Gå til innhold

UL i morgen etter mulig SA..

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde en større blødning for et par dager siden, kom helt plutselig og blødde gjennom buksen. Etter denne første blødningen, blødde jeg litt, ikke mye, utover kvelden, før det stoppet opp. Har etter det hatt litt brunlig utflod.

Jeg fikk komme til hos lege dagen etter, hun var temmelig klar på at hun mente jeg hadde spontanabortert selv om jeg ikke ble undersøkt. Hun mente bare at jeg måtte se det an, jeg spurte hvordan kan jeg da vite om jeg fortsatt er gravid eller ikke. Hun sa at i løpet av 6 uker ville jeg få mensen hvis jeg hadde hatt en SA. Jeg spurte om å få bli henvist til ultralyd, nei det kunne jeg ikke, de ville nok ikke ta i mot meg der.. Men hvis jeg har hatt en SA som hun mener, bør jeg da ikke undersøkes for å se om alt er kommet ut? Er tross alt i uke 12, og har forstått at mange da må til utskraping..

Fikk tilslutt tilbud om å ta blodprøve for å måle hCG, noe jeg gjorde, men kunne ta tid før resultatet var klart og ikke alltid like lett å tolke heller.. Jeg orker ikke vente i ukesvis på svar, må bare vite, så nå har jeg bestilt meg time til privat ultralyd i morgen.. Er ikke spesielt imponert over behandlingen fra lege, men kanskje det bare er meg.. ? :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143931244-ul-i-morgen-etter-mulig-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heller ikke imponert over legen din! Herregud, i uke 12 burde du merket at det var EN STOR klump som kom ut i tillegg, ikke bare blod og småklumper. Noen leger blir jeg bare så oppgitt over!!

Skjønner deg utrolig godt at du bestilte egen ul. Hun kunne vel i hvert fall skrevet en henvisning til gu medultralyd som du kunne brukt på den private klinikken så du betalte mye mindre, hvis hun mente at de på sykehuset ikke ville ta deg i mot. Noe jeg også synes er litt rart når du er så langt på vei! LYKKE TIL!!!

herregud for ei behandling av legen din. klart du skulle vært sendt til ultralyd. sjønner meg ikke på somme leger jeg. du skulle blitt undersøkt for å finne ut om d var sa eller hvorfor du blør. jeg blødde i uke 7. først friskt blod den dagen på papiret, så brun utflod i noen dager. da kom blodet fra livmora. men var ikke noen abort.

villa ringt legevakta. kansje de kunne henvist deg til gyn. du skulle jo så absolutt ikke måtte betale for å se om det er liv der etter en blødning.

Dette var hååreisende! Jeg jobber selv i helsevesenet, og VET at dette var feil behandling. Jeg sier meg enig med siste innlegg, kanskje legevakta i dag for henvisning, eller ring direkte til fødepoliklinikken og fortell om hva som har skjedd! Det er slett ikke sikker at du har hatt en SA. Du er jo i uke 12. Der er veldig sjelden med SA i uke 12 og etterpå. Masse lykke til1

Endret av barmfager

Annonse

Hei! Det høres ut som legen din har gjort en feil vurdering. Det er ikke bra hvis det evt skulle være en SA/MA og det ligger igjen rester, da kan du bli forgiftet. Min lege sendte meg på UL fordi hun ikke hørte hjertelyden (10+1) bare for at jeg skulle være trygg (opplevd MA i uke 13). Det kunne din lege gjøre for deg også. Synes uansett at det var lurt av deg å bestille privat. Masse lykke til i morgen, håper det var en cyste som sprakk el og at babyen har det fint.

Tusen takk for gode ord alle sammen, det varmer :) Ja, jeg burde sikkert ha kontaktet legevakten og forsøkt å få en henvisning, men kjenner at jeg ikke orker å snakke med flere mennesker og forklare situasjonen, nå vil jeg bare få det overstått.. Så da får jeg heller bare tape de pengene, uansett verdt det for å få svar..

Heldigvis er ikke hun legen jeg var hos min fastlege, hun var den eneste som hadde mulighet for å ta i mot meg den dagen jeg ringte legesenteret. Oppdaget ingen klumper under blødning, men som legen påpekte, det kunne jo ha havnet i do uten at jeg så det..

Gruer meg vanvittig til UL undersøkelsen i morgen, veksler mellom å tro at det går bra til å føle meg sikker på at det ikke gjør det.. :-/

Har du hatt smerter? Jeg spontanaborterte i uke seks og hadde det ekstreemt vondt ! Når en er 12 uker på vei så er d ganske mye mer som skal ut:/

Venninna mi blødde og fikk beskjed om at hun mistet.. Men d var ikke vits med ul på sykehuset. Slikt har de ikke tid til der!!

Og hun måtte bare gå på jobb.. Hadde d helt forferdelig!!

Men d var bare tull ! Hun fikk en gutt og han er snart 3:)

Lykke til!

Nei, jeg har så og si ikke hatt smerter.. Litt murringer før blødning og etter, men vil ikke kalle det smerter. Jeg trodde også at det ville gjøre vondt og blø mer, men legen var så overbevist om at jeg hadde hatt en SA.. Vel, får uansett vite i morgen.

Så bra at det gikk fint med venninnen din, det finnes heldigvis mange eksempler på at det kan gå bra selv om "ekspertene" mener noe annet. Klamrer meg til håpet..

Prøver å holde meg unne "håpløse leger"-tråder,men her måtte jeg bare stikke innom for å beklage på legestandens vegne:-( Dette er en soleklar indikasjon for UL,ikke minst med tanke på den påkjenningen det er å gå og ikke vite. Nå høres ikke dette som som en SA,og alternativet da(hvis det er en abort) er MA som uansett skal til UL på medisinsk indikasjon. Dessuten kan en smertefri blødning i uke 12 fint være blødninger fra noe helt annet enn en abort. Det er helt riktig som flere sier her at en så "sen" abort ofte(ikke alltid) medfører sterke smerter og det dreier seg også om relativt store graviditetsrester som skal ut - og som man derfor gjerne legger merke til.

Masse lykke til!

HIlsen sykehuslege

Annonse

Jeg har en søster som er 7 uker og i uke 6 blødde hun MASSE ! Legen var helt klar på at det kunne ikke være noe annet en SA, da hun og hadde store smerter i korsryggen...men ul en uke etterpå viste en liten babis:) og har en venninne i uke 20 som har blødninger nå og da men helt frisk baby :) i uke 12 er det en liten minibaby i magen og ved sa ville det vært mye mer enn blod! Dustelege altså!!

Mitt inntrykk av mange allmennleger ( helst de unge som jeg har truffet på)i forhold til svangerskap er at mange er helt grønne og føler seg usikre. De har rett og slett ikke så mye erfaring med det ... Så kunne de ikke vert litt ydmyke og hatt empati. Det er mye en kan finne ut av på kort tid om en ønsker å engasjere seg i pasienten sin.

Hårreisende behandling,jeg er helt sjokkert! Det er en selvfølge at du burde blitt henvist direkte til UL. Jeg mener du burde blitt bedt om å dra direkte til sykehus for UL, etter legetimen din...Leit å lese hvor dårlig behandling du fikk :(

ønsker deg alt det beste, og håper alt står bra til med babyen i magen din :) Lykke til!

Alt står bra til!! Var på UL i dag og fikk se en aktiv liten baby som viftet med armer og ben, er så utrolig glad nå! :) Det var ikke tegn til noe galt og det var ikke mulig å se noen grunn til hvorfor jeg hadde blødd..

Tusen takk til alle dere skjønne mennesker som kom med oppmuntrende innlegg, det hjalp meg å komme gjennom gårsdagen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...