Nymeria Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 hva skjer egentlig? Får man høre hjertelagene? Får man noen indikasjoner på at ting er bra? Har nettopp bestilt første kontroll-time og nå grugleder jeg meg til den!
Lille spire 12 Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Spørs hvor tidlig du har kontroll. Lytter ikke eter lyden før uke 12 ihvertfall. Fyller ut helsekortet, tar noen blodprøver og sjekker urinprøva som du må ta med. Var selv på kontroll i uke 9, skal til jordmr uke 13, da ska vi høre etter hjertelyden. Gleder meg:-)
Squirrel79 Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Jeg var på kontroll i uke 8 og fylte kun ut papirene, målte blodprosent, blodtrykk og sjekket urin. Samt veide meg. Skal tilbake etter 12 uker å ta blodprøve. Ved første svangerskap tok jeg en celleprøve og ble sjekket for kjønnssykdommer i tillegg til ovennevnte på første kontroll som også var i uke 8.
hormonia&alienimagen3 Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Jeg er vel kanskje i uke 5 eller 6,men hadde min første kontroll igår. Da tar de prøver rett og slett, konsatanterer graviditet og fyller ut papirer... Tok en del prøver og skal tilbake neste uke for å ta mer prøver og fylle ut sv.skaps papirer og henvisning til tidlig UL pga manglende mens etter pilleslutt.. Fikk forøvrig beskjed om at de regner at om det går bra frem til uke 6/7 så regner de med om det ikke er noe spesielt at det går bra...Den beskjeden er ny,for med min første og andre fikk jeg hele tiden hør at ingenting kom til å skje før uke 12...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå