Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg trenger å høre litt av deres synspunkter og erfaringer på to versus tre barn. Vi har nå to barn. Mannen er fornøyd med det, mens jeg egentlig kunne tenke meg tre barn. Eneste grunnen til at mannen ikke ønsker flere, er fordi han synes det er slitsomt (og litt kjedelig!) når barna er små. Jeg er forsåvidt enig i det, synes det er mer stas selv også når barna er litt eldre. Burde jo også være "fornøyd", ettersom vi har en gutt og en jente. Men har alltid forestilt meg tre barn. Når det kommer til økonomi, så har vi fint råd til et barn til. Vi bor også i stor enebolig med god plass. Så dette har ingenting å si for vår beslutning. Derfor spør jeg dere om jeg kan få litt synspunkter og erfaringer på det å ha tre barn (eller flere!). Takk
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Jeg har 4. 2 er alt for lite :-) Angrer ikke et sekund.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Veldig fornøyd med å ha fire jeg. Synes to er for lite jeg da, i alle faser av livet liker jeg tanken på å ha en stor familie. Har fire søsken selv, og mannen min har to søsken, ingen av oss kunne tenke oss å ha "bare" to.
Gjest Filifjonka Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Det perfekte antall barn er det antall foreldrene ønsker seg. :-) Jeg ser at det kan bli problematisk når foreldrene ønsker forskjellige ting. Jeg har tre barn. Når du får nr tre, må du bytte bil. Når barna blir litt eldre og ikke sitter i bilseter lenger må du lete lenge for å finne en bil som har komfortabel plass til tre i baksetet. Ofte er det to gode sitteplasser, og så en hump i midten til tredjemann. Når du har tre barn kan du aldri kjøpe "feriepakker" beregnet for familier. Det er alltid beregnet for to foreldre og to barn. Likedan med hotellrom. Det er også beregnet på to pluss to. Når du har tre (små) barn har du alltid ett fang for lite og en voksen for lite. Når du har tre barn kan du glemme uavbrutt nattesøvn noen år. Når du har tre barn er juni og desember totalt fullbooket i de neste seksten årene. Når du har tre barn har du en uendelig rikdom, du har gleder og bekymringer, du har alltid en som klemmer deg og elsker deg og synes du er den mest fantastiske mamma på jord (selv om de andre to synes du er verdens mest håpløse mamma). Jeg har tre barn, og jeg ville ikke vært noen av dem foruten. Det vanskelige i ditt tilfelle er jo at din mann ikke ønsker seg flere. Nå er det jo slik at småbarnsalderen går veldig fort over da...
anonym91 Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 har bare 1 og 1 på vei, tror 2 passer best inn i hverdagen når di er små. men etterhvert vil eg tro det er like greit med fler så lenge en har helse(plass og økonomi) til og ta seg av barna så ser eg ingen grunn til og stoppe på 2
Koala *g07* Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Jeg har to barn, og ville hvertfall ikke hatt mindre. Jeg får nok ingen flere, og kommer til å tenke på den eller de jeg aldri fikk. Alltid ønsket meg en stor familie. Nå hørtes jeg utakknemlig ut. Men havnet i en livssituasjon som har gjort at valget er blitt gjort for meg.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Tusen takk for alle svar! Ikke lett dette når man ikke er enige gitt HI
Netti*** Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Er veldig forskjell på foreldre. Enkelte mener de har null tid til seg selv med bare ett, mens andre mener de har nok av tid med 4. Vi har tre, venter nr. 4. 3 er et konflikt tall og med 3 tette barn merker vi det. Men samtidig så er det trippeltkos og de har 2 de kan støtte seg til når det er noe. Kjenner ikke til problemet med feriereiser med 3 barn. Siste året har vi vært 2 turer i Thailand med 3 unger og i Tyrkia med 4 unger. Ikke noe problem. Her var ikke mannen helt enig i at vi trengte en til, maste mye og ga han beskjed om at jeg skulle ha en til. Men for meg var det ikke stress. Plutselig en kveld over 1/2 år etter at jeg sist nevnte det så ville han at jeg skulle fjerne spiralen. Mnd etter bar vi gravid og han har vært kjempe engasjer som med de andre 3. Jeg tror det er fordi han ikke følte seg presset og fikk være med å bestemme. Ps er jo ung derfor masse tid...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå