Schrødingerkatta Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 ...hva gir dere å drikke til? Bare vann, eller både nan/morsmelk og vann?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Bare vann i tutekopp. Han spiser ennå ikke mer enn maks et halvt glass (7,5 mnd), så han ammes gjerne en stund etterpå :-)
Svins&Småsvansene Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Småtten er 6 og en halv mnd her, og får middagsglass på ettermiddagen, samt grøt frokost og kvelds. Har lurt på det samme som deg! Ammer som før, men prøver også å la han leke/suge litt på tutekopp med vann etter middagsglasset, mest for å lære han å drikke litt vann også (reiser til syden snart, og tenker litt på dehydrering..!) Men han får ikke i seg stort tror jeg, synes mest det er gøy å tygge på gummituten.. men litt går da inn. Jeg antar at så lenge jeg klarer å opprettholde amminga sånn nogenlunde, at han da får i seg det han skal ha...håper jeg:)
Schrødingerkatta Skrevet 26. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2012 Takk for svar Han min spiser et helt glass og får vann innat og tilbud om nan etterpå, men vil ikke ha noenting av nan'en nesten. Ikke så rart kanskje når han drar innpå hele glasset Er bare så redd for at han skal få for lite væske... I dag drakk han 60-70 ml med vann, høres det lite ut? Drikker gutten din hele tutekoppen med vann?
Svins&Småsvansene Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Helt middagsglass på min også. men vannet tror jeg bare er tre-fire slurker av, maks! Han har liksom ikke helt "knekt koden" der enda tror jeg.. mest gøy å knirketygge gummi med tannlause gommer hehe;) Jeg tenker at de får jo i seg endel væske i grøt og middagsglass også, så om han blir mett av middagen og ikke vil ha mer i magen akkurat da, tror jeg vel det balanserer seg litt ut gjennom hva han får i seg i løpet av dagen, både av mat og drikke.
Schrødingerkatta Skrevet 26. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2012 Småtten er 6 og en halv mnd her, og får middagsglass på ettermiddagen, samt grøt frokost og kvelds. Har lurt på det samme som deg! Ammer som før, men prøver også å la han leke/suge litt på tutekopp med vann etter middagsglasset, mest for å lære han å drikke litt vann også (reiser til syden snart, og tenker litt på dehydrering..!) Men han får ikke i seg stort tror jeg, synes mest det er gøy å tygge på gummituten.. men litt går da inn. Jeg antar at så lenge jeg klarer å opprettholde amminga sånn nogenlunde, at han da får i seg det han skal ha...håper jeg:) Hei Ja når du ammer får han nok det han trenger Men et tips: Prøv å gi han vannet fra en vanlig kopp, det var virkelig suksess her. Min drakk mye mer vann når han fikk det uten tuten på flaska. Jeg fikk bare et innfall og skrudde av hele tuten og da drakk han mye mer plutselig Verd et forsøk, særlig med tanke på sydenturen. Samtidlig lærer du babyen å drikke på "vanlig" måte
Schrødingerkatta Skrevet 26. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2012 Takk for svar Han min spiser et helt glass og får vann innat og tilbud om nan etterpå, men vil ikke ha noenting av nan'en nesten. Ikke så rart kanskje når han drar innpå hele glasset Er bare så redd for at han skal få for lite væske... I dag drakk han 60-70 ml med vann, høres det lite ut? Drikker gutten din hele tutekoppen med vann? Denne var til #2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Takk for svar Han min spiser et helt glass og får vann innat og tilbud om nan etterpå, men vil ikke ha noenting av nan'en nesten. Ikke så rart kanskje når han drar innpå hele glasset Er bare så redd for at han skal få for lite væske... I dag drakk han 60-70 ml med vann, høres det lite ut? Drikker gutten din hele tutekoppen med vann? Denne var til #2 Takk for svar Han min spiser et helt glass og får vann innat og tilbud om nan etterpå, men vil ikke ha noenting av nan'en nesten. Ikke så rart kanskje når han drar innpå hele glasset Er bare så redd for at han skal få for lite væske... I dag drakk han 60-70 ml med vann, høres det lite ut? Drikker gutten din hele tutekoppen med vann? Denne var til #2 Nei da, langt ifra! Om han er tørst tar han noen gode slurker, ellers leker han bare med den :-) Men det er jo bra å vite at han får til å drikke da! Han er veldig ivrig etter koppen om han er tørst så tror han begynner å skjønne litt hva det handler om :-) #2
Svins&Småsvansene Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Småtten er 6 og en halv mnd her, og får middagsglass på ettermiddagen, samt grøt frokost og kvelds. Har lurt på det samme som deg! Ammer som før, men prøver også å la han leke/suge litt på tutekopp med vann etter middagsglasset, mest for å lære han å drikke litt vann også (reiser til syden snart, og tenker litt på dehydrering..!) Men han får ikke i seg stort tror jeg, synes mest det er gøy å tygge på gummituten.. men litt går da inn. Jeg antar at så lenge jeg klarer å opprettholde amminga sånn nogenlunde, at han da får i seg det han skal ha...håper jeg:) Hei Ja når du ammer får han nok det han trenger Men et tips: Prøv å gi han vannet fra en vanlig kopp, det var virkelig suksess her. Min drakk mye mer vann når han fikk det uten tuten på flaska. Jeg fikk bare et innfall og skrudde av hele tuten og da drakk han mye mer plutselig Verd et forsøk, særlig med tanke på sydenturen. Samtidlig lærer du babyen å drikke på "vanlig" måte Takk for svar, og tipset! Det skal jeg prøve:)
cent Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Gutten min er åtte måneder nå og han får morsmelk før hvert måltid og som oftest tilbud om vann til måltidene, men det er bare til brødmåltidet han er interessert i å drikke litt, ellers blir koppen bare ei gnageleike. Prøvde å bytte på, å gi melk etter måltidet i stedet, men da fikk han så trøbbel med magen og hard bæsj at jeg tror han trenger nedbrytingsenzymene i melka en stund til.
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 Min får vann til alle måltidene. Ellers så blander jeg nypeekstrakt i vannet. Du får kjøpt det i vanlig butikk, står i helsekosthylla. Det heter Weifa C nypeekstrakt. Tar en halv teskje i varmt vann og resten kaldt vann. Jeg fikk dette når jeg var liten. Det gir litt mere smak på vannet og er kanskje lettere å få i seg, blir litt saft preget. Veldig rik på C-vitamin:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå