Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Snuppa på 9 mnd har plutselig begynt å ha våkentid 1-3 timer midt på natta. Snur seg over på magen i senga og skravler og surver og vil ha oppmerksomhet. Hun har vært forkølet i det siste og driver og lærer seg å krabbe, kan det ha noe med det å gjøre? Eller er det slik det skal bli framover? Veldig slitsomt med ei lys våken tulle kl 2 på natta.
msunicorn Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Hei:) Vår eldste hadde en natt da hun var 7 måneder, der hun var lys våken. Hoiet og hylte og ville ha vår oppmerksomhet. Pågikk i flere timer. Neste morgen flyttet jeg sengen hennes på rommet hun skulle ha. Pluss at hun ble lagt i sovepose m/seler. Fra da av sov hun natta igjennom
Matrosen og Meg:) Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Kan det være noen tenner på vei? Min på 8 1/2 mnd har også hatt noen urolige netter nå. Ikke gråt, bare surving, skravling og basing i sengen. I går fikk han en tann og det har kommet en i natt. så her er det nok derfor. håper jeg ihvertfall. Noe mere råd enn det kan jeg ikke gi. Min driver også å lærer å krabbe, og jeg finner han aldri i den posisjonen jeg la han lenger. Det er mye frem og tilbake og tull i senga. men jeg lar han holde på til han sovner, og tar han ikke opp før det er gråt. som regel sovner han igjen uten at jeg gjør noe som helst.
Gjest peacock Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Vi har hatt et par slike netter. Var rett før det kom en tann! Han roet seg når vi smurte med dentinox (7,5 mnd). #2: Greit med sovepose, men ikke spenn barnet fast i sengen vel! Var en herinne her om dagen hvis venninnes bare døde i sitt eget oppkast fordi hun ikke kunne snu seg... Og hva gjør man om man må evakuere huset om det brenner for eksempel?
LykkeligSomMamma Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Å så godt å lese om fler som har det sånn - jeg skrev det andre innlegget om spinnvill baby 6 mnd. Jeg tror det er mange ting som skjer samtidig her hos oss, tror tenner og krabbeåling er underveis. Han har vært en drøm å legge og sovet godt hele veien inntil nylig. Håper ikke han skal få for vane å være klar for dag kl 5 fremover :-S
msunicorn Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Vi har hatt et par slike netter. Var rett før det kom en tann! Han roet seg når vi smurte med dentinox (7,5 mnd). #2: Greit med sovepose, men ikke spenn barnet fast i sengen vel! Var en herinne her om dagen hvis venninnes bare døde i sitt eget oppkast fordi hun ikke kunne snu seg... Og hva gjør man om man må evakuere huset om det brenner for eksempel? Nå vet ikke jeg hva slags pose med seler du tror jeg har, men den jeg har er det fullt mulig å sove på siden og sette seg opp. Høres jo ut som om jeg legger ungen i tvangstrøye og spenner henne fast til senga med lærreimer!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Tror ikke det er tenner, men det kan jo være det. Hun har fått 5, og de merket vi kom på en helt annen måte, da var det gråting. Hun klør fælt i munnen fortsatt, men tror ikke det er derfor hun våkner. Legge på eget rom eller spenne fast i sele er ikke aktuelt. Skal dele rom med oss til hun er ett år. Seler i senga er jeg sterkt imot. Har ikke vært vanskelig å legge før, og har sovet greit på natta. Dagsoving er en annen sak da... overtrøtt kanskje?
Matrosen og Meg:) Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Vi har hatt et par slike netter. Var rett før det kom en tann! Han roet seg når vi smurte med dentinox (7,5 mnd). #2: Greit med sovepose, men ikke spenn barnet fast i sengen vel! Var en herinne her om dagen hvis venninnes bare døde i sitt eget oppkast fordi hun ikke kunne snu seg... Og hva gjør man om man må evakuere huset om det brenner for eksempel? Det var meg med min historie om min mor sin veninne. Men som jeg skrev i det inlegget så vet jeg ikke så mye mer bak denne historien enn akkurat det. Jeg kommer aldri til å låse barnet fast i sengen, uansett metode eller type sovepose. da får han heller sprelle og gjøre som han vil. Denne historien har satt sine spor, og jeg tenker litt som deg, hva hvis det begynner å brenne, hva hvis den ene snoren på posen løsner og barnet kveles av den. altså, alle får velge sine metoder til å få barnet til å ligge rolig og sove på, men dette er en metode som aldri kommer i hus her. Jeg var selv bindt fast i sengen når jeg var liten har jeg blitt fortalt, men min lillebror som ville vært gjevnaldrene med denne gutten som døde i sitt oppkast ble derimot aldri bindt fast i sengen. Jeg synes nesten det ikke burde vært lov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå