Gå til innhold

Hvem er VI, slitere?

Anbefalte innlegg

Hei på dere :-)

Jeg har hatt en laaang pause fra BIM, og orker ikke å lese på bli gravid forumet lenger. Ser det er lite aktivitet her, men vi kan jo prøve å gjøre en statusoppdatering på oss "stakkars sliterne". Noe må vi da gjøre for å holde motet oppe, og ikke føle seg så alene... ;-)

Evigoptimist:

Prøver siden april 2010 (sluttet å telle ppèr for lengst)

Ferdig utredet = friske begge to

Lapraskopi oktober 11`.

Nov 11` Startsamtale på Riksen - AIH,

Gravid nov 11` på egenhånd :-)

SA uke 11 (januar 12`)

4 pergokurer + akupunktur

Har plass på Riksen, og vurderer en runde i mai...

Hvem følger på?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143931388-hvem-er-vi-slitere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir med på denne :) Jeg er inne på "bli gravid" også, men det er kjekt å prate med andre som har prøvd en stund!

Mammamio* 21pp:

Prøver siden september 2010.

Under utredning. GU og ul ser bra ut. Blodprøve viser høyt prolaktin nivå så er i gang med utredning for å finne ut hvorfor det er høyt også.

Et barn fra før fra tidligere forhold.

Hiver meg på her :)

LadyInRed:

Prøver siden januar 2011. Regelmessig syklus.

Utredning privat klinikk: Normale svømmere. Mulig problem med eggmodning. Operert bort polypp i livmor.

Behandling: 2 runder pergo, 1,5 runde puregon.

Plan: Inseminering et par ganger, så evt IVF.

Foreløpig på vent pga nytt funn i livmor som de ikke vet hva er... ny hysteroskopi ved neste mens :(

Så bra dere hiver dere på :-)

LadyinRed: Hva er hysteroskopi? Så bra dere har plass til assistert befruktning. Skjønner det er frustrerende å måtte utsette det.. Driver selv og moter meg opp til 1.forsøk på inseminering. Hadde håpet vi skulle klare det igjen på kort tid etter SA, men tålmodigheten og skuffelsene blir så stor hver måned, så tenker det er like greit å kaste seg på tilbudet vi tross alt har :-) Er 34 år, så tiden jobber ikke akkurat med meg....

Mammamio: Hva er prolaktin? Har mannen din testet seg?

kan jo kaste meg på jeg også.

Vårbarnet:

Prøvd siden juli 2009, er i min 28.pp...

Foreløpig er det ikke funnet noe galt med meg, mannen har ikke levert prøve.

Er henvist til AIH, så han leverer en prøve da

Ble gravid etter 9 mnd, endte med MA - og utskrapning i uke 18. Hadde da vært dødt i 12-13 uker uten at jordmor tok meg alvorlig (er fortsatt ganske bitter på dette....)

Gravid to ganger til i 2010 - men begge endte i SA

Gravid des 2011, men endte i SA.

Har tatt en dobbel og en enkel pergokur, men uten særlig hell...

Venter bare på brev ang. AIH!!!!

Mammamio: Hva er prolaktin? Har mannen din testet seg?

Prolaktin er et hormon som skilles ut fra hypofysen. Prolaktin nivået øker når man ammer. det er dette hormonet som gjør at man får melk og også kan hindre eggløsning.

Siden jeg ikke ammer eller går på noen form for medisiner som øker prolaktin nivået skulle det ikke vært forhøyet. Lege mistenker derfor cyste eller hevelse på hypofysen siden jeg i tillegg er plaget med vondt i hodet. Cyste og hevelse på hypofysen kan øke prolaktin nivået. Som oftest er det snakk om godartet cyste som ikke trengs å opereres, men som "går bort" ved hjelp av medisiner.

Ellers så venter vi på time til mannen. Det er lang ventetid og lang reiseveg, men vi gjør alt som må til ;)

Synd å høre om SA Evigoptimist! Jeg fikk med meg på "bli gravid" at dere hadde prøvd en stund og syns det var koselig når du endelig fikk positiv test!

Annonse

åh... jeg føler at jeg er blitt ekstra emosjonell etter all denne prøvinga. får tårer i øynene hver gang jeg leser om folk som sliter med å bli gravid og som i tillegg har mistet :( det må være så forferdelig hardt å gå igjennom noe sånn. min medfølelse!

evig optimist: hysteroskopi er endoskopi av livmor. altså at de stikker et lite kamera opp der. for å få oversikt der inne må de pumpe inn steril væske slik at livmora blir "blåst opp". forrige gang jeg gjorde dette var det ubeskrivelig vondt sannsynligvis pga at de gjorde det midt i min menstruasjon. det samme skal gjøres denne gang, så jeg gruer meg. sist lå jeg i en time på legekontoret og holdt på å svime av fordi det var så vondt. skikkelig kvalm også. men, får bite tennene sammen og hoppe i det igjen. har ikke noe valg dersom jeg ønsker å bli gravid :o/

har selv altfor store forhåpninger ifm vår planlagte første inseminering. prøver å ikke ha det, men det funker ikke. skulle ønske det var en knapp jeg kunne trykke på for å skru av tankene som angår graviditet. skulle hatt et filter i øynene som gjorde at jeg ikke fikk med meg gravide damer på offentlige steder. og en mute-knapp til ørene slik at jeg slipper å høre folk si "det skjer når det skjer". en egen evne til å kunne slette informasjon fra harddisken hadde også vært noe slik at jeg kan glemme at jeg har hørt at venner og venners venner er blitt gravide ved uhell eller ved første forsøk.... hehe, jeg er ikke bitter i det hele tatt :P

men bare for å ha det klart så blir jeg ikke frustrert eller sint av å høre om slitere som blir gravide ;) kan ikke love at jeg ikke sender et ubevisst hat-blikk til dere dersom jeg ser dere høygravide på gate da, så da anbefaler jeg at dere går med et skilt som sier "vi var slitere" :P ønsker dere alle massemasse lykke til fremover!! :)

Hiver meg på jeg også :)

2 flotte barn 2000 og 2004 med 2 forskjellige menn.

Disse ble til uten problemer, og laget på mer eller mindre 1 pp.

Etter nr 2 som jeg har med min nåværende mann fikk jeg satt inn spiral, tok den ut i 2007 grunnet mye smerter og vanncyster på eggstokkene som kan være en bivirkning av spiralen.

Etter dette har jeg brukt naturlig prevansjon i form av en Ladycomp.

I 2009 bestemte vi oss for å starte prøving på vår andre felles barn og mitt da nr 3.

Vi var ikke forberedt på at det skulle ta sååååå lang tid denne gangen og vi ble ikke gravide før november 2010, det endte i en Ma i januar 2011 :(

Etter dette ble syklusen min helt tullete etter alle hormonene som jeg fikk for å få ut det døde fosteret og lutefasen ble for kort , kun 20 dager.

Men med hjelp fra akupunktør har syklusen vært på 25-26 dager siden august 2011.

Hadde da 3 SA i løpet av høsten 2011.

Har nå hatt 2 SA på rappen i februar og mars.

Utredningene sier at alt er ok, men min akupunktør mener at progrestronkrem kan forsterke lutefasen siden jeg mister før uke 5.

Jeg lurer på om det kan være noe galt etter alle vanncystene, men det har de avkreftet.

Det kan jo også være dårlige egg?

Har nå siden januar gått på Bidronningele før eggløsning,

Wild Yam etter eggløsning, og nå siste PP Babyklister(fructus Femina) og Progrestronkrem.

Denne PP var vi veldig uheldige for min mann reiste på jobbreise midt oppi eggløsningen, så det ble kun et lite aksjeinnlegg 2-3 dager før eggløsning, noe som absolutt ikke er nok, så jeg viste vel at det ikke klaffet denne pp og mensen kom i dag:(

Status nå er at jeg er usikker på om vi skal fortsette prøvingen, og jeg kjenner jeg begynner å bli mer og mer stressa på min alder, og de barna jeg har i dag sin alder i forhold til at dette nå blir en skikkelig attpåklatt..

Får vi det til og det blir 2013 barn blir det hele 9 år mellom minste og mellomste, lurer på om det blir for mye og at de da ikke får noe glede av hverandre??? Noen som tenker noe rundt det???? Eller er det jeg som bare har rare tanker??

Uansett koseligt med en sånn gruppe som dette, har frem til nå vært inne på Bli Gravid, men hører vel mer hjemme her...

Lykke til alle dere søte damer her inne :)

Hei damer :-)

Har prøvd igjen i snart 17 mnd, nei det er ikke lenge men jeg har PCOS så dette tar sikkert tid. En pergo og på andre runde med Femar nå, skal på UL på onsdag, så er spent. Er så mye rart jeg egentlig lurer på rundt dette, men håper jeg blir klokere på onsdag da jeg skal få stille spørsmål.

Sist klarte vi det helt selv, men lite håp denne gangen. Venter på inntak hos St.Olavs for utredning til IVF.

Hei Scania her.

Vært prøver i 5 år, nettopp starta med utredning.

Har uregelmessig eggløsning.

Jeg skjønner ikke alle disse ordene og forkortelsene...

Hva betyr Pcos, Ivf, Lapraskopi, aih??

Veit ikke hva mer jeg skal skrive....

Endret av Scania

Hei scania.

PCOS er polycystisk ovariesyndrom (skrev jeg det rett nå). Da har man cyster i eggstokkene, og surrer med hvordan eggstokkene fungerer... (mener jeg...)

Lapraskopi er et slags inngrep, jeg har ikke hatt det selv så jeg vet egentlig ikke så mye om hvordan. Men jeg tror det er for å gå inn å se på eggstokker og det der.. Forkortes også Lap.

Ivf er in vitro fertilisation. Prøverør.. eggene blir hentet ut og befruktet utenfor kroppen.

Aih - assistert befruktning med partners sæd. Der blir de beste svømmerne inseminert, altså man tar ikke eggene UT av kvinnens kropp.

:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...