Gå til innhold

Til dere som har kontaktet lege...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter over 1 år med prøving kontaktet jeg lege. De tok i første omgang prøver for å se om det var noe hormonforstyrrelser. Det var det ike. Da ble jeg henvist til ultralyd. Fant ikke noe galt. Deretter ble det kikhullsoperasjon for å se om egglederene var tette. Dette gjorde de fordi jeg ikke merket eggløsning i det hele tatt. Fant heller ingenting galt. Så siste vi skulle prøve var å få noen hormomtabletter. Men så langt har jeg ikke kommet enda..

Jeg tok kontakt etter ett år. Fikk beskjed om å prøve lenger på grunn av at jeg er ung og legen syns derfor det ikke hastet. Tok kontakt igjen 6 måneder senere å sa at jeg syns jeg hadde prøvd lenge. Tok blodprøver som viste høyt prolaktin nivå, ble henvist til ul og mr. Gyn fant ingenting på ul å ga meg rekvisisjon for blodprøver på dag 3 og 22 i syklusen og henvisning til spermtest ble sendt. Jeg fikk også beskjed av gyn at om det var funn på mr trengtes ikke videre utredning. Så langt har jeg kommet til nå :P

Annonse

Vi har aldri brukt noe form for prevansjon, men det gikk alikevel svært lang tid før vi sjekket opp i det. Hadde vel vært sammen i over 6 år.. Hun undersøkte meg og konstanterte at det så bra ut og ba mannen oppsøke fastlege og få time til levering av sædprøve. Etter dette skrev vi søknad til riksen med våre "behov" :) Lykke til

Jeg dro til privat gyn etter 8 pp'er grunnet mistanke om endometriose. Har aldri vært gravid og aldri brukt prevensjon, så i bakhodet visste jeg at noe er galt. Når jeg i tillegg hadde tullete sykluser og svinvondt i magen så orddna jeg time før den typiske ettårs regelen. Jeg kom ikke dit for tidlig for å si det sånn! Ble anbefalt å bli gravid så fort som mulig, og på en eller annen måte må vi bare få det til.

Min erfaring er at man aldri skal høre på ''du har masser av tid, du er jo så ung'', det er ikke sånn det funker for mange av oss nemlig. Har du på magefølelsen at noe er galt så kontakt lege. Jeg sa btw at vi hadde prøvd i over et år på timen, men har jo egentlig prøvd i flere år sånn sett (ikke prevensjon pluss mange samleier på el-dagene)...

• 3 uker senere...

Takker for svar:)

Da vet jeg hvor veien går....

Vi har prøvd i litt over 1 år nå. jeg har en sønn fra tidligere forhold, men det blir vårt første.... Frykter selvfølgelig at det er mangel på svømmere, men klarer ikke helt å få meg til å spørre han om han kan sjekke seg. Noe sier meg at det er spikeren i kista for en mann..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...