Flode Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 På vårt nye bad har mannen min koblet baderomsviften på samme bryter som lyset, så hver gang man skrur på lyset durer den i vei. Jeg er nærmest "allergisk" mot slik durestøy og sier at det må endres på. Han påstår derimot at dette er det mest vanlige å ha på badet nå for tiden. Hvordan er det hjemme hos dere? Foreløpig går jeg på do i mørket fordi jeg ikke orker å skru på lyset...
Giss Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Bor i en bolig som er ca 15 år gammel. Her er lysbryter og viftebryter adskilt. I blant har vi jo viften stående på for å få tørket klær f eks. Da er ikke nødvendigvis lyset på samtidig. Andre ganger er ikke viften på, selvom lyset er på. Jeg liker å ha den valgmulighet...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Her har vi baderomsviften koblet til kjøkkenvifta. Den går såvisst ikke på når vi skrur på lyset. Jeg hadde blitt gal!!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Vi har vifte på badet, men den går på av seg selv når det blir fuktighet i lufta, altså når vi har dusjet.
Giss Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 - Og så ville jeg forresten være hamrende likeglad med hvordan andre har det nå for tiden. Det er jo dere (også deg) det skal fungere for?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Var vanlig på 90-tallet da det var nytt og fancy med elektrisk avsug på badet. Har aldri hatt bad med vifte på samme bryter som lyset. VI har ett 5 år gammelt bad og ett som er helt nytt. Begge har bevegelsessensor på lyset og bryter til vifta. Er noen dritt med slik mannen din har gjort det. Hva er vitsen med den duren når man pusser tenner eller sminker seg? Unødig strøm bruker det også. Det er faktisk ikke annet enn latskap.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 På små toaletter er det forresten vanlig fremdeles. Men der er det ikke annet å gjøre enn å sitte på do.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Før jeg flyttet bodde jeg i et hus som ble bygd i 2009 og der var det separate brytere til lys og vifte. Her jeg bor nå er det også seperate brytere.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Det var sånn der jeg leide for over 10år siden og det som skjedde var at lyset sto på mye mer enn når vi var der. Husker ikke om jeg irriterte meg over durelyden, men veldig greit å kunne skru begge deler av og på som man vil.
Mandalas Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Her har vi separate brytere til lys og vifte. Jeg liker heller ikke å ha på den vifta, samboeren bruker den mye mer enn meg. Jeg blir gal av lyden.
Flode Skrevet 27. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2012 Takk for alle svar - det var som jeg trodde. Da er det bare for meg å sette hardt mot hardt, vifta skal på egen bryter!!
karusell Skrevet 27. april 2012 #13 Skrevet 27. april 2012 Oi - vi har det slik her vi leier nå! Ante ikke at dette var "gammeldags". Durelyden er irritereden, jeg skvetter av og til av den når jeg sitter på do, haha!! Har ikke vært sånn de andre stedene jeg har bodd....
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #14 Skrevet 28. april 2012 Husker det var slik søsteren min leide en gang og det var veldig irriterende. Vi har villavent her vi bor.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 28. april 2012 #15 Skrevet 28. april 2012 Nei, aldri i verden! El.ingeniøren her i huset har koblet lys i taket på en bryter, lyset over speilet på en bryter, håndkletørreren på en tredje og endelig vifta på den fjerde. Vil absolutt ikke ha vifta på samme bryter som lyset, nei.
skorpionfruen Skrevet 29. april 2012 #16 Skrevet 29. april 2012 Enig, best å ha hver for seg. Vet det er vanlig på hotellrom som har små bad.
Rosepus™ Skrevet 29. april 2012 #17 Skrevet 29. april 2012 Vi har vifte med fuktstyring, så den starter når det er høy nok luktfuktighet og ikke ellers. Kan manuelt settes på om det kreves.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #18 Skrevet 29. april 2012 Badet vårt er 7 år gammelt og viften skrur seg på av seg selv når det blir fuktig i luften, vil jo tro at det er ganske vanlig i 2012? Har aldri hatt vifte på samme bryter som lystet, jeg tror ingenting på at det er vanlig heller, da må jo viften alltid være på når man er på badet da. Veldig unødvendig!
Babykilo Skrevet 30. april 2012 #19 Skrevet 30. april 2012 Vi har også automatisk vifte på badet, men den kan skrus av manuelt med egen bryter.
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. april 2012 #20 Skrevet 30. april 2012 Av en eller annen grunn har vi ikke vifte på badet. Det er upraktisk og vi skal lage det til snart. Da skal vifta være koblet til en bryter som går bare på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå