Gå til innhold

den 1.babysengen..trenger råd!!

Anbefalte innlegg

jeg er bare 13. uker på vei men har begynt å orientere meg litt når det gjelder utstyr så vi vet sånn ca hva ting koster og hva vi vil ha etterhvert.. Nå lurer jeg på dette med seng. Kan man kjøpe en seng som de kan ha i mange år? Eller bør man først kjøpe en "nyfødtseng"?? Også tenker jeg at det virker så hyggelig og fint for den lille emd en form for vugge i starten så ikke overgangen fra min vuggende kropp blir for stor, men da er det kanskje vanskelig å få barnet til å venne seg til vanlig seng senere?? Noen som har erfaringer??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143931658-den-1babysengentrenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en helt vanlig sprinkelseng på soverommet, den kan brukes lenge for bunnen på senga kan justeres. Mener at Ikea har en helt kurant en til en billig penge, ellers finnes de også på babyshop, barnas hus og Rudo barnevognhuset. Og så har jeg fram til nå (sønnen min er snart 7 mnd) hatt en vugge stående i stua som han har sovet i på dagtid siden han ble født. Det sies at det kan være smart å legge den lille forskjellige steder på dagtid og om natta, så de klarer å skille mellom de to.

Hvis du er redd for at barnesenga skal bli for stor for babyen din i begynnelsen, kan jeg tipse deg om å rulle sammen et pledd, håndkle e.l. og legge langs kanten ved hode enden av senga så det virker litt tryggere og lunere for babyen. Det funket hvert fall for sønnen min de første mnd. Jeg brukte faktisk en ammepute ved hode enden.

Håper noe av dette var til hjelp, uansett ønsker jeg deg lykke til med den lille!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...