Gå til innhold

Symfyse-fundus mål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne gang ligger jeg litt over kurven, men er allikevel 3 kg mindre enn sist, og da lå jeg litt under kurven og fikk en gutt på 3960 gr. Før det igjen lå jeg laaangt over kurven, la på meg masse, og fikk en stor gutt på 4800 gram!!

Jeg blir jo litt bekymret da for at jeg skal få en stor baby denne gangen og med tanke på målene.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei? Jordmor og lege har forsikret meg om at det ikke har mye å si før man er godt over halvveis i svangerskapet. Jeg ligger også over, men er kommet meg ned på grønt felt i uke 24.

Skrevet

To svangerskap med sf-mål laaangt over normalen. (Vi snakkar om utanfor grafen og på skrivelinja ovanfor "firkanten") 4300 g og 4050 g.

No er sf-målet akkurat innanfor den øverste delen av det skraverte området av gjennomsnittet. Men eg har lagt på meg 7 kg meir enn med dei to andre.

Heilt klin umogleg å vite kva som kjem ut her i alle fall. :)

Skrevet

Det ble kanskje litt feil. Jeg ligger over gjennomsnittet, men innenfor normalen, altså på det grønne ennå. Er 28+6. Ved forrige måling lå jeg normalt. Har bare målt to ganger i svangerskapet. Det rare er at alle sier jeg har såååå liten mage?!?

Skrevet

Høyt sf-mål trenger ikke å bety stor baby, selv om det virker som du bærer frem store barn :) Forrige svangerskap lå jeg litt over midten og fikk en baby på 2,8 kg og 47 cm. La på meg 11 kilo.

Denne gangen ligger sf-målet på samme plass, er i uke 28 og har lagt på meg 6 kilo. På den ordinære ultralyden fikk jeg beskjed om at jeg hadde mye fostervann, og det kunne øke størrelsen på livmoren.

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for dette.

Jeg også har bitteliten mage, men helt etter oppskrifta selv om jeg ligger over den gyldne middelveg (les rød strek på helsekortet).

Har ingen ekstra kilo fra før heller, så man skulle tro helt motsatt:p Men vær rolig, tror som sagt ikke du har noe som helst å bekymre deg for!! Og anyways, om du hadde noe å bekymre deg for, så ville nok den som tok målene dine informere deg og dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...