Gå til innhold

Dere som har hatt keisersnitt!!! Noen spørsmål...

Anbefalte innlegg

Fikk dere lov å trille vogn?

Gjorde dere husarbeid som å rydde,vaske klær,henge opp klær osv? Sånn som ikke er tungt...

Hvor lenge hadde dere vondt i såret?

Jeg hadde ks for 9 dager siden og fikk beskjed om ikke å trille vogn i oppoverbakker,men idag tidlig gjorde jeg det,men kjente såret ble litt mere ømt,men det blir det litt uansett når jeg går...

Jeg rydder,putter klær i vaskemaskina,tar de ut igjen og henger opp,men får mannen til å bære kleskurvene...

Såret er ganske vondt enda,men ikke sånn det var for bruker ikke smertestillende,men det stikker,prikker,svir og brenner..Og gjør vondt når jeg reiser meg opp fra liggende/sittende...

Fortsetter under...

Jeg hadde ingen vogn-restriksjoner, men det er jo lov å bruke sunn fornuft. Jeg ville ikke trillet en tung vogn opp en bratt bakke, men å trille på flatmark er i mine øyne noe helt annet. Klesvask og slik, uten løft, tok jeg etter et par ukers tid med andremann. Jeg lyttet til kroppen, og gjorde ikke noe som gjorde vondt, eller innebar løft tyngre enn babyen.

• 2 uker senere...

Hei

Har hatt to ks. Det begrensar seg litt sjølv kva ein bør/kan gjere etter operasjonen, så eg er heilt einig med det ho rett over her skriv. Lytt til kroppen, og ikkje tru at ein blir betre om ein presser seg for masse. ;) Eg har ofte kjent at eg har pusha litt for masse på ved at eg har blitt kvalm i staden for å få smerter. Lykke til"

Jeg gjorde de aktiviteter som jeg klarte;)

da jeg var 9 - 12 dager etter ks, gikk jeg og leverte og henter 3 åringen:)

en skal være forsiktig med tungeløft osv, men en kjenner hvis en får vondt.

da bør en stoppe:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...