Gå til innhold

Lurer på om "en epoke" er over:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa nekter å ta puppen i dag... Hun som er fullstendig avhengig på natten. Har aldri vært noe problem, men i dag nekter hun altså..

Litt trist om det er over med amminga. Hadde bestemt meg for å fortsette delvis iallfall til hun var året. Nå er hun nesten 9 mnd.

Er i tillegg min siste, så er det over, så er det for godt:(

Utsultet på søvn som jeg er, så håper jeg hun ombestemmer seg i natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg!!!! Min er bare 6 mnd og er fremdeles nokså interessert, men jeg merker at det ikke er fullt så spennende lenger og det gjør litt vondt i mammahjertet når hun vrir seg unna isteden for å suge seg fast.. snufs.. Heldigvis min første, så jeg håper at vi engang kan få en liten igjen!

Skrevet

Jenta mi er 8 måneder i morgen, og hun har nektet å ta puppen siden ca 7 måneder. Jeg prøvte alt, ammet før kvil, etter kvil, mellom kvilene, prøvte å amme istedet for å gi fast føde.. Men nei.. hun ville ikke ha puppen lenger..

Så her er det slutt for denne gang.

Skrevet

Nåja, helt slutt er det visst ikke ;)

Da hun våknet i natt var det bare puppen som gjaldt. Sovet i lag med mammaen nesten hele natten...til pappaens store forvilelse ;-) hehe.

Får se om hun nekter i dag også.

Skrevet

Vesla nærmer seg 8 mnd nå og det ser ut som det er slutt for vår del også. Grunnen til det er nok at det nesten ikke er melk igjen fordi jeg ammer kun morgen og kveld.

For min del er jeg bare glad for å være ferdig med amminga, kommer aldri til å savne den!

Skrevet

Gutten min hadde en liten periode der pupp var teit om dagen, da måtte han jo ligge og ikke få med seg hva som skjedde rundt! Fikk tips fra venninne, som jobber som ammehjelper, om å fortsette med nattamming, og etter noen uker uten dagamming var plutselig puppen min fin og ha igjen! Så lenge vi er hjemme da, om vi er steder det skjer noe spennende kan jeg bare glemme at han gidder å se på puppen en gang...

Skrevet

Ikke for å "kuppe tråden", men hvordan gjør dere det når småttis ikke lenger vil ha puppen, ifht mat og drikke? Småtten er 6,5 mnd, og har begynt å se tegn til at puppen ikke er like interessant lenger ja. Han får grøt morgen og kveld, og et helt middagsglass på ettermiddagen. Men gir dere da vann? Eller mme?? Og evt enda mer mat?? Fersking her ja:) han er så langt ikke spesielt interessert i vann heller...

Skrevet

Her delammer jeg. Pga dårlig vektoppgang, hyppige oppvåkninger og liten interesse for mat begynte vi med mme på kvelden.

Hun nekter å drikke vann (med og uten tilsetninger), så er mme vi tyr til.

Ser ut til at hun har tenkt å holde litt lenger på puppen, heldigvis;) Men er mest på natten og kveld/morgen.. :)

Skrevet

Ikke for å "kuppe tråden", men hvordan gjør dere det når småttis ikke lenger vil ha puppen, ifht mat og drikke? Småtten er 6,5 mnd, og har begynt å se tegn til at puppen ikke er like interessant lenger ja. Han får grøt morgen og kveld, og et helt middagsglass på ettermiddagen. Men gir dere da vann? Eller mme?? Og evt enda mer mat?? Fersking her ja:) han er så langt ikke spesielt interessert i vann heller...

Ville tilbudt vann til alle måltider. De skal ha 0,5 l melk i døgnet, mm eller mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...