Gå til innhold

barnehageplass og septemberbarn!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man blir jo ikke nedprioritert som sådan men stiller i kø etter alle de med rett på plass som er født før 1. september.... Om kommunen har full barnehagedekning for de som har rett på plass kan dere jo være heldig og få plass etterhvert..

Noen som har erfaring med om man blir veldig nedprioritert når barnet er født etter 1.september? Vet i vår kommune er det full barnehagedekning for de som er blir ett år før 1 september. det var da forferdelig dårlig planlagt da!:-))

Det lurer jeg også på! Termin blitt flyttet til 1.september og garantert plass til de som blir født innen utgangen av august her også. Får bare håpe at lillemor blir født litt før ;)

Jeg stresser ikke med barnehageplass. Jeg fikk på førstevalget med førstemann som var født i desember selv om vi skulle ha oppstart i desember. Satser på å få plass med septemberbarn.

da går det ann å ha flaks kanskje:-) her i kommunen har de problemer med å oppfylle "full barnehagedekning" for de født t.o.m august, men det er en del byggevirksomhet og planer på gang så det ordner seg sikkert. Er jo 1.5 år til så litt tidlig å bli bekymra egentlig! Begynte bare å tenke på det når jeg satt og plundra med permisjonen og når jeg skulle begynne å jobbe igjen osv....

Annonse

Tror det kommer helt ann på kommunen og hvor du søker. Her i kommunen er det i år ikke engang palss til alle de som har krav på plass. jeg har en jente født april 2011, vi fikk plass fra januar, men fordi jeg søkte i den barnehagen jeg jobber i, å de måtte ha meg på jobb igjen. vet at det er enda barn som er like gammel som henne, som ikke har fått plass til høsten enda. venter nå ett barn som blir født september/oktober. blir spennende om jeg får barnehageplass i barnehageåret 2013-2014. har ikke krav da heller. kan jo hende man må si opp jobben å bli arbeidsledig pga regjeringens syke regler...

Jeg har termin i oktober.

Sa i fra til barnehagen, så vi har fått plass allerede fra august 2013 :D

Nå har vi barn der fra før og denne barnehagen er fritatt fra kommunen samla barnehageopptak, så styrer bestemmer selv hvem som får plass.

Med førstemann var jeg bekymret da han er født i desember. Han fikk plass. Og det i selveste Oslo.

Med andre ord, det er håp for alle

Det blir jo veldig spennende å se om babyen har tenkt å komme før eller etter 1.sept da ;) Her er det også praksis at de født før 1. sept. er garantert plass(stortsett)

Men, hvis alt går som jeg ønsker så blir jeg hjemme ihvertfall ett halvt år ekstra.

Jeg har termin i oktober.

Sa i fra til barnehagen, så vi har fått plass allerede fra august 2013 :D

Nå har vi barn der fra før og denne barnehagen er fritatt fra kommunen samla barnehageopptak, så styrer bestemmer selv hvem som får plass.

Med førstemann var jeg bekymret da han er født i desember. Han fikk plass. Og det i selveste Oslo.

Med andre ord, det er håp for alle

Oi hvor er det her?

Noen som har erfaring med om man blir veldig nedprioritert når barnet er født etter 1.september? Vet i vår kommune er det full barnehagedekning for de som er blir ett år før 1 september. det var da forferdelig dårlig planlagt da!:-))

Det lurer jeg også på! Termin blitt flyttet til 1.september og garantert plass til de som blir født innen utgangen av august her også. Får bare håpe at lillemor blir født litt før ;)

Vi sitter og håper på det samme. Har termin fra duotest på Riksen 29. august, mens de legger til tre dager på DøST og regner litt annerledes - så der fikk vi 2. september. Var på første jordmorkontroll i går, og hun sa at siden jeg har hatt to styrtfødsler, vil hun snakke med sykehuset om jeg ikke har født til termin, slik at jeg blir igangsatt. Om jeg er moden og forholdene ligger til rette, ber jeg pent om vi kan holde oss i august. Har født hhv på termindagen og 10 dager før, så lov å håpe. Vanskelig å få plass her vi bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...