Gå til innhold

Hvordan lage en anonym blogg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å lage en anonym blogg. Den blir veldig personlig, og jeg har ikke lyst til å bli forbundet med den eller at noen skal kunne finne ut hvem jeg er. Hvordan går jeg fram?

Jeg har googlet og funnet mye om noe som heter Tor og noe med proxy et eller annet, men jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva det går ut på, og ikke minst om det egentlig er lov?

Hvis noen har en enkel, lettfattelig oppskrift på å lage en 100% anonym blogg eller vet om et nettsted med en slik oppskrift, så setter jeg pris på hjelp! Jeg har funnet en del engelskspråklige nettsteder, men i og med at jeg ikke kan noe om data, blir det veldig komplisert med data på et fremmedspråk...

Tips om gode, norske dataforum der jeg kan få hjelp med dette, vil jeg også gjerne ha! :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke noe problem, du bare oppretter en blogg og lager en gmail-konto som heter det samme som bloggen din eller noe annet du finner på. Da blir du 100 % anonym.

Skrevet

Takk for svar! :-)

Jeg liker forresten bloggen din!

Holder det, altså, med en anonym mailadresse for å opprette bloggen? Hva er alt dette Tor og proxygreiene da? Bare for terrorister, kriminelle og politiske aktivister kanskje?

Skrevet

Om du er en vanlig dame (eller mann) som skal skjule at det er du som skriver anonym blogg, så trenger du kun å opprette en falsk Gmail\hotmail og bruke den til bloggen. Ingen kan finne ut at det er deg som sitter bak, med mindre du selv skriver noe som de kan skjønne det på.

Ola Nordmann kan ikke se ipadressen din feks.

Du trenger ikke å skjule ipadressen og div. Hva det Tor greiene og Proxy er, det vet jeg ikke.. Men det trenger du ikke.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Jeg brukte blogg.no, og når jeg skulle skrive inn info om jeg selv brukte jeg bare nicket mitt, og fylte ikke inn noe mer. Epostadressen er gyldig, men ikke synlig, og ikke det samme som nicket mitt. Ikke noe problem å være anonym der.

Annonse

Skrevet

Ok, ja, jeg er bare en helt vanlig dame som har lyst til å skrive blogg... :-)

Kan jeg da bare glemme alt dette Tor og proxy-greiene, opprette meg en anonym mailadresse, og så lage bloggen? Ingen kan finne ut hvem jeg er på basis av IP-adresse eller noe annet lurt som jeg ikke har forutsetninger for å forstå?

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Med mindre du skal skrive statshemmeligheter tror jeg ikke du får noen problemer ;)

Skrevet

Jeg aner ikke hva Tor og proxy-greiene du skriver om er.

For vanlige bloggere er det sjeden noe problem å blogge anonymt. Om du ikke gjør noe for å vise boggen fram blir du heller ikke oppdaget og dermed er du enda mer anonym.

Hvis du er skikkelig redd for at noen skal oppdage deg er det nok lurt å legge på passord (da har du kontroll på hvem som leser eller sørger for å ikke bli sett i det hele tatt), eller la være å blogge i det hele tatt og heller skrive i et vanlig skriveprogram og holde det for deg selv.

Anbefaler wordpress eller blogspot - hvis du vil ha noen følgere. Blogg.no fungerer bare for andre som blogger på samme plattform, er umulig for andre å følge.

Forresten takk for at du liker bloggen min! Jeg følger gjerne bloggen din dersom du tør fortelle meg hvor du blogger. ;-)

Skrevet

Jeg aner ikke hva Tor og proxy-greiene du skriver om er.

For vanlige bloggere er det sjeden noe problem å blogge anonymt. Om du ikke gjør noe for å vise boggen fram blir du heller ikke oppdaget og dermed er du enda mer anonym.

Hvis du er skikkelig redd for at noen skal oppdage deg er det nok lurt å legge på passord (da har du kontroll på hvem som leser eller sørger for å ikke bli sett i det hele tatt), eller la være å blogge i det hele tatt og heller skrive i et vanlig skriveprogram og holde det for deg selv.

Anbefaler wordpress eller blogspot - hvis du vil ha noen følgere. Blogg.no fungerer bare for andre som blogger på samme plattform, er umulig for andre å følge.

Forresten takk for at du liker bloggen min! Jeg følger gjerne bloggen din dersom du tør fortelle meg hvor du blogger. ;-)

Jeg vil gjerne blogge, jeg trenger litt respons på det jeg skriver og det jeg tenker på, så å skrive i et vanlig skriveprogram holder ikke helt... Da blir det litt for kjedelig... Hvis jeg legger på passord og dermed har kontroll på hvem jeg slipper inn, går jeg kanskje glipp av noen spennende mennesker med interessante innspill eller kommentarer, så det har jeg heller ikke lyst til. Poenget må være å gjøre bloggen så anonym som mulig, uten å stenge potensielle interessante mennesker ute...

Kanskje jeg legger igjen en kommentar på bloggen din en dag, så kan du titte på min blogg, hvis jeg bare får opprettet den... Så får vi se om du vil følge den... :-)

Skrevet

Kanskje jeg legger igjen en kommentar på bloggen din en dag, så kan du titte på min blogg, hvis jeg bare får opprettet den... Så får vi se om du vil følge den... :-)

Ja, gjør gjerne det!

Jeg synes det er givende å blogge, har fått kontakt med mange jeg ellers ikke ville fått kontakt med.

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg vil også lage en anonym blogg. Men hvis jeg går inn på blogspot.com, ser jeg at jeg er pålogget med google-kontoen min.

Må jeg da opprette en annen google-konto for å kunne lage en anonym blogg? Tungvint...

Anonymous poster hash: ebcdf...de1
Skrevet

Jeg vil også lage en anonym blogg. Men hvis jeg går inn på blogspot.com, ser jeg at jeg er pålogget med google-kontoen min.

Må jeg da opprette en annen google-konto for å kunne lage en anonym blogg? Tungvint...

Anonymous poster hash: ebcdf...de1

På Blogspot ja. Men lag blogg på en annen arena da 😉

Anonymous poster hash: 6a804...3fd

Annonse

Skrevet

På Blogspot ja. Men lag blogg på en annen arena da

Men hvor? Blogg.no var dumt stod det her, for da ser bare de som bruker den plattformen det. Wordpress bruker jeg til en hjemmeside, og når jeg prøver å lage en blogg der så kommer hjemmesideprofilen min opp, med all info.

Skrevet

Men hvor? Blogg.no var dumt stod det her, for da ser bare de som bruker den plattformen det. Wordpress bruker jeg til en hjemmeside, og når jeg prøver å lage en blogg der så kommer hjemmesideprofilen min opp, med all info.

Det er jo bare tull, alle kan følge en blogg.no-blogg. Prøv å følge en selv da, så ser du.

Skrevet

Det er jo bare tull, alle kan følge en blogg.no-blogg. Prøv å følge en selv da, så ser du.

Ok, takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...