noe stress!
mars :-) Skrevet 28. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2012 Det er sannsynligvis en blærekattarr, uvi, ja. Ikke noe stress! det var ikke det, sa legen..... og jeg merker jo ingen ting.... men leste et sted at det kunne være forrurensning fra sjeden som kunne gjøre at testen slo ut... får bare se....
eaglebeagle Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 Det er sannsynligvis en blærekattarr, uvi, ja. Ikke noe stress! det var ikke det, sa legen..... og jeg merker jo ingen ting.... men leste et sted at det kunne være forrurensning fra sjeden som kunne gjøre at testen slo ut... får bare se.... Testene er svært følsomme, og de slår relativt ofte ut uten at det er noe galt- og ofte er slimhinner mv følsomme slik at det kan gi utslag. For mitt vedkommende var blodspor i urinen starten på noen vonde uker med nyresten i forrige svangerskap. Det ble mer og mer blod i urinprøvene, og til slutt tisset jeg rett og slett rødt. Det tok tid før de forsto at det var nyresten - og etter mye vondt, så vondt at det satte i gang rier og jeg behandles for å stoppe for tidlig fødsel, ble jeg til slutt operert for nyresten (de må inn fysisk å fjerne stenen når man er gravid - artig.. NOT!). Er gravid igjen nå, og hadde blodspor i urinen på kontrollen for et par dager siden. Iflg jordmor er det svært vanlig, og ingen grunn til å frykte nyresten igjen - men jeg må innrømme at jeg ble litt bekymret likevel.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #6 Skrevet 28. april 2012 Du kan jo også trøste deg med at 10% av befolkningen har blod i urinen som en normalvariant:-) Så dette behøver med andre ord ikke være noe som helst.
Gjest -ia- Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Jeg har ALLTID blod i urinen, noe jeg også bekymrer meg for. Men legen gjør ikke noe med det. Så hvis du blir utredet er jeg veldig interessert i å høre hva det er.
Småtorsk Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Høh? Er det flere som alltid har blod i uinen? Trodde det bare var meg, jeg! Blei i sin tid utreda til å kanskje være lett, kronisk, nyrebetennelse, noe som ingen andre enn spesialisten har hørt om og som det alltid er pes å forklare helsevesenet. Både jeg og legen min tviler litt på dette. Bør kanskje be om en ny utredning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå