Gå til innhold

Gifte seg på tinghuset, hva "må" man ha på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket lenge om å gifte oss, men vi ønsker ikke kirkebryllup, eller stor ståhei rundt dette. Har bestilt vigsel på tinghuset neste fredag, og kun et par personer som vet om det, de som evt må stille som vitne.

Vi er heller ikke noen "kjole og dress" personer, så det ønsker vi ikke å ha på oss. Dette er tross alt VåR dag, der vi lover hverandre tro og ære, på VåR måte.

Men - vi skjønner jo det at vi ikke kan stille opp i joggebukse og t-skjorte liksom, ikke at vi ønsker det heller, men.. Hva "må" vi ha på oss? Er det noen som har tips? Evt eksempler på hva andre har gått med under vigsel?

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Du kan ha på akkurat hva du vil. Du kan stille opp i joggebukse og t-skjorte. Selv hadde jeg ordentlig brudekjole og mannen min stilte i dress :)

Skrevet

Du kan gjerne gifte deg i joggebukser hvis du vil det ;-)

Ta på dere akkurat de klærne dere liker :-)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Alminnelig pene klær tenker jeg holder. Så lenge dere føler dere vel, er "alt" tillatt :)

Lykke til og gratulerer.

Skrevet

Gikk med sort bukse, støvletter, en fin topp og cardigan.

Er ingenting man må ha på seg, men man bør være velstelt og pynte seg litt.

Skrevet

og... jeg var gravid og måtte ta den fineste kjolen jeg fant som passet og ikke kostet skjorta ;-) Følte meg staselig da :-)

Skrevet

Kan som Hemmeliganonym skriver ha på hva du vil ;)

Da jeg mannen giftet oss der or to år siden hadde han på "dressen sin", og jeg hadde kjøpt med en enkel sommerkjole.

Bare ha på akkurat det dere vil dere!

Er faktisk en veldig fin seremoni på tinghuset :-)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ved vigsel på tinghuset, så "må" du ikke noe som helst ang klær.

Jeg gikk for en legglang, enkel offwhite kjole, mannen hadde lys grå dress, vår-bryllup.

Jeg vet om en som stilte opp i jakt-dressen sin. Han ble gift, han også! Vil du stille i joggebukse, så er det greit, men jeg vil nok anbefale at dere pynter dere litt, det er jo en ganske høytidelig seremoni.

Gratulerer med forestående bryllup! :-)

Skrevet

Det skal nevnes av vi er to damer som går til alters.. ;) Ikke "traktorlesber", men det finnes svært få kjoler i skapene våre....

Skrevet

Åja, det var dumt for jeg skulle til Å foreslÅ felleskjøpet dressen

Skrevet

Jobber ved tinghuset og har sett alt fra brudekjoler til hverdagsklær. Er helt opp til dere det:) Men kan jo være greit å si fra til vitnene om antrekk så klart ;) Nå er jo dette en spesiell dag, og å velge noe en sjøl er komfortabel med må vel være det viktigste:)

Gratulerer og lykke til:)

Skrevet

Takker for svar og lykkeønskinger! :) Det blir nok en liten shoppingrunde, håper vi finner noe som passer oss for en slik dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...