Gå til innhold

er det mye koffein i melkesjokolade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?? fått i meg min dose med koffein idag , sitter og trykker i meg sjokolade nå ,fikk helt kick! så derfor jeg lurer hehe

Skrevet

Koffein i melkesjokolade???

Skrevet

Koffein i melkesjokolade???

Ja er det ikke koffein i all sjokolade da?

Skrevet

..........

Sjekk innholdslisten på papiret....

**Ler godt for meg selv**

Skrevet

Har jeg aldri tenkt på engang...

Skrevet

haha ja sikkert dumt spm hehe må le litt selv å ;)

Skrevet

det står jo kakao,og i kakao er det koffein. men står jo ikke hvor mye

Skrevet

Hvordan kan det være koffein i kakao?? Kakaobønner og kaffebønner er da to helt forskjellige råvarer!

Skrevet

Sjokolade inneholder også en liten mengde koffein. Det hovedsaklig stimulerende stoffet i sjokolade er teobromin som ikke har en like sterk stimulerende virkning som koffein, men som likevel gir et lite “kick”. Både koffein og teobromin, som sammen med teophyllin hører til gruppen av metyllxanthinalkaloider, er kjemisk stimulerende stoffer. Teobromin stimulerer sentralnervesystemet gjennom å frigjøre efedrin.

Skrevet

Vel.... etter en sjekk med min gode venn "google" har jeg funnet ut at det faktisk er koffein i kakaobønner (who would have guessed), men det er veeeeelig små mengder. KOs deg du;)

Skrevet

Er vel uansett sukkeret som hovedsakelig gir deg kick. Blir høy av det selv ;)

Skrevet

Men i de mengdene vi snakker om her, er det vel ikke akkurat noe å bekymre seg for uansett.

Skrevet

Vel 3 glass cola ,3 fylte påskeegg fra den lilla kartongen, en halv rull med melkebart 5 sjokolade marsipanhvaler og et glass sjokkomelk ! =S men nå er jeg jammen kvalm å... fikk bare tidenes kick ,fråtset som en gal.

Skrevet

Da hadde det ikke vært koffeinet som hadde bekymret meg mest!

Gjest Verpehøna
Skrevet

Det er IKKE farlig å spise sjokolade hvis du tenker på koffeininnholdet. (Hvis du bryr deg om kroppen og kilo blir det værre :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...