Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om svangerskapskløe på mage og pupper etc. Men i dag har jeg virkelig lyst til å sage av meg storetåa. Går snart på veggene her. Og med sikkert 15 liter vann i kroppen er det ikke mye lett å få opp foten. Skal jammen bli godt å få ut denne ungen snart, for hun tar seriøst snart knekken på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde mye utslett i slutten av forrige svangerskap, og klødde føttene til blods. Denne gangen har jeg kjøp hvitvask på apoteket og smørt dem hver dag og så fort det begynte å klø, så fort det begynte å vise seg i 3. trimester. Det har funket veldig bra. Godt tips i samme slengen er å ikke klø, for da blir det verre. (Helt umulig å overholde om man ikke smører noe kløstillende :P )

Skrevet

Ikke for å skremme, men klør du veldig ville jeg dratt til doktor for å få tatt blodprøve av leververdi, har du for høye verdier kan dette være skadelig for både deg og barnet, antagelig er jo alt normal, men ville bare si ifra. Jeg visste ikke at kløe var tegn på forhøyede leververdier, før jeg var hos jordmor for noen dager siden og hun så at jeg hadde klødd meg til blods..

Skrevet

Ja har hørt om det, men trodde det bare var under beina og inni hendene. Dette er sentrert rundt den ene storetåa....og har fått noen små prikker på magen som også klør veldig. "så slutt å klø da", får jeg beskjed om av samboeren. Som om det er så innmari enkelt!!

Skrevet

Jeg har svangerskapskløe med forhøyede lever/ gallesyre verdier. Er ikke vanlig, og jeg er den første legen min hadde test for dette som har det. Så ikke ta sorgens på forskudd. Men kan være lurt å dra til legen for en blodprøve for å utelukke dette. For om du har det, så skal du ha tett oppfølging fra sykehuset.

Jeg klødde mest inne i hendene og under beina i starten, men nå klør det over hele kroppen.

Råd jeg kan gi deg er å prøve hvitvask, evt kan legen din skrive ut resept på allergimedisiner.

Lurer du på mer er det bare å spørre.

Skrevet

Eg har fått nokre "prikkar" på bein og armar som kløøøør utruleg masse. Ser ut som myggstikk, men varer lenger og klør lenger enn det. Lurer på om det kan vere svangerskapskløe, eller om eg berre har veldig søtt blod og er attraktiv for myggane. (Mannen ligg attmed utan ein einaste prikk.)

Skrevet

Skal på sykehuset onsdag, så dersom det ikke har roa seg til da så får jeg heller få de til å se på det.

Prikker som ser ut som myggstikk?? Sikker på at det ikke er loppebitt?? Det klør noe innmari. Jeg hadde det for ca et år siden og det klødde noe helt jævli. Jeg hadde bitt oppover begge beina...samboeren hadde ingen.

Skrevet

OJ... Korleis blir ein kvitt det då?

Skrevet

Er ikke så mye som hjelper dessverre. Det går over av seg selv. Men for å lindre kløen litt så hjelper det litt med eurax. Lilla tube som du får kjøpt på apoteket. Det klør noe helt forferfelig, ligner på myggstikk og selve merket etter bittet forsvinner ikke på lang tid. Jeg hadde bare på beina...

Skrevet

Syns også at du skal få tatt blodprøver for lever/galleverdier... jeg sier ikke det for å skremme, men jeg hadde ICP forrige svangerskap og fikk ikke gå lenger enn uke 36 og ble satt på Ursofalk før det...

nå er jeg i uke 21/22 ..foreløpig alt bra..men er forberedt og skal ta prøver om en liten måned for å sjekke...

som sagt ikke så mange som får den alvorlige typen, men greit å i det minste kunne utelukke det?

Skrevet

Ja, skal sjekke det opp over helga. Er liksom bare kløe og forgiftning som mangler nå, så hadde ikke kommet som noe sjokk for å si det sånn:) Det er litt sånn når man først begynner så klarer man ikke stoppe. De små såra/prikkene på magen klør noe innmari, samtidig som de er veldig såre. Storetåa går det opp og ned med, men når det først starter så vil jeg bare kappe den av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...