Gå til innhold

Til dere som har hunder som driter

Anbefalte innlegg

Skrevet

PLUKK opp møkka a!

For et par dager siden hadde naboen vår besøk av sin ungdommelige datter på 20 år som har en fin liten hund.

I går da jeg og mitt barn var ute å lekte; var det hundemøkk i vår side av hagen. Hagen er liten og den bæjsen SYNES!

Hva tenker naboen, at det var ikke dems hund som dreit der, neida, man får jo med seg at hunder driter. Og hva tenker de når bæsjen ligger der da?

åH.

Jeg blir kvalm jeg, må virkelig JEG ta hundemøkka dems? Ikke faen!

OG jeg er for feig til å si fra. Det var jo bare en liten hund som er på besøk innimellom...........

Men jeg klarer ikke å ta opp den møkka!!!

Gjest sug lut
Skrevet

Da får du leve med møkka midt i hagen, da. Du kan jo bygge et lite minnesmerke rundt den.

Selvsagt skal hundeeiere plukke opp, samt sørge for at hunden ikke kommer inn på andres tomt etc. Men gjort er gjort og drit er drit.

Skrevet

Plukk opp i pose og legg foran utgangsdøra til eieren med beskjed om at du setter pris på om de plukker opp møkka selv...

Skrevet

At det skjedde EN gang hadde jeg ikke brydd meg, men om det gjentar seg bør du si ifra.

Du trenger jo ikke angripe med piggene ute, men bare si ifra at det ikke er greit. Siden du ikke har bikkje selv er du jo ikke vant te å se etter sånt og skal ikke trenge å pelle det opp!

Bikkja mi har ingenting i andres hager å gjøre og møkka blir tatt opp tvert. Glad jeg har prippen hund som helst finner noen busker i skauen å gjemme seg i ;)

Skrevet

Jeg plukker alltid opp møkka etter hunden min! Har plukket mye møkk etter hunden til naboen også, for den likte å drite i hagen vår. Og selv om jeg sa i fra direkte, hintet ved å kjøpe bæsjeposer til dem, hintet ved å plukke den opp og sette posen på trappa så tok de ikke hintet... Skjønner godt at du ikke liker dritt i hagen, men om det bare har skjedd en gang er det vel bare å plukke opp og glemme saken om du ikke tør å si ifra? Ikke sikkert de fikk med seg at hunden bæsjet i hagen din...

Og jeg plukker møkk etter andre hunder på tur om jeg ser noe når jeg plukker etter min egen. Liker ikke uansvarlige hundeeiere, de setter meg i et dårlig lys selv om jeg plukker etter hunden min!

Skrevet

En hundebæsj forsvinner som regle ganske fort,- og er man ute på tur, foretrekker hundene og gå ut i grøfta og gjøre fra seg....Og det er lett og "komme rundt" en hundebæsj som "Plutselig" dukker opp på gangstien.

Det JEG sliter med er hestebæsj på veiene..Midt på gang- og sykkelstien ligger den der i UKESvis og avgir dritt og lukt og gjør at joggeskoene lukter gammel stall for evig tid. Ikke kommer man rundt og ikke kan man hoppe over,- uten og stoppe opp, gå ned i grøfta runndt og opp igjen, for driten bili etterhvert gnidd så mye utover at den dekker enkelt et område på hele stiens bredde og så "langt" at jeg greier ikke hopper oever med 1 mil i bena og liten oppoverbakke....Og og gå ut i grøfta frister ikke alltid, med tistler, brennesler, tornekratt og annet "godt" som ødlegger legger og lår om man løper i shorts..

ELLER den er gjemt under snøen og man får snøslush m/hestebæsj til opp til anklene....

På grusveier forsvinner hestemøkka ganske greit, men på asfalterte stier burde det være bøter for ikke og gå av og skrape bort møkka. Takke meg til en liten hundebæsj under skosålen altså..Selv om det OGSå er og foretrekke og unngå :)

Gjest Miryks
Skrevet (endret)

Jeg har både hund og hest og jeg fjerner driten etter begge. Hest kjører jeg langs veien. Om gampen driter, så går jeg av hesten og sparker det ut av veien, så kommer jeg tilbake etterpå med greip og svartsekk og plukker det opp.

Om jeg kjører gampen og han driter, går jeg ut av vogna, plukker opp med mitt lille hendige "barne"greip som jeg alltid har med på tur, putter det i svartsekk og fortsetter.

Hundeposer har jeg alltid i jakkelomma.

Og forresten, alle som har hund, har hunder som driter ;) Finnes dessverre ikke hunder som ikke gjør fra seg.

Endret av Miryks
Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Verste jeg vet er når snøen forsvinner og man må studere bakken når man er ute å går, både turstier og vanlige gangveier. Om du ikke studerer veien og går slalom er du garantert dritt under skoa! ÆSJ!

Skrevet

Sett opp skilt i hagen, med påskriften: Bæsjer du i hagen min, bæsjer jeg i din!

Skrevet

Alle hundeeiere sier det samme: Jeg tar ALLTID opp dritten etter hunden min.Så hvem tilhører all denne bæsjen som er overalt da?? er det løshunder?

Skrevet

Jeg har både hund og hest og jeg fjerner driten etter begge. Hest kjører jeg langs veien. Om gampen driter, så går jeg av hesten og sparker det ut av veien, så kommer jeg tilbake etterpå med greip og svartsekk og plukker det opp.

Om jeg kjører gampen og han driter, går jeg ut av vogna, plukker opp med mitt lille hendige "barne"greip som jeg alltid har med på tur, putter det i svartsekk og fortsetter.

Hundeposer har jeg alltid i jakkelomma.

Alle hundeeiere skulle vært som deg :)

Skrevet

``Til dere som har hunder som driter``? finnes det noen hunder som ikke driter?

Skrevet

De værste hundeeiere er faktisk de som tar opp dritten og kaster posen i naturen.Er det noe galt i hodet eller? de ekle posene blir liggende i mange år.. da er det bedre at bæsjen blir liggende og skylt bort av regnet.

Skrevet

Her plukkes det alltid opp også. Jeg bor i et nærområde hvor det er søppelbøtter og hundedo hver 30-50 meter i alle retninger, alle stier og langs skogkanten. Det motiverer folk til å plukke opp og kaste det, fordi man slipper å dra rundt på en pose med møkk. Kan trygt slippe småttiser ut her uten at de blir tilgriset. Var en fryd når snøeen smelta for det var ikke dritt i den.

Skrevet

En hundebæsj forsvinner som regle ganske fort,- og er man ute på tur, foretrekker hundene og gå ut i grøfta og gjøre fra seg....Og det er lett og "komme rundt" en hundebæsj som "Plutselig" dukker opp på gangstien.

Hundebæsj forsvinner fort? Nå har ikke jeg satt meg noe særlig inn i hvor lang tid en hundebæsj trenger for å forsvinne, så jeg skal ikke krangle på akkurat det :P

Men hva har egentlig det med saken å gjøre?

Man skal ikke være nødt til å "komme rundt" en hundebæsj.

Ja hundene gjør ofte fra seg i grøfta.... Har du barn? Når dere går tur, er barna mest på eller utenfor gangfeltet? Mine barn foretrekker å springe i grøftene fremfor på asfalten.

Så plukk opp dritten uansett!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...