Gå til innhold

Gratulerer min kjære venninne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer en gratulasjon til min kjære venninne og ett innlegg om at det er håp for dere som sliter med å beholde barnet (ikke spontanabortere).

Min venninne og hennes mann har prøvd å få barn i 8 år. Hun har hatt 8 spontanaborter, alle mellom uke 6-8. Hun har vært på utredning for dette, men ingen leger fant svaret og de fra skrev seg ansvar å mente de ikke hadde mer å tilby min venninne etter x antall utredninger. Gravid ble hun jo, men mistet hver gang:( Etter graviditeter og psykiske påkjenninger som følge av dette tok hun kontakt med en terapeut (manuell terapeut eller noe). Denne terapeuten hadde tidligere vært overlege og jobbet med gravide. Han fortalte at grunnet til at hun spontanaborterte var en blodpropp i navlestrengen. Han fortalte at hun MåTTE begynne på blodfortynnende neste gang hun ble gravid (noe så enkelt som en tablett daglig). Min venninne ble nok en gang gravid, startet denne gangen på albyl-e (blodfortynnende) tidlig i svangerskapet. For kort tid siden ble min venninne mor for første gang. HURRA:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koselig lesning:) Gratulerer til venninna di!

Skrevet

Så koselig :)

...Bare lurer på om hun syns det er greit å fortelle hele "historien" ? :)

Skrevet

Så bra for henne :)

Slet selv med spontanarborter men fikk beskjed av en gynekolog å begynne med Albyl-E og da gikk det bra! Neste gang vi skal prøve igjen skal jeg også ta dette.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Så fantastisk!! Gratulerer til venninnen din :D

Skrevet

Helt fantastisk:) Jeg har spurt henne om det var greit, å det var det:) Som min venninne sa, " det er sikkert andre i lignende situasjon som meg, hvor legene har gitt opp å finne årsaken. Kan dette hjelpe andre er jo det strålende".

Min venninne har vært veldig åpen om dette i alle årene. Hun har delt sorgen over å miste og det å ikke klare å bære frem barn. Hun er veldig glad nå som hun har fått sitt barn å håper hennes "historie" kan hjelpe andre:)

HI

Skrevet

hmmm... Jeg mister også "hele tiden" i uke 6-8 uten at legene har funnet noen årsak til dette. Godt å vite at det har gått for noen i samme situasjon i alle fall.

Skrevet

Det må være en herlig følelse og endelig få svar og få et etterlengtet barn :)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

hmmm... Jeg mister også "hele tiden" i uke 6-8 uten at legene har funnet noen årsak til dette. Godt å vite at det har gått for noen i samme situasjon i alle fall.

Da kan du jo nevne dette for legen din, kanskje det funker for deg også? Lykke til, ihvertfall :)

Skrevet

Oki :) Så bra alt gikk bra i hvertfall, og gratulerer :-)

Skrevet

Så bra :) Lønner seg å ikke gi opp håpet,selv om det er veldig tøft å miste så mange ganger. Jeg har selv mistet 6 ganger mellom nr 1 og nr 2 og når jeg begynte på fragmin og abyl E i uke 4 så satt den og nå har vi en skjønn liten lillebror på 10 mnd <3

Skrevet

Akkurat det samme skjedde med venninna mi. Spontanabort etter spontanabort etter spontanabort. Noen av de så sent som i 6 mnd. Hun begynte også på blodfortynnende og beholdt neste barn:) Utrolig at leger ikke er opplyste om slikt - det var 4 år siden hun gikk på det, så det er ikke akkurat revolusjonerende forskning.

Skrevet

Så fantastisk å lese. Tror flere enn vi tror lider av dette problemet, å har leger som "ikke vet" at noe så enkelt som dette kan redde de ufødte barnas liv. Selv har jeg 2 venninner som har mistet gang på gang, men begge to foreslo faktisk dette for legen selv (blodfortynnende) etter at de hadde lest om det. Begge disse to har i dag fått barn etter oppstart av blodfortynnende medisiner. Så klart er ikke dette alltid løsningen på spontanaborter, men for flere er dette det.

Flott lesing:) Og gratulerer til din venninne, endelig:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...