Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg er gravid og venter barn nr 3. Jeg sliter med mange kynnere som til tider kan være veldig kraftige... Har målt livmorshalsen min ofte på sykehuset og for en uke siden så hadde den blitt 1 cm kortere.. Har lang livmorshals fra før, har liggi på 4-4,5 men nå var den nede på 3,2 og de målte meg innvendig i det jeg fikk en kynner og da gikk den ned til 2,7 i tilegg så målte legen om jeg hadde fått en åpning og da viser det seg at jeg har åpnet meg 1 cm (dagen før var det ingen åpning) Dette var i uke 32 og har heldigvis ikke blitt noe verre med takene men har heller ikke blitt noe bedre.. Snakket med fastlegen min idag som mente at sjansene var store at jeg kom til å føde før termin. Noen andre som har opplevd noe lignende men allikevel har gått til termin? Vil helst ha lilleprinsen inni i hulen sin i noen uker til og kan ikke si at det er baby klart her hjemme enda :/
Leirha Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Jeg hadde 2 cm åpning og 1 cm livmorhals i uke 33 sist. Jeg fødte nesten to uker over termindato.
Moggi Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Som flergangsfødende er det nok ikke unormalt, og trenger ikke å være tegn på tidlig fødsel.
arcticlight Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Jeg er i uke 31 med tvillinger, her har det startet modningsprosess og har 2,5 cm lmh. Pga at min første fødsel gikk så fort (1/2-10 cm på ca 2 timer) så har de lagt meg inn og gir meg lungemodningssprøyter og riehemmende drypp.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Du kan fremdeles gå til termin selv om du har 1 cm. åpning. Flergangsfødende kan jo gå med 3 cm. åpning i mange uker før fødselen starter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå