Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Er denne ok http://www.greenpeople.no/okologisk-miljovennlig-baby-barn-hudpleie-produkter/baby-salve.html ? Eller er det bedre med en som kun er til brstvortene og ikke en som "kan godt brukes til brystvorter" ?
Gjest mela<3 Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Jeg messer om Bepanthen til alle;) Den har kremkonsistens og passer også på barnestumpen. Sinksalven og Inotyolen står ubrukt i skapet, bare kliss.(til barnestumpen altså) Jeg var veldig plaget med sårhet med førstemann(fantes ikke Bepanthen da) og bestemte meg for å være flink å smøre denne gangen. Smurte meg etter hver amming de første 3 ukene og var ALDRI sår i de 6 mnd jeg ammet;)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Jeg fikk en tube på sykehuset det sto ullfett på, så jeg brukte den. Den var egentlig ikke til å gi bort, men jeg blødde og melken sprutet og det var ikke et vakkert syn så den brukte jeg. Ellers elsker jeg bepathen til sår stump, så hadde jeg ammet lenger hadde jeg brukt den når ullfettet ble tomt.
Gjest peacock Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Purelan! Er jo ren ullfett det også da. Til stumpen bruker vi potetmel - aldri hatt problemer med sår stump etter vi begynte med det.
☆☆☆ Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Brukte purelan. Nå som jeg ikke er sår lenger passer jeg bare på å lufttørke etter amming hvis jeg har mulighet til det.
bitthen Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Det er kommet noen nye kompress med noe krem som du legger oå brystvorten. Kjemegode men litt dyre. Multi mam tror jeg de het. Eller bruker jeg lanolin. Og benphanten om det er dette jeg har for hånden
Lille- MO Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Purelan er fin seig og god. og ikke farlig for barnet å få i munn. og hvis du blir veldig sår kan du også bruke simplex øyesalve på brystvortene, som heller ikke er farlig for barnet.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 hvordan er Bepanthen å få i munnen da?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Purelan! Fantastisk krem som man ikke trenger å tørke bort før man ammer. Et must å ha med på sjukehuset. Ble veldig sår i starten av ammingen begge gangene, men ved å smøre etter hver amming ble brystvortene raskt herdet. Det er nå to uker siden sist fødsel og brystvortene er helt bra (var så sår i starten av jeg blødde). Så bra at jeg ikke bruker salven lenger:) Er også fin å bruke på såre lepper. Kremen er litt seig, men den er enkel å smøre på om man varmer tuben litt i handa før man tar den på. Anbefales!
Mamma i vinden Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 Må bepanthen vaskes av førbabyen kan suge igjen? Kommer definitivt til å ta med denne i fødebagen. Har hatt blødende sår før jeg har reist fra sykehuset etter begge fødslene, og fått bakterieinfeksjoner. Vil så gjerne amme og håper det går bedre denne gangen. TAKK for tipset! :-)
Gjest mela<3 Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Du trenger ikke vaske den av nei;) http://www.jordmorsiri.no/119/article/item/null/mme-brystvorter http://www.bepanthen.no/scripts/pages/no/spebarnspleie/produkt/index.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå