Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Vi har hatt to tibetanske spanieler, og må ærlig si at det er en rase jeg aldri ville valgt igjen. Så da lurer jeg på hva dere er fornøyd med?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Hehe, klarer ikke katter. Hater dem rett å slett! Men det hadde jo vært et fint alternativ hvis ikke. Selvstendige dyr ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Ingen! Har enda ikke sett en liten hund som ikke er gneldrete og sint. Eneste jeg kan tenke meg, er at dacsh kan være ok. Vi har generelt aversjon mot små sofaputer og gulvmopper med 5-10 cm bein her i huset. Hva i all verden kan et sånt dyr brukes til, da? Ikke noe fornuftig, i alle fall. Takke meg til ei skikkelig bikkje!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Vi har welsh corgi cardigan, ikke den minste. Men den tar liten plass, og det er en meget aktiv, smart og oppegående hund. Kan sammenlignes med schæfer i lynne. Kan gjøre det meget bra innen det meste. Er veldig glad vi fant en mindre hund(pga plass, og barn). Supert lynne og stor hund i liten kropp! Har selv kun hatt store hunder, men vår neste hund blir helt klart en ny corgi:)
najs Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Cairnterrier er en fantastisk liten rase. Tøffe, spreke og veldig menneskeglade.
Papegøyeblomst Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Mops! Topp gemytt, robuste og kosete.. Trenger litt mer mosjon enn bare rundt kvartalet, da
Gjest Miryks Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Ingen! Har enda ikke sett en liten hund som ikke er gneldrete og sint. Eneste jeg kan tenke meg, er at dacsh kan være ok. Vi har generelt aversjon mot små sofaputer og gulvmopper med 5-10 cm bein her i huset. Hva i all verden kan et sånt dyr brukes til, da? Ikke noe fornuftig, i alle fall. Takke meg til ei skikkelig bikkje! .. ...and the award for the dumbest answer goes to... Seriøst, få deg litt mer kunnskap før du kommer med enn sånn premieidiotisk uttalelse Synes heller vi kan spørre oss hva vi skal med slike dumme mennesker. DE kan hvertfall ikke brukes til noe fornuftig.
Cat.68 Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 Jepp holder med Silje. Cavalier King Charles Spaniel. Finnes ikke bedre, snillere og roligere familjehunder.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #13 Skrevet 27. april 2012 Vi har hatt to tibetanske spanieler, og må ærlig si at det er en rase jeg aldri ville valgt igjen. Så da lurer jeg på hva dere er fornøyd med? Kan jeg spørre hvorfor du aldri ville valgt tibetansk spaniel igjen? Vi har to Lhasa Apso (nært beslektet med TS); den ene er det supert lynne på, flott personlighet, den perfekte hund i liten utgave; mens den andre desverre er veldig sær, nervøs/aggressiv og asosial.
Makemyday Skrevet 27. april 2012 #14 Skrevet 27. april 2012 Cavalier king charles spaniel her også. Det har vi , og er kjempefornøyd. Han er bare verdens snilleste!
førti Skrevet 27. april 2012 #15 Skrevet 27. april 2012 Hva slags hund du får avhenger mye av stamtavla til hunden. Du bør besøke både moren og faren til valpen du vurderer å få i hus. Når du har bestemt deg for rase så bør du ringe avlsrådet -du finner opplysninger på rasens hjemmeside. Avlsrådet kan gi deg anbefalinger og navn på oppdrettere. Hvor rolig en hund blir kommer også mye ann på hvor konsekvente og tydelige dere er med oppdragelsen slik at dere får en.lydig hund. Men mange egenskaper er medfødt. Ville unngått de som bjeffer mye. Kan desverre ikke noe om små raser. Har fuglehund selv.
Hobbiten Skrevet 27. april 2012 #16 Skrevet 27. april 2012 Vi har en tricolor shetland sheepdog (mini Lassie) og jeg synes de er så nydelige Liker best hunder med pels (selv med masssse røyting!) Dette er hunder som er veldig våken og aktive.
Mamma´n til lillemor Skrevet 27. april 2012 #17 Skrevet 27. april 2012 Vi er veldig fornøyde med Dvergpinscher. De er livlige og har masse personlighet, og krever ikke mye. De er spreke og kan fint bli med på løpetur og fjelltur, men er ikke avhengige av lange mosjonsturer hver eneste dag. Pelsarbeidet er enkelt, og de er ikke vanskelige å oppdra. De er sosiale og har generelt lite rasesukdommer.
Mamma´n til lillemor Skrevet 27. april 2012 #18 Skrevet 27. april 2012 Vi har en tricolor shetland sheepdog (mini Lassie) og jeg synes de er så nydelige Liker best hunder med pels (selv med masssse røyting!) Dette er hunder som er veldig våken og aktive. De er nydelige vokste opp med sånn hund. Jeg synes pelsarbeidet varslitsomt, ja da
kaklemor Skrevet 27. april 2012 #19 Skrevet 27. april 2012 Japansk spisshund og shetland sheepdog :-) Har ei japansk spisshund nå og hun er helt herlig med gutten vår :-)
kaklemor Skrevet 27. april 2012 #20 Skrevet 27. april 2012 Vi har en tricolor shetland sheepdog (mini Lassie) og jeg synes de er så nydelige Liker best hunder med pels (selv med masssse røyting!) Dette er hunder som er veldig våken og aktive. De er nydelige vokste opp med sånn hund. Jeg synes pelsarbeidet varslitsomt, ja da er nydelige hunder! Eneste er tannhelsen dems er ikke i topp stand
klg,2 boys now:) Skrevet 27. april 2012 #21 Skrevet 27. april 2012 Bichon havanaise,aktive men passe late hunder.ikke røyter de og de er allergi vennlige.bjeffer lite og ganske så trygge på seg selv hvis de har de "rette" genene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå