Gå til innhold

Trenger hjelp av dere kloke kvinner til å tyde min rare syklus? :)

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ingenting av syklusen min nå.... :(

Søndag 8 april: litt blod på papiret

mandag 9 april: litt blod på papiret

tirsdag 10 april: kraftig mens

onsdag 11 april: kraftig mens

torsdag 12 april: moderat mens

fredag 13 april: moderat mens

lørdag 14 april: litt minkende

søndag 15 april: svak mens

mandag 16 april: minimalt

tirsdag 17 april:

onsdag 18 april:

torsdag 19 april:

fredag 20 april : lysrosa utflod ved flereganger+klart slim med blodtråder

lørdag 21 april:

søndag 22 april:

mandag 23 april:

tirsdag 24 april: litt klart slim

onsdag 25 april: mye klart slim

torsdag 26 april masse klart slim + positiv EL test som slo ut veldig raskt+

stikninger i høyre side av magen

fredag 27 april:litt slim + morgentest på EL ikke positiv,men ganske

sterk strek, så jeg tenker at EL må ha vært i går

Sist gikk det 29 dager fra 1 dags kraftig mens -- 1 dags kraftig mens (denne mnd) Da blødde jeg også svakt et par dager før mens, men teller jeg fra 1 dags kraftig blødning så har begge menstruasjonene vart i 7 dager.

Vet ikke når jeg hadde EL sist mnd, for da sjekket jeg ikke...

Jeg var sikker på at jeg hadde EL sist redag, da jeg hadde den lys rosa utfloden og det blanke slimet med blodtråder i, dette hadde jeg fra morgenen av, da jeg tok EL-test på kvelden var den negativ, så jeg trodde jeg bare hadde vært for sen med å teste.

Hva kan dette da ha vært? Jeg har aldri hatt lys rosa utflod + slim med blodtråder midt i syklus tidligerem heller ikke i forbindelse med EL. Og jeg er ikke gravid.....det varte kun denne ene dagen.

Kan det være noe galt med meg slik at jeg har hatt 2 EL samme mnd? det går vel ikke??

Er det ikke veldig sent å ha EL dag 17 i syklusen? jeg "venter" mens igjen rundt 7/8 mai...det er jo bare 11-12 dager til, er det ikke vanligst at det tar 14 dager fra EL til neste mens??? Bør jeg regne med en lengre syklus denne mnd, da tror du? den har pleid å være på 28-29 dager, men skal jeg telle 14 dager fra EL i går så blir syklusen 31 dager....

Er det "vanlig" at syklusen varierer fra 28-31 dager, jeg synes det høres mye ut?

Jeg hadde en MA tidligere, så jeg prøver å kartlegge syklusen min igjen..og få oversikt...før vi begynner prøvingen igjen til sommeren.....

Fortsetter under...

Hei,

Min syklus varierer fra 21 dager til 32 dager.. Og det har skjedd før at noen får 2 EL på samme syklus har jeg lest. Og jeg har i forrige svangerskap hatt blødninger i hytt og gevær, har du testet deg at du ikke er gravid? Men utenom kan jeg ikke hjelpe så mye mer.

Men les innlegget om Vitex, kansje det er noe for deg? :-)

Takk for svar SolsidenOppNed :)

Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke er gravid ja... Selvom jeg skulle ønske det.

Syklusen din varierer såpass ja....ikke lett å holde oversikt da,kanskje? Hva sier legen/gynekologen din, er alt i orden og du er frisk? Eller vet de årsaken til de varierende syklusene dine?

Skal se på innlegget du snakker om....er spent på når jeg nå får mens, om det blir om 12 eller 14 dager =/

Gynekologen min sier at alt mellom 25-35 dagers sykluser, men noen dagen variasjon innenfor disse dagene, er helt normalt og trenger absolutt ikke være noe farlig:)

Jeg har også noe varrierende sykluser, men det kommer av lavt stoffskifte hos meg. :)

Hei HI,

Jeg fikk beskjed at alt såg veldig bra ut både på kontroller før og etter EXU. Etter Exu var jo ene lenderen borte og da tar det ofte litt lenger tid å bli gravid. Jeg hadde eggløsning hver periode ca dag 16 etter første dag mens uavhengig om hvor lenge forrige periode var eller fra hvilken eggstokk egget slapp. Det som er når jeg kun hadde 21 dager er at da er det for kort tid fra eggløsningen til mens ( kun 5 dager) og da sier det seg selv at jeg ikke klarte å bli gravid akkurat de rundene. :-) Men da var trøsten at det gikk fortere og slapp å vente for lenge.

Det med Vitex må du nesten bare lese deg opp på om er noe for deg, jeg har bare den ene mnd jeg brukte de, så om det kun er flaks eller ikke det vet jeg ikke. Såg at en her inne mente det var flere mnd med bruk som måtte til. Uansett, jeg er nå gravid, det er det viktigeste :-)

Lykke lykke til, men ta deg en tur til gyn så får du om ikke annet en sjekk og det hjelper på det også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...