Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Vi skal legge parkett. Har du ett merke du vil anbefale som du har selv? Hva er finest, lyst eller mørkt gulv? Vi skal ha lyse vegger.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Lyst er penest... Ask f.eks... Eller hvitoljet plankegulv..
Lille♥mitt Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Ta lyst! Jeg har mørkt gulv i hele leiligheta og angrer skikkelig på det!! Alt av støv synes, rommene virker mye mindre og det blir så mye mørkere inne! Du må ikke finne på å velge mørkt selv om det var moderne en stund. Du kan heller lære av mine feil
rosa og en blå Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Lyst. Vi bygget for for ett år siden. og alle (stort sett) liker golvet vårt såå godt. Vi har" Alloc ask hvitvask" i hele huset. Lyst og fint. Stua vår er 50 kvadrat, så den ser ekstra stor og luftig ut. Søstra mi som la nytt gulv 5 mnd før oss, Angrer veldig på det mørke hun tok, når hun så mitt. hehe Der vi budde før hadde vi et veldig mørkt. Det så ikke noe skittent ut, og ja en såg støvet litt raskere enn nå. Men smuler, og små striper viser godt på lyst gulv.
It's all about me Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Hadde mørk grått tidliger, har bjørk nå. savner det mørke gulvet, både i gang og på kjøkken....for å ikke snakk om badet. Dette er rom jeg ALDRI skal ha gulv i fargene bjørk/beige igjen, ser rent ut i ca 3 minutter hvis jeg er heldig.
lille sprelle Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Lyst gir mer lys til rommet. Det er om vinteren man er mest inne og da er det mørkt ute. Anbefaler deg å sjekke ut korkflis (det er som parkett, men mykere å gå på (f.eks. kjøkkenet og soverom)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Vi la lys parkett for 5 år siden etter mye frem og tilbake. Den gang, vurderte vi parkett opp mot "dyr" laminat, men kom frem til vi ikke ville ha laminat fordi alle sa at den var så kald. Nå har vi byttet hele gulvet til en "dyr" laminat som er mørk. At laminat er kaldt er bare tull. Vi merker ingen forskjell. Og nå blir det ingen hakk. Jeg liker lyse vegger, men gulvet synes jeg er mye finere nå som det er mørkt.
Petetatismos Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Vi har ask og hvite vegger. Lyse gulv forstørrer
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Mørkt gulv er veldig pent... i sånn ca 5 sekunder. Litt mer dersom ungene ikke er hjemme. Ville ALDRI valgt mørkt gulv (igjen) med barn i huset i hvertfall. Med mindre du er ekstremt glad i husarbeid da. For det må støvsuges/vaskes minst 2-3 ganger for dagen for at det skal se pent ut videre. Ville derfor valgt lyst gulv, gjerne med litt mønster i (eikeparkett el) slik at man ikke ser støv og rusk så godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå