*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Hei. Har bestillt to korthåret lammeull til å ha i vognbaggene,som også passer i sportdelen etterpå :)Men hvordan bevare de lengst mulig? Noen med tips?
frøkenlure Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Jeg vaska akkurat et korthåret skinn i vaskemaskin. Ullvask med nøstebarnsåpe. Milo går også sikkert bra. Etterpå var det litt klumpete, men tok det i tørketrommel på sånn ullblåse program. Det er ikke tørk, men det blåses kald luft i noen minutter. Etter det var skinnet som nytt. Mulig det hadde blitt det uten tørketrommel også, bare at det hadde tatt litt lengre tid.
Vogndilla Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 (endret) Vask på ullprogram med ullsåpe (ikke milo, må være såpe med lanolin), tørk liggende mens du grer det med en ullbørste eller annen egnet børste (jeg bruker børste til hunder kjøpt i dyrebutikk) underveis i tørkeprossessen. Blir helt som nytt igjen Men husk at lammeskinn trenger du bare vaske hvis de blir tilgriset med noe, ellers holder det å bare lufte de godt og banke de fri for støv. Ull er selvrensende, og går istykker ved for hyppig vask. Endret 26. april 2012 av EnBlå&ToRosa
*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 26. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2012 Tusen takk for svar :) får gå til innkjøp av vaskemiddel!
Jente 08 :) + to gutter 12 :) Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Som flere her sier så kjøper du en spesial shampoo på f.eks barnas hus. IKKE bruk milo! Jeg fikk tips etter at jeg hadde vasket min å dra litt i det mens det tørker for at ikke skinnet skal bli så stivt. Jeg kjente at mitt var litt stivere enn før (jeg dro ikke i det) men ikke nevneverdig. Og som nevnt over her, her det med en metalbørste (hundebørste) Er ikke å nødvendig å vaske før bruk, det anbefales faktisk å ikke vaske det er mindre det er veldig skittent. Jeg har kun vasket det nå når jeg fant det frem igjen til neste barnet.
frøkenlure Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Da var det nok den børstingen jeg slapp ved å bruke det ullblåseprogrammet i tørketrommel. Vanlig tørk i tørketrommel må man for all del unngå. Storesøster har hatt det skinnet sitt i vogna i 3 år uten at jeg har trengt å vaske det, kun riste godt og lufte. Vasket det for første gang nå så det skulle være helt rent til den nye babyen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå