m23 Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Hadde først fått time 15 dagar etter termin. Ringte og spurte om dei hadde gjort ein feil når dei satte opp timen. Fekk ny time 10 dagar etter termin, men synest dette og er lovleg seint i og med at anbefalingane er 7 dagar over. Bør eg akseptere å gå 10 dagar over eller bør eg kontakte dei ein gong til? Eg tenker at eg vil kontakte føden dersom eg har den minste misstanke om at ting ikkje er som det skal, men likevel....
MammaElisabeth Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Hadde først fått time 15 dagar etter termin. Ringte og spurte om dei hadde gjort ein feil når dei satte opp timen. Fekk ny time 10 dagar etter termin, men synest dette og er lovleg seint i og med at anbefalingane er 7 dagar over. Bør eg akseptere å gå 10 dagar over eller bør eg kontakte dei ein gong til? Eg tenker at eg vil kontakte føden dersom eg har den minste misstanke om at ting ikkje er som det skal, men likevel.... Nå er jeg førstegangsfødende, så dette kjenner jeg ikke så godt til. MEN, ut fra det jeg har lest og hørt er 7 dager den nye overtidsgrensen, så jeg hadde krevd ny time senest 7 dager over.
Kaktus_86 Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Ja, det er vel sånn at man skal ha kontroll seinest 7 dager over termin, og igangsettes seineste 10-11 dager over? Ville ha ringt og klaget på tidspunktet jeg ja..
Trultetryne Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 (endret) Sist jeg var gravid (termin i nov 09) var jeg på overtidskontroll 10 dager over, men reglene er vel endret etter det, og jeg mener også at den nye regelen er kontroll etter 7 dager. Jeg har fått overtidstime 4 dager over termin denne gangen, pga bmi. Jordmor ville egentlig ha inn på kontroll på sykehuset på termindatoen, men det var ikke ledig før 4 dager over. Endret 27. april 2012 av Rina venter maijente :)
Velsemor Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Er det sykehuset som automatisk kaller deg inn til overtidskontroll, eller må lege/jordmor melde deg inn? Jeg har termin i dag, og har fått time hos min lege neste torsdag. Syns det var rart at legen tok overtidskontrollen...
linkelanke Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Min fastlege ringte til sykehuset og bestilte overtidskontroll. Fikk da time 7 dager etter termin.
lille-my-april Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Det er på sykehuset en skal på overtidskontroll i alle fall. De ringte til meg på termindatoen, og ga beskjed om at de hadde satt opp time til meg en uke etter. Og dessverre ser det ut til at jeg får bruk for den hersens timen også Jeg hadde håpt han kunne funnet veien ut nå snart, men den gang ei. 4 dager over i dag. Huff.. Jeg godtar ikke annet enn å bli satt i gang på mandag, evt tidlig tirsdag. Så hadde jeg vært deg hadde jeg krevd ny time 7 dager over ja (men forhåpentligvis får du jo ikke bruk for den )
Mamma i vinden Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Kva sjukehus er det? Her er det sju dagar. Stavanger.
frøya19 Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Jeg var på overtidskontroll i dag 8 dager over termin og blir ikke satt igang før onsdag. De sa jeg egentlig ikke regnes som overtidig før 2 uker etter termin, åpenbart litt ulik praksis rundt om kring. tror de venter lengst mulig hvis det ikke er andre risikofaktorer og alt ser ok ut på kontrollen så det trenger ikke være feil...
prøver1991 Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Hos meg så ble det funnet ut at jeg hadde stort barn i magen, nærmere 5 kg. men fordet så satt dem meg ikke igang før 11 dager over termin, og jeg ringte på tlf hver eneste dag etter termin og ba dem om å sette meg igang tidligere. men neida!
Magehus Skrevet 28. april 2012 #11 Skrevet 28. april 2012 Jeg fikk time 14 dager over termin. Time for igangsetting 17 dage over pga helg. Skikkelig tøft psykisk. Dette var i 08 da. Ahus.
muffinsdronningen Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 noen som vet hvilken praksis det er på Ullevål?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå