Gå til innhold

Hvordan holde skjult at han er barnefar ??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har akuratt funnet ut at jeg er gravid, jeg vet veldig godt hvem som er barnets far men må klare å ikke dra han opp i dette da han egentlig har vært en flørt. En farlig flørt som er 20 år eldre en meg og NABOEN min. Jeg ødelegger stort for både meg og han om det lekker ut at det er han som er far, det er kunne en venninde av meg som vet at jeg har vært til sengs med han. men probleme er å finne en måte ikke mine foreldre eller resten av bygda/ naboene begynner å lure på hevm som er barnefar. jeg vet det kommer til å gå rykkter uansett men dette med hva mine foreldre som jeg har et ganske tett forhold til kommer til å si og de kommer til å kreve å få vite hvemm som er barnefar...

blir gal av å tenke på dette

Har ikke fortalt noe til barnefaren enda da jeg ikke helt vet hva jeg sier, han har vært vedlig klar på at jeg ikke må bli gravid. og jeg kommer aldri til å ta abort så da har vi begge to, to sterke holdninger som går hver vår vei å ikke passer sammen.. men jeg kommer ikke til å sette noen krav til han om at han skal ha noe med oss å gjøre

Fortsetter under...

Han bør jo vite like godt som deg at det er ikke mulig å helgradere seg helt, det er jo heller ikke du som styrer om du blir gravid eller ikke. Jeg ser rett ig slett ikke poenget med at du skal ta støyten alene... Men så hyggelig med baby uansett! :) prøv å kose deg med det og om du ikke vil fortelle andre hvem som er barnefaren så synes jeg ikke de har noe med det! :)

det vil før eller siden komme frem hvem barnefar er, like greit å informere alle (han, foreldrene dine osv) nå, så slipper du fremstå som ei uforutsigbar/ lyvende jente. vær ærlig fra første dag, enn så kjipt det er. barnet vil jo etterhvert i livet vite hvem som er pappan.

uansett, lykketil=)

• 4 uker senere...

Annonse

for et dillemma du har havna oppi! uansett så er d ikke rettferdig å la far å ikke få vite noe uansett om han er 20 år eldre enn deg! har denne mannen en samboer siden du ikke tør å si d? han har krav på å vite dette å barnet har krav på å få vite d..

• 3 uker senere...

Han har ikke samboer eller barn fra før så ikke noe med det å gjøre at jeg ikke viste hvordan jeg skulle fortelle han det, etter å vært på tidlig ul fant jeg ut at jeg bare måtte fortelle han det, vi har snakket en del om hvordan vi gjør det å han støtter meg mere en jeg forventet han synnes det er feil vi skal få barn sammen men at det er jo også mitt valg å forstår at jeg er i mot abort. han har også vært med på ul noe jeg ikke trodde han kom til å bli med på men spurte bare for å spøre.

mamma og pappa har godtatt forklaringen om at det er en one night. har jo fått noen spørsmål fra de som vet at jeg er gravid om hvem det er med men ikke så mange jeg trodde jeg skulle få.

nå ser jeg bare framover å koser meg med tiden som kommer,

Så bra at dette endte så godt da! Gratulerer!

Mens jeg satt å leste om saken din, og før jeg kom til slutten av innleggene, tenke jeg at jeg skulle informere om en ting. Det å oppgi "far ukjent" til et barn når en faktisk vet hvem faren er, er ulovlig og straffbart i norge. Så det er absolutt ikke å anbefale.

Men nå ble jo ikke det en sak i dette tilfelle! Og igjen gratulerer så mye :-)

• 2 uker senere...

Annonse

Er man med på leken.. ;)

Han har jo selv vært villig til sex selv om det alltid er en sjanse for å bli gravid, han som er 40 må iallefall vite det :P Det ligger like mye ansvar på dere begge mener jeg. Fortell han sånn det er og finn en løsning sammen som voksne mennesker. Jeg hadde aldri gått rundt å tenkt på å skjerme han på noen spesiell måte, har man sex tar man "risikoen" og sånn er det bare! :)

Edit: ser nå at ting hadde ordnet seg :P Så bra! :)

Endret av Høytoppåfjellet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...